Главная
Случайная страница
Полезное:
Как сделать разговор полезным и приятным
Как сделать объемную звезду своими руками
Как сделать то, что делать не хочется?
Как сделать погремушку
Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами
Как сделать идею коммерческой
Как сделать хорошую растяжку ног?
Как сделать наш разум здоровым?
Как сделать, чтобы люди обманывали меньше
Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили?
Как сделать лучше себе и другим людям
Как сделать свидание интересным?
Категории:
АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника
|
The aim of theoretical grammar is …
a) to describe grammar rules that are necessary to understand and make sentences;
b) to analyze semantic structure of words and paradigmatic relations within vocabulary;
c) to describe and analyze the grammatical system of a language;
d) to describe the means of word formation and word-building patterns.
8. Each period in English Grammar studies can be described as follows:
1.Prescriptive Grammar
| a)is the objective study of a language structure, without reference to meaning and other languages which relies heavily on formal methods of analysis.
| 2.Classical Scientific Grammar
| b)focuses on the communicative, as opposed to cognitive, aspect of language and views grammar as a means to realize the three major language metafunctions.
| 3.Structuralism
| c)is characterized by patterning after Latin and by the use of logic and subjective opinion in classifying words and in establishing grammatical categories.
| 4.Transformational-generative grammar
| d)studies possible sentences, i.e. the speaker’s-hearer’s knowledge of a language (competence); it aims at a system of formal mathematically precise rules that generates grammatical sentences of the language and assigns to each sentence a structural description.
| 5.Systemic functional grammar
| e)focuses on actual usage without assessing its correctness and analyses the English of the best contemporary authors.
| 9. Proper correlation of the approaches to classify words into parts of speech and their main ideas:
1.Semantic approach
| a)reveals paradigmatic properties: relevant grammatical categories, the form of the words, their specific inflectional and derivational features.
| 2.Functional approach
| b)is based on the similarity of lexical meaning.
| 3.Formal approach
| c)concerns the syntactic function of words in the sentence and their combinability.
|
|