Главная Случайная страница


Полезное:

Как сделать разговор полезным и приятным Как сделать объемную звезду своими руками Как сделать то, что делать не хочется? Как сделать погремушку Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами Как сделать идею коммерческой Как сделать хорошую растяжку ног? Как сделать наш разум здоровым? Как сделать, чтобы люди обманывали меньше Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили? Как сделать лучше себе и другим людям Как сделать свидание интересным?


Категории:

АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника






The structure of a call. Put these sentences in the correct order





1. I understand. That’s very kind of you. Thank you very much.

2. Can I confirm that? The date is 4 December and it’s at the Clyde Hotel.

3. Excellent. I look forward to seeing you there.

4. I’m ringing to find out some information about the direct Line Conference in December.

5. Hello, my name is Patrick Lefevre. I’m calling from Paris.

6. Could you tell me the date and venue of the conference?

Asking for repetition. Make sentences from the following

1. can I’m that you repeat sorry? Didn’t you I hear.

2. said I’m understand I what didn’t you sorry. You that spell can please?

3. sorry speak I’m slowly more please. Say you what did?

Saying why you are calling. Match the phrase with the correct ending

1. The reason for my call…

2. I’m ringing about…

3. I need to talk to

4. I would like some

4. Can you tell me

 

a) advice on…

b) something about your services?

c) a supply problem.

d) is a technical matter.

e) someone about…

1.4.10 Explaining the problem. Replace the underlined words with the words please explain, delivery, not working, a problem, a reply, the instructions, payment

1. We are still waiting for the goods to arrive.

2. There seems to be something wrong with the machine.

3. The power switch is broken.

4. We still have not received an answer to our letter.

5. I don’t understand why we have not received the money you owe us.

6. I don’t understand how to operate the machine.

Make-up your own dialogues

1. Ring a company to ask for product details or prices.

2. Ring a hotel to book a night’s accommodation.

3. Ring a travel agent ti ask about flights to a city you need to visit.

4. Make a complaint:

a) a printer purchased three months ago has broken down for a fourth time.

b) An order has not arrived

c) A travel agent promised to send out an airline ticket for departure tomorrow. It has not arrived.

 







Date: 2016-02-19; view: 830; Нарушение авторских прав



mydocx.ru - 2015-2024 year. (0.005 sec.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав - Пожаловаться на публикацию