Главная Случайная страница


Полезное:

Как сделать разговор полезным и приятным Как сделать объемную звезду своими руками Как сделать то, что делать не хочется? Как сделать погремушку Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами Как сделать идею коммерческой Как сделать хорошую растяжку ног? Как сделать наш разум здоровым? Как сделать, чтобы люди обманывали меньше Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили? Как сделать лучше себе и другим людям Как сделать свидание интересным?


Категории:

АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника






Сказание главам настоящыя книги сея





 

Главы первыя части перваго предела.

 

1. О еже что есть крещение.

2. О силе святаго крещения.

3. О еже что есть еретическое крещение.

4. Яко приемлющии от еретик крещеных яко крещеных, из сана измещутся.

5. Яко первое приемшых крещение от православных, не подобает крестити, от еретик же всячески.

6. Яко от еретик приемлющии крещение, общницы суть их зломудствованию.

7. Яко не токмо от еретик крещенаго крестити паки повелевают, но и недоведящых, аще крещени быша.

8. Яко от еретик крещении не толико просвещаются, елико помрачаются.

9. О еже крещение есть корень святыя непорочныя веры.

10. О еже крещение утверждение есть християнския веры.

11. О еже едина есть истинная христианская вера.

Главы втораго предела.

1. О вине действителней. л.

2. О вине материалней.

3. О вине формалней.

4. О еже сам Христос предаде святым апостолом во святом крещении в три погружения крестити.

5. Крещение нарицается рождение, еже точию изображается в три погружательства крещении.

6. О еже треми погружении и священнии богословцы повелевают крестити.

7. О еже егда погружаемся тогда смерть изобразуем егда же возницаем, тогда воскресаем.

8. О еже како подобает погружати и возгружати.

9. Яко трипогружательства крещение Дух Святыи чюдодействием запечатле.

10. Познавается истина из прообразователных трипогружателнаго крещения, на разных местех ветхозаветнаго писания.

11. Показуется истина во крещении погружения, от прообразования крещения, и в новой благодати обретаемых.

12. От самаго речения, еже крещение, твердость погружения показуется.

13. О еже что знаменует баня паки бытия.

14. О еже како святии апостоли в день пятьдесятныи крестиша, три тысящы народа.

15. О еже како Филипп апостол крести каженика.

16. О крещении клиников, сиречь на одре лежащых.

17. Яко Христос Спаситель крестися от Иоанна, погружаемь а не обливаемь.

18. Крещение обливанием творимое, есть латинскаго западнаго костела, нововводныи, церкви святей противныи обычай.

19. Яко древле приходящих от латин лютеров и калвин ко святей христианстей вере непременно крещаху паки.

20. Яко изобразование в крещении погребения и воскресения Христова зело есть нуждно.

21. О приложении в приглашении над крещаемым четвертаго аминя.

22. Яко совершителная крещения с древлецерковными не единствуют догматы же и уставы.

Главы третияго предела.

1. О еже что есть ересь.

2. О еже каковы ереси в великороссийстей церкви содержатся ихже ради подобает обращающихся покрещевати.

3. Аще и в три погружения крещени но от еретик, святии отцы повелевают паки крестити.

4. О еже правила яко седми вселенских собор, тако и девяти поместных, сице и особь от святых отец сложенная святая церковь ненарушително повелевает соблюдати.

5. Яко святая церковь древле узаконоположи, некиих от еретик миром помазовати вин ради благословных.

6. Святии отцы от еретик приемших крещение всячески повелевают покрещевати.

7. О еже безчисленнии простолюдини не имущии хиротонии яко при апостолех сице и послежде крещаху их же крещение якоже и священников церковию приято.

8. Во время нужды попущаемо есть яко от святых отец подобне и от нынешних учителей простому иноку, диакону и мирянину сущу христианину крещати.

9. Яко не подобает избирати, еже он сица или он сица крестит мя, но точию был бы христианин, равно бо Святыи Дух приходит и на от несвященнаго крещенаго.

10. Крещение и без елеопомазания и миропомазания совершается вся бо сия вода навершает.

11. Силою словес Господних, сиречь крещается раб Божии во имя Отца, и Сына и Святаго Духа с треми погруженьми, крещение совершенно бывает.

12. Лучше есть крещению от простолюдина христианина совершитися нежели от священника проклятаго.

13. Лучше есть от простолюдина крещению совершитися, нежели от священника отлученнаго.

14. Лучше есть крещению совершитися от простолюдина, нежели от священника еретичествующаго.

15. Якоже корень священства, сиречь архиерей не в три погружения крещен, несть крещен, тако и рукоположенныи от него священник тогожде требует.

16. Яко архиерей вся действует священником, и якоже еретическое крещение неприятно есть такожде и хиротония.

17. Аще и в три погружения крещенаго архиерея хиротонию имать священник, но в ересех состоящаго неприятна есть.

18. Святии отцы повелевают от еретик приходящих якоже покрещевати, тако и похиротонисати.

19. Единых есть епископов миро освящати.

20. От ересей обращающихся, епископов, священников, и прочих причетников, аще кии и в три погружения крестишася, по помазании миром, божественнии отцы повелевают паки хиротонисати.


21. Аще кии еретицы и точию с проклятием ересей своих им приемлеми бывают. но и от таковых обращающихся епископов, презвитеров и диаконов, святии отцы, по проклятии ересей их, повелевают паки хиротонисати.

22. О еже аще крещение от никонопоследствующаго священника приято, то и вера.

23. О еже священник священника не может рукоположити, ниже благословити, ни молитвы разрешителныя над ним, по отречении ересей прочести, но вся един архиерей действует.

24. Священник священника по испадении степени, не может паки на первыи его степень возвратити.

25. Меншии от болшаго благословляется.

26. Яко священнику невозможно есть без жертвенника таин совершати.

27. Унее есть крещению совершитися от простолюдина в храме, нежели от священника отвергшагося при проклятии ересей своего сана, и паки кроме архиерейскаго повеления на ся и похитившаго.

28. О еже в новосозидаемых церквах без антимиса невозможно есть служити иерею.

29. О еже аще Христос некиим обрядом и обеща до скончания века пребывати, обаче не пребыша преступления ради.

30. Аще кто отступит от своего епископа, не греховнаго ради извета, но ереси ради содержимыя им. таковыи от святых отец не казни, но чести достойныя сподобляется.

31. Яко и кроме видимых церквей, и священников спасение возможно есть получити.

32. Яко не имыи истиннаго крещения и хиротонии, не может инаго крестити.

33. От в ересех состоящаго иерея, и еретическую имущаго хиротонию, не может совершено быти крещение.

34. О иже крещаются в новопроповедуемаго Iисуса, не крещаются тии во Iсуса Христа Сына Божия.

35. Яко на от еретик крещаемых, аще и в три погружения крещаются. Дух Святыи не снисходит.

 

Главы вторыя части перваго предела.

 

1. Что есть покаяние.

2. О еже кто есть научивыи покаянию.

3. О еже кая есть сила святаго покаяния.

4. Яко исповедаяи должен быти православен, и исповедаяися такожде православныи.

5. Лучше есть несвященнику искус имущему исповедатися, нежели священнику неискусну, колми паче еретику.

6. Яко премнози святии в первенствующей церкви не имущии священства исповедоваху.

7. Яко помышления тожде суть, что и греси.

8. Святии отцы и простым повелевают на покаяние приимати, и епитимийствовати.

9. О еже святии отцы не токмо на лета определиша отлучати от причащения, но и трудами и подвиги плоть изнурити.

10. О еже отцу духовному с разсмотрением подобает чадом своим епитимии налагати, елико могут понести.

11. Яко и древле преподобнии отцы, и пустынножители, не имущии священства впадших в грехи и кающихся епитимийствоваху.

Главы втораго предела.

1. О еже не токмо иноком несвященным: но и миряном не имущим хиротонии, во время нужды попущается от отец исповедовати и епитимийствовати.

2. Яко область от Христа Спаса отпущати грехи не единым священником дадеся, но всем верующим вонь.

3. О еже, не токмо, ихже свяжут священницы на земли, будут связани и на небеси: но ихже и несвященнии свяжут на земли, будут связани и на небесех.

4. О еже друг другу исповедати согрешения повелено есть.

5. Яко исповедаяися преподобному мужу, приемлет от Бога оставление грехов.


6. Яко в первенствующей церкви от любве подвизаеми, неимущии рукоположения, исповедаху.

7. О еже мужу духовну могущему лечьбу подати, без стыдения святии отцы повелевают исповедати.

8. Святии отцы повелевают к другом велми любимым и праведным, аще и мирстии человецы суть, исповедати согрешения.

9. Яко и в первенствующей церкви мнози святии неимущии рукоположения, исповедоваху, отпущения грехов подаваху.

10. Яко древле во святей церкви не кийждому иерею власть вдавашеся от архиерея кающихся приимати.

11. О еже нелепо есть, аще и писания свесть, самому себе исповедати.

12. О еже аще кто не изречет грехов своих, на посрамление свое не имать оправдатися пред Богом.

13. О еже покаянием очищается человек от грех своих и невозбранно проходит воздушная мытарства.

14. О еже не всякому лепо есть исповедати согрешения, но имущим искусство, и могущим врачевати.

15. Яко отлагающии покаяние к смертному часу не получают исцеления.

16. О связании и разрешении кающихся человек.

 

Главы третия части перваго предела.

 

1. Аще и нужно есть причастие животворящих таин Христовых ко спасению. обаче не имущу где причаститися, может спасен быти.

2. Аще и седмь таин во святей церкви исповедаются, но две точию тайне нужнопотребне ко спасению, ихже кроме невозможно есть спасения получити.

3. Премнози древле жительствующии по пустыням, не причащахуся святых таин, овии чрез многая лета, овии же чрез всю свою жизнь, обаче спасошася.

4. Трегуби суть причащающиися божественных таин во святей церкви, ови усты и сердцем в чистой совести, друзии верою и усердием, третии едиными токмо устнами.

5. Кийждо от христиан имеяи веру праву и дела добрая, может по мере веры и добродетелей духовне наслаждатися Агньца Божия.

6. Во святей церкви вся службы, праздницы, причащения, и жертвы уставлены, не иного чего ради, точию дабы человек очистился от грехов своих.

7. Аще кто некия ради нужды, не имать где и от кого причаститися, обаче зелне желает, таковыи яст тело и кровь Христову, и кроме причащения, единым теплым желанием и верою.

Главы втораго предела.

1. О вине действителней.

2. О вине материалней.

3. О вине формалной.

4. О вине кончателной.

5. О печатании просфир трисоставным крестом, в кругловидной печати и таинстве кругловидства.

6. Яко в великороссийстей ныне церкви обретаются два креста, тако и два Христа.

Главы третияго предела.

1. О еже от священника проклятию преданнаго не подобает причащатися.

2. О еже отлучению подлежащаго священника не лепотствует причащатися.

3. Яко от священника еретичествующаго не подобает причащатися.

4. Яко не подобает с еретики причащатися, зане причащаяися с ними едино тело бывает.

5. От еретиков не подобает причащатися, аще и чрез всю свою жизнь кому случится, нужды ради некия пребыти непричастну.

6. Яко причащаяися с еретики, причастник будет и мучения ждущаго еретик.

7. В первенствующей церкви премнози святии пастырие образ себе своим стадом представляюще, не причащахуся с еретики.

8. Яко древле не точию иноцы, но и мирстии людие бегаху еретическаго причащения.

9. О еже в прежния времена безчисленно множество народа во всех четырех странах вселенныя, от еретик раны и узы, разграбления имении, темницы изгнания, и самую смерть подъимаху, во еже бы не быти причастником им.

10. Во время пришествия антихристова не имать явитися тело и кровь Христова, обаче святии будут.

 







Date: 2015-05-22; view: 538; Нарушение авторских прав



mydocx.ru - 2015-2024 year. (0.013 sec.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав - Пожаловаться на публикацию