Полезное:
Как сделать разговор полезным и приятным
Как сделать объемную звезду своими руками
Как сделать то, что делать не хочется?
Как сделать погремушку
Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами
Как сделать идею коммерческой
Как сделать хорошую растяжку ног?
Как сделать наш разум здоровым?
Как сделать, чтобы люди обманывали меньше
Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили?
Как сделать лучше себе и другим людям
Как сделать свидание интересным?
Категории:
АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника
|
Смоленские уставные грамоты. 214 А в Хотшине дани 200 гривен, а ис того епископу взяти 20
Щапов Я. Н. Княжеские уставы и церковь.., с. 146-147. 214 А в Хотшине дани 200 гривен, а ис того епископу взяти 20 Законодательство гривен. Древней А в Жабачеве дани 200 гривен, а ис того епископу взяти Руси 20 гривен. А в Вото(р)овичех дани 100 гривен, а ис того епископу взяти 10 гривен. А в Шуйспей да(н)и 80 гривен, а ис того епископу 8 гривен. А в Дешнянюх 30 гривен, а ис того (е)пископу три гривны. А в Ветьскей дани 40 гривен, а ис того епископу четыре гривны. А в Былеве дани 20 гривен, а и епископу ис того 2 гривны. (A) в Бортницех на оной стороне 40 гривен, а ис того епископу 4 гривны. В Витрине дани 30 гривен, а ис того епископу три гривны. В Жидчичих 10 гривен, (а) ис того епископу гривна. В Басеи 15 гривен, а и епископу ис того полторы гривны. (B) Мирятичех дани 10 гривен, а епископу ис того гривна. В Добрятине дани (30) гривен, а епископу ис того три гривны. В Доброчкове дани 20 гривен, а ис того епископу две гривне. В Бобровницех дани 10 гривен, а ис того епископу гривна. В Дедогостичех 10 гривен, а ис того епископу гривна. А в Зарубе дани 30 гривен, а ис того епископу три гривны. А в Женни дани 200 гривен, у Велицей, ис того святей Богородици и епископу 20 гривен. В Пацини дани 30 гривен, а ис того епископу три гривны, а в гостиней дани не ведомо, а что ся соидеть, ис того святей Богородици и епископу десятина. В Солодовницех 20 гривен, ис того святей Богородици (и е)пископу две гривны. На Путьтине присно платять четыре гривны, бе(...)ници две гривны, коромити полпяты гривны, дедичи и дань, и вира 15 гривен, гость 7 гривен. А ис того святей Богородици и епископу три гривны без семи ногат. На Копысе полюдья четыре гривны, а перевоза четыре гривны, а торгового 4 гривны, а с корчьмити, не ведомо, но что ся соидеть, ис того десятина святей Богородици. На Прупой 10 гривен, а ис того епископу гривна, а в корч-митех не ведати, но что ся соидеть, ис того десятина святей Богородици. (У) Кречюта дани 10 гривен, а святей Богородици и епископу гривна. В Лучине полюдья (...) гривны, а мыта и корчмити не ведомо, но что ся снидеть, ис того епископу десятина. Во Оболви гостинная дань, и что ся в ней снидеться, ис того святей Богородици и епископу десятина. Во Искони дани 40 гривен, а ис того святей Богородици и епископу 4 гривны. Суждали залесская дань, аже воротить Гюрги, а что будеть в ней, ис того святей Богородици десятина. У Вержавску в городе три гривны десятины святей Богородици. В Лодейницех 10 гривен дани, а ис того гривна святей Богородици. 5. И се даю ис Торопча от всех рыб, иже идеть ко мне, десятину святей Богородици и епископу. 6. (А ч)то ся наречеть области Смоленьское, или мала, или велика дань, любо княжа, любо княгинина, или чия си хотя, правити десятину святей Богородици, без всякого отпису деяти. 7. Село Дросенское со изгои и з землею святей Богородици и епископу и село Ясеньское и з бортником, и з землею, и с изгои святей Богородици. 8. И се есми дал землю в Погоновичох Мойшиньскую святей Богородици и епископу и озера Нимикорская и с сеножатьми, и уезд княжь, и на Сверковых луках сено-жати и уезд княжь, озеро Колодарское святей Богородици. 9. И се даю на посеет святей Богородици из двора своего осмь капий воску и на горе огород с капустником, и з женою, и з детьми; за рекою тетеревник с женою и з детми святей Богородици и епископу. 10. Бысть мое сотщание к святей Богородици по повелению святого отца моего, что же мога, то же даю. 11. А т(я)жь епископълих не судити никому же, судить их сам епископ: первая тяжа роспуст; другая тяжа, аже водить кто две жоне; третьяя тяжа, аще кто поиметься чрес закон; а четвертая — уволочская, аже уволочет кто девку; шло воз-меть князь — с епископом наполы, или посадник что възметь свои тяжи, то с епископом наполы; а пятое, аже ту женку, то епископу; шестая вопрос, а то епископу: зелья и душегубства — тяжа епископля; семая, аже бьетася две жене, то епископля тяжа. (А)же церковный человек доидеть чего, то своему епископу. Девятая, аже кого бог отведеть церковных людей. 12. А не будеть зла ничего церкви, да се яз мольвлю, и уставил есми епископью, поручен Смоленеск богом, и деднею, и отцовою молитвою. 13. Да се яз, князь Ростислав с первым епископом своим Маноилом, да се уставляю яз: аже будеть или тяжа, или продажа епископля, да не надобе ни князю, ни посаднику, ни ти-вУнУ, ни иному никому же от мала и до велика, и по всей волости смоленьской. 14. Се же ныне с божиею помощью и со святою Богородицею в сии дни полны дани, а по сем что бог устроить. По божью строю чи которая дань оскудееть, или ратью, или Смоленские уставные грамоты Законодательство Древней Руси коим образом, (а п)о силе что почнеть да'вати тыи дани, а ис того десятина святей Богородици. 15. Да сего (н)е посуживай никто же по моих днех, ни князь, ни людие. Аже ли кто посудить сея грамоты, что есми дал к святей Богородици, да той отвечаеть в страшный день святей Богородицы и сия клятва будеть на нем, а яз буду без греха. 16. Паки ли приложить кто сию епископью опять к Переяс-лавстей епископьи, завистию переступя слово святого митрополита русского Михаила, а разрушить сию епископью Смолень-скую, то князь отиметь свое опять, еже был уставил епископу пристроивати святей Богородици. Да же кто разрушить сей замысл святого отца моего Мьстислава и митрополита русского Михаила, (аже) яз, грешный сын Мстиславль, надеяся на матерь божью, на святею Богородицу, (у)ставляю сию епископью, да же кто разрушить ю, да сам отвечаеть святей Богородицы и сия клятва святых отец буди на нем, а яв буду без греха. 1. Се яз, худый и грешный и недостойный епископ Маноил с благородным и христолюбивым князем моим Михаилом ут-вержаеве, еже написана, утвержена и сотворена о благодати и благословением святого духа поставлеником моим митрополитом русским кир Михаилом при благовернем и христолюби-вем князи моем кир Михаил(е) и утвердил устав церковный именем Ростислав, по отца своего святого молитвы и по повелению его уставил есть епископью Смоленьскую. 2. Да же кто по моем князи или по мне переступить (или) посудить сию грамоту и уставо с(и) или князь, или ин кто, да будеть ему бог противен в день судный и святая Богородица, да будеть проклят от святых апостол и святых отец 318, иже повелеша: в кыим граде достоить епископу быти, да поставить и от всех святых; аще кто разрушить се, да будеть проклят. 3. Или епископ который начнеть несытьством хотя ити в Переяславль и сию епископью приложити к Переясловлю, да буди ему клятва, яже се преже писана и святого митрополита русскаго Михаила, иже составил сию епископью. 4. Или отдасть что, и не правити иметь святей Богородицы, еже есть написано зде, буди ему тая же клятва и буды ему анафема. (А) се и еще и холм даю святей Богородицы и епископу, якп же дано дедом моим Володимером Семеонови преже епископу строити наряд церковный ы утверженье. В лето 6659, индикта 14, месяца сентября 30. А се погородие. От Мьстиславля 6 гривен урока, а почестья гривна и три лисици. А се. от Крупля гривна урока, а пять ногат за лисицу. А се от Вержавска две гривне урока, а за три лисици 40 кун без ногаты. А се от Копосы 6 гривен урока и две лисици, а почестья 35 кун. А се от Поциня урока полторы гривны, а за две лисици 22 куне. А от Лучина три гривны урока, а две лисици, ы осетр. А се от Ростыславля тры гривны, а почестья гривна и четы-ры лисици. От Елны урока три гривны и лисица. А Изяславлее гривна. А у Торопчи урока 40 гривен, и 15 лисиц, и 10 черных кун, невод, тре(...)ица, бредник, трои сани рыбы, полавочник, две скатерти, три убрусы, берковеск меду. А се в Жыжцы пять гривен, а почестья гривна и лисица. А у Дорогобужи три гоны короткий, а почестья гривна, а пять лисиц. КОММЕНТАРИЙ Документ 1 Статья 1 Статья представляет инвокацию, которая сопровождается преамбулой, упоминающей богородицу (ей посвящена смоленская церковь) и отца Ростислава — князя Мстислава Владимиро- Статья 2 Статья говорит об основании в Смоленске епископии и содержит важные указания на то, что это было сделано по согласованию с людьми своими (вероятно, городской верхушкой) и соответствовало желанию еще князя Мстислава. Мстислав Владимирович — великий князь киевский (1125—1132), который, как и его отец Владимир Мономах, придавал княжению в Смоленске важное значение в системе политических отношений своего времени. Статья 3 Статья закрепляет за епископией особую социальную группу прощеников. Их происхождение объясняется по-разному: это или бывшие холопы, работающие на церковных землях (С. В. Юшков, Л. В. Черепнин, Л. В. Алексеев), или люди, попавшие в зависимость от церкви (Б. Д. Греков, Я. Н. Щапов). На особое социально-юридическое положение прощеников, отличное от других крестьян, указывает подробное обо- Смоленские уставные грамоты Клирос — организация духовенства (клирошан) при кафедральной или соборной церкви, обладавшая особыми привилегиями в городе. Мед — феодальная натуральная повинность. Мед использовался для изготовления вина, применявшегося в церковной службе; Куны — феодальная рента в денежной форме. Законодательство Древней Руси Истые куны — зд.— денежные поступления в виде даней, без дополнений за счет судебных штрафов и пр.; Истужници (истужники) — группа крестьян, социальный статус которой не ясен; Присно — постоянно. См.: Срезневский И. И. Материалы для словаря.., т. I, стб. 1291. Передмер — один из видов податей, отличавшийся от даней, но также шедший в десятину; Поппе А. В. Учредительная грамота смоленской епископии.— Археографический ежегодник за 1965 г. М., 1966, с. 64—67; Кучкин В. А. Ростово-Суздаль-ская земля в X— первой трети XIII вв.—История СССР, 1969, № 2, с. 77. значение их связей с кафедрой через феодальную ренту (мед, куны) и через подсудность (виры и продажи). Положение прощеников как особой группы подтверждает и включение их в перечень Устава князя Владимира конца XII — начала XIII в (А се церковные люди:...лечец, прощеник, за душный человек... — см. выше). Date: 2015-09-05; view: 495; Нарушение авторских прав |