Главная Случайная страница


Полезное:

Как сделать разговор полезным и приятным Как сделать объемную звезду своими руками Как сделать то, что делать не хочется? Как сделать погремушку Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами Как сделать идею коммерческой Как сделать хорошую растяжку ног? Как сделать наш разум здоровым? Как сделать, чтобы люди обманывали меньше Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили? Как сделать лучше себе и другим людям Как сделать свидание интересным?


Категории:

АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника






Горе полагающим тму свет, и свет тму





Алексий Самойлович

Книга глаголемая Меч Духовный,

От многих богодухновенных писании собрана, на приемлющыя от еретик совершаемое крещение, и глаголющыя, яко несть втораго крещения. и сочинена лета, еда под солнечными зарями исчиташеся ко седьмию десяти сотиям, и двадесяти десятицам девятое. а от по плоти рожества Бога Слова, по сте седмидесяти седми девятицах, первое.

 

Предисловие к читателеви.

 

Благочестивому и доброразсудному читателеви о Господе радоватися.

 

Горе полагающим тму свет, и свет тму.

[Словеса суть святаго пророка Исаии, положенная во главе 5.]

 

Плакаше древле святыи пророк Иеремия, над запустением Иеросалима: како, рече потемне злато, и изменися сребро доброе, разсыпашася камыцы святыни: но кто и ныне не восплачет, кто не возрыдает, кто ли не излиет слез, над российскими мнящимися быти пастыри, видя их всякаго плача достойную в вере православней измену, како потемниша мраком ересей, паче, не глаголю злата, но солнца пресветлаго в поднебесней, в российском государстве сияющую древлеправославнокафолическую веру, самем Богом насажденную, святыми апостолы по вселенней проповеданную, седмию святых отец вселенскими соборы утверженную, святым равноапостольным великим князем Владимиром от грек в Россию принесенную. о ней же пресвятейший патриарх Константиня града Иеремия пиша в послании своем, к благочестивому великому государю царю, и великому князю, Феодору Иоанновичю, свидетельствует, глаголя [Кормч., лист 15]: [Понеже убо ветхии Рим падеся Аполинариевою ересию. вторыи же Рим, еже есть Константинополь агарянскими внуцы от безбожных турок обладаемь. твое же, о благочестивыи царю, великое русийское царствие, третии Рим, благочестием всех превзыде, и вся благочестивая в твое царствие, во едино собрашася]. Согласно сему и святейший патриарх, святаго града Иеросалима Феофан, о древлеправославней вере, в российском государстве древлесодержимей засвидетельствует, глаголя [Кормч., лист 25]: [Аз смиренныи Феофан святаго града Иеросалима, и всея Палестины, свидетельствую сим моим писанием истинно, егда бех во святем граде Иеросалиме с преждебывшим мене патриархом, святейшим кир Софронием, и со инеми боголюбивыми тамо сущими митрополиты и архиепископы и епископы, и видех на востоце и на полудне от поганых агарян святым Божиим церквам запустение, и православным христианом святаго греческаго закона великое насилие и погубление, и утешение ниоткуду несть, точию слух благочестиваго христианскаго русийскаго царя, яко той един на вселенней владыка, и блюститель непорочьныя веры Христовы, прочии же вси, аще и именем христиане нарицахуся но далече от истинны отпадоша]. Како измениша паче солнцесиятелнаго злата блещащаяся православием древлецерковныя догматы; како разсыпаша паче камении драгоценных, сияющая, святых апостол, и божественнных отец предания; о них же издалеча божественныи апостол Павел Духом Святым предвидев рече, глаголя [Деян. зач. 44]: от вас самех востанут мужие глаголющии развращенная еже отторгнути ученики, [простыи, глаголю, народ] вслед себе. От каковых сам Христос пресвятыи наш Владыка повелевает блюстися, глаголя [Мф. 7, ст. 15]: Внемлите от лживых пророк. Сиречь, блюдитеся от лживых учителей. Пророками бо учители в древних бяху нарицаеми. якоже Павел апостол в послании своем к Титу о критянех воспомяну глаголя [Тит, 1, ст. 12]: Рече некто от них свой им пророк: критяне присно лживи. пророк же той бе, по сказанию Златоустаго, Епименид критянин, иже бяше пиита, и философ, и жрец идольскии, и учитель еллинских законов критянам. вся бо догматы святыми апостолы уставленныя, святою древлеправославною церковию содержимыя, нечестиве охуливше отринуша. вся предания яже святии отцы друг другоприемне от святых апостол приемше предаша, ложная нарекше отвергоша, от них же един некто Феофилакт епископ Тверскии сице глаголет [в книге Возобличения на ответы заонежския, глава, 9. лист]: [Российския преводчики святых отец писания превели подложныя. ниже: аки нарочно труждалися на прелщение рускаго варварскаго грубаго народа. и воистину не имамы известия, есть ли каковое подлинное хотя едино слово святых отец на российском языце, под которым именем многая нарицаются]. ельма же отринуша святую православную веру, купно соотринуша с нею и святое душеспасителное крещение, зане вера и крещение неразделна еста с собою. о нею же святыи Никита Ираклийскии, в толковании словес святаго Григория Богослова, на святая Просвещения глаголет сице: вера убо совершается крещением и предходит исповеданием ко спасению, и вместо оныя внесоша новую ересьми наполненную, с неюже купно совнесоша и новое крещение. понеже убо заравно исповедуют и содержат, яко в три погружения совершаемое, тако и обливанием действуемое крещение, ложне глаголюще, яко бы и сам Христос поливанием от Иоанна во Иордане крестися, о чесом речено имать быти на своем месте [книга Оправдание обливанием творимаго крещения]. еже многими и различными странными и неслыханными доводами, неправо толкующе священная писания, усилуются утверждати. поистине, иже хотят состреляти во мраце правыя сердцем [Пс. 10]. во первых мрак ухищрения и льсти устрояют, имже помрачают святая писания, православней нашей вере поборствующая. таже стрелы своих злочестивых догматов со угльми пустынными неправо святых писании толкования испушают. тако неискусных и в православии неутвержденных уязвляют, и в ров погибелныи, вонь же сами впадоша, влекут неопасных. ибо не неприлично есть еретическому нраву умягчати словеса своя паче елея, и та суть стрелы, по псалмопевцу [Пс. 54]. сего ради не ощущают неискуснии, како под злаком прекрасных цветов татися змий ядовитый; како на воде покойне скрывается камень на разбиение кораблей пловущих; тии бо не явственне ров ископовают, и сети утаевают, утвердиша себе слово лукаво, поведаша скрыти сеть, реша кто узрит их [Пс. 63]. сего ради и новыя законы. паче же не суть законы, но прелести и закона древлецерковнаго развращения, уставиша, во еже бы всех вер еретических приходящих к их вере, яко римлян, лютеров, калвинов, и прочих сим подобных, кроме турков, и иных языков не имущих никакова крещения, второе не покрещевати, но токмо миром помазовати, сопротивно божественных апостол правилом. ибо священнии апостоли во 50 своем правиле не отлагателне повелевают треми погружении крестити, не крестящих же треми погружении, из сана измещут, сице глаголюще [Кормч. лист 15]: Аще которыи епископ, или презвитер не крещает в три погружения единем глашением, но во едино погружение, в смерть Господню даемо, да извержется таковыи. откуду проникоша распри, откуду прозябоша раздоры, откуду возрасте. едва едва не во всех россианех, такове противное святых отец учением мнение, яко несть втораго крещения. откуду мнози и от святую древлеправославную веру содержащих, и вся древлецерковныя догматы соблюдающих, и вся предания ея лобызающих, в таковом же неправом мнении погрязоша. еже утверждают словесы святаго апостола Павла, яже пиша, к ефесеом рече [зач. 224]: един Господь, едина вера, едино крещение. и поистинне яже глаголют, не разумеют. не бо блаженныи Павел от еретик совершаемом крещении рече: но от православных сущих христиан. еда ли убо он будет прочим святым апостолом своим учением не согласовати? да не будет. святая древлеправославнокафолическая церковь, яже яко крин посреде терния различных многообразных ересей процветаше и процветает; обращающихся ко святей вере, от еретических вер, без покрещевания отнюд не приемляше и не приемлет. аще ли же кии от священнаго чина епископ или презвитер от еретик крещенаго яко христианина приимет, таковаго из сана извергает [святых апостол прав. 46. Карфаг. прав. 73]. понеже еретическое крещение несть крещение, но паче сквернение, сего ради прекословителне глаголют, како убо леть есть не имущим рукоположения крещати, и исповедь совершати; к сим же баснословят, яко без святаго причащения всячески невозможно есть спасение получити. еже видев неразумное их мудрствование зело возболезновах утробою моею по псалмопевцу [Пс. 118]: Печаль прият мя от грешник оставляющих закон Твой. чесо ради, все упование мое возложив на всещедраго Бога, могущаго немудрыя упремудрити, якоже и безкнижными рыбари всю вселенную в веру улови, не неприлично вознепщевах таковыи их мрак противнаго древлеправославныя церкве учению мнения, светом божественнаго писания растворив, далече от душ их отринути. Понеже убо еретицы ничим же от прочих поган, иже истиннаго Бога не ведят, разньствуют. Якоже святыи Иоанн Златоустыи вопиет глаголя [Маргарит, лист 585]: [Врази бо неприязни церковнии еретицы, ничим же разни от прочих поган не знающих Бога]. слово о лжеучителех. Ельма же убо еретицы ничтоже разньствия имут от язык не ведящих Бога, того ради равно с ними, аще не очистятся святым крещением второе, и мучими имут быти. сице о сем в службе святым седми вселенским собором, святая церковь воспевает вопиющи [Минея служеб. Германа патр. в каноне песнь 3, ст. 1]: [Твари служитель, Арий безумныи, Македонии паки мерзок явлься, в геенне огненней, равно мучатся с еллины]. июня в 16 день. Аще бо и груб есмь, и невежествен словом, ниже добре веждествен в священном писании, вмале бо коснухся умопросветителных учении. не бо свет филосовствовати, ниже разумею богословствовати, сего ради и малое сие собранийце грубосочиненное, не витийственне, но просто беседою сооружено есть. зане и сам пресвятыи наш Владыка Бог Слово буйством проповедания благоволи спасти верующыя вонь [к коринф. зач. 125]. буее бо Божие премудрее человек есть. обаче многими богодухновенных отец доводами и яснейшими священных учителей церковных свидетельствы ограждено. в коей малой моей сей книжице имать предложено быти. яко аще кто первее прия крещение от еретик, таковаго аще обратится к православней вере, святых апостол правила, и богодухновенных отец писания всеконечне повелевают второе крестити.



Чесо ради и не неприлично возмнех нарещи ю мечь духовный. ибо якоже мечь обоюду изощренныи противо борющыяся на полы разсецает: сице и в сей книжице предложенныя доводы, глаголющих, яко несть втораго крещения, и приемлющих еретическое крещение, якоже и православных крещение, обезглавляют, рекше от главы Христа отсецают, и от всего христианскаго сочетания далече отлучают. и яко премнози от святых в первенствующей церкви, во время нужных случаев, не имущии рукоположения крещаху. к сему же мнози во время нужды и несвященнаго чина исповедь совершаху, и аще кто имать веру правую, и дела добрая, егоже неосквернила бе прежде рука еретическая крещением, может спасен быти, аще и не допустит ему каковыи любо случай, святаго комкания причаститися.

Которую малую книжицу удобнейшаго ради разумения, разделих на три части, части же расположих на пределы, пределы разчиних на главы. и в перьвой убо части имать глаголано быти о святом крещении. во второй же о исповедании. в третией о святом причащении. еже имут ниже следствующия главы явственно показати, их же по чину их предлагаем.

 







Date: 2015-05-22; view: 498; Нарушение авторских прав



mydocx.ru - 2015-2024 year. (0.007 sec.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав - Пожаловаться на публикацию