Главная Случайная страница


Полезное:

Как сделать разговор полезным и приятным Как сделать объемную звезду своими руками Как сделать то, что делать не хочется? Как сделать погремушку Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами Как сделать идею коммерческой Как сделать хорошую растяжку ног? Как сделать наш разум здоровым? Как сделать, чтобы люди обманывали меньше Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили? Как сделать лучше себе и другим людям Как сделать свидание интересным?


Категории:

АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника






О силе святаго крещения





Сила святаго крещения есть, еже омывше вся грехи наша, дает нам всецелу благодать Божию, и творит из врагов сыны Божия, и наследники царствия небеснаго, сице [Катих. вел. лист 249 об.]: егда человек грешен будет, не может покаянием своим грехов избавитися, благодатию же Христовою во крещении очистився будет христианин, и сын Божии, и дарованием и сыновлением образ Христов, и самого того Сына Божия в себе имеяи, якоже святыи апостол Павел глаголет [галат. гл. 3]: Елицы во Христа крестися, во Христа облекостеся. сие же бывает сице: елма убо вси раждаемся в первороднем гресе, егоже имамы от прародителей наших. Сей же грех с прочими грехопаденьми в крещении прощен бывает, и дается нам тогда всецела благодать Божия, оправдающая ны. и сице бываем чада Божия, и наследницы царствия небеснаго. внегда бо ко умовению водою, словеса сия Божия приложатся, сиречь: крещается раб Божии, имярек, во имя Отца, аминь. и Сына, аминь. и Святаго Духа, аминь. тогда с сими словесы, тайна святаго крещения совершается, и душею паки раждается крещаемыи силою Святаго Духа. Сей же Дух Святыи несказанно пременяет воду во умовении сем, якоже внегда огнь зимную воду в кипящии укроп претворяет, и дает ей сицевое совершителное, яко касающися тела и душю омывает, и паки раждает. и убо, не вода сие творит, но Духа благодать. сего ради святое крещение омывше крещающагося от всех грехов, облекает в криле орли, и устрояет возлетати в небесная селения. по премногу нас научает сему святыи Григории Нисскии, укаряя тех, иже по приятию святаго крещения, на первая злая дела возвращаются, сице бо глаголет [Григории Нисскии, в слове на Крещение]: Тако безстуднии, крещение приемше, не вем которыми подвигошася неистовствы, и спасение от крещения воде истекающее погубляют, егда Христовой плоти спогребены бывше, во орли облекошася криле, могуще ко оным небесным птицам, иже суть безсмертнии дуси, возлетати. До зде Григории. Явственно о сем показуется и от истории о святей Пелагии антиохийстей, в ней же повествуется тако [Минея чет. Слово на святое Крещение; и октября во 8 день, в житии преп. Пелагии]: Преподобный Нон епископ Илиополский, егда во Антиохии имяше приобрести Богови Пелагию явно грешницу, виде во сне нощию видение сицевое: Мняшеся стояти в церкви на литургии, и се некая голубица черна, скверна и смрадна паряше окрест его, юже он ем. егда воверже в крестилницу, и омыв ю, абие та голубица бысть чиста лепотна, и паче снега убелена, и от воды просто к небеси летяше. то видение знаменова. яко блаженныи отец он обратит грешницу к Богу, и святым крещением просветит ю. О коль суть силны святаго крещения воды! яко человека от сети диаволи исторгнувше, небесною птицею соделовати мощны, и к престолу Божию приводити. Чесому доволно научает святыи Григории Богослов, сице глаголя [Григорий Богослов во 2 слове на Крещение Господне]: вчера, рече, на одре повержен оставлен и разслаблен, и не имел еси человека, да егда возмутится вода, ввержет тя в купель. днесь обрел еси человека, Того же и Бога, паче же Бога и человека, взят его от одра, паче же взял еси одр, обрел еси благодать, исторгнул тя есть от власти темныя, и примири отчюждена, во еже быти ти святу и непорочну. глаголет бо апостол Павел, в послании еже к колосаем [колос. зач. 258]: Вас иногда мертвых сущих в прегрешении, и в необрезании плоти вашея, сооживил есть с ним. вчера убо долу, ныне же горе твою душю приемлет Бог, направляет, у престола царьска поставляет, дает сыном Божиим быти, иже не от крови, но от Бога, рече, родишася, еже есть сыноположенною материю святою купелию. Таже тогда и глаголати абие научает [Катихисис вел., лист 317. Богослов Г. в слове на Крешение], отрицаюся, речеши, сатаны, вместо еже бы рещи, не послушаю тя лукавниче. таже, да не иными тя имет, приложи, и всего студа его, и всея службы его, и всех аггел его. и не ктому стрещи рая вводит тя, но жительствовати на небеси устрояет. не древо сматряеши, но самого абие объемлеши Владыку. срастворяешися телу, смешиваешися горе Седящему. идеже приступити несть мощно диаволу, аще не снидеши ты к Нему, не возможет взыти, идеже еси, на небеси бо еси, небо же нешествено есть диаволу. сие приобретение имамы от святаго крещения. о нем же глаголет [Тим. зач. 302]: Егда благодать и человеколюбие явися Спаса нашего Бога, не от дел праведных, ихже сотворихом мы: но по своей Его милости, спасе нас банею паки бытия, и обновлением Духа Святаго, Егоже излия на нас обилно Icуc Христом Спасителем нашим, да оправдившеся благодатию Его, наследницы будем по упованию жизни вечныя. Видиши ли коль велия неизреченная сила святаго крещения, яко исторгает от сети диаволи омывает вся грехи, содевает из врага сына Божия, творит из сквернаго чистаго, убеляет очернелаго паче снега, облекает в криле орли, возводит горе, устрояет жителя на небеси наслаждатися лицезрения Божия, соделовает наследника же Христу. сего ради зело нужно потребно есть крещение на спасение наше, занеже спасает нас. якоже бо оныи ковчег Ноя от потопа сохранил есть [Катих. вел. лист 92]. сице глаголет святыи апостол Петр, и нас крещение спасает, глаголет бо: в нем же мало душ спасошася от воды, егоже воображение ныне и нас спасает крещение. якоже о сем и святыи Григории Богослов глаголет [Григорий Богослов, 2 слово на Крещение]: Спогребохомся убо Христови крещением, яко да воскреснем Ему. совнидем, яко да и вознесемся. совзыдем, яко да и спрославимся. да будет ти баня не точию телу, но и образу, рекше, не тело твое точию да омочится, но и душа. не измовение грехов токмо, но и нраву исправление [Катих. мал. лист 28]. ибо егда человек в крещении в воде погружается и измывается, тогда невидимо в души первородныи грех омывает и очищает. якоже святыи апостол Павел научает [1 посл. коринф. глава 6; Григорий Нисск. О крещении Христове, галат. 3; рим. глава 8]: Омыстеся, но освятистеся, но оправдистеся именем Господа нашего Iсуса Христа, и Духом Бога нашего. в то бо время бываем удами Христовыми, и в Него облекаемся. По того же Павла учению: Елицы бо во Христа крестихомся, во Христа облекохомся. и сице бываем наследницы Богу, снаследницы же Христу.


Но уже отчасти, или якоже мнитмися, и не недовольно предложихом, что есть истинное христианское крещение, и кая есть его сила. Прочее же не непотребно есть знати что есть и еретическое крещение, да познав оное, всяк хотяи быти сын церкве православныя, удобь может тщание имети блюстися его всеми силами, во еже не впасти в не. тем же и глаголем.







Date: 2015-05-22; view: 484; Нарушение авторских прав



mydocx.ru - 2015-2024 year. (0.005 sec.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав - Пожаловаться на публикацию