Полезное:
Как сделать разговор полезным и приятным
Как сделать объемную звезду своими руками
Как сделать то, что делать не хочется?
Как сделать погремушку
Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами
Как сделать идею коммерческой
Как сделать хорошую растяжку ног?
Как сделать наш разум здоровым?
Как сделать, чтобы люди обманывали меньше
Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили?
Как сделать лучше себе и другим людям
Как сделать свидание интересным?
Категории:
АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника
|
VII. Narrate the textVIII. Form word – combination using Possessive Case friend, Jane; questions, pupils; office, Steve; studies, students; life, student; book, lawyer; work, Nell; my brother, family; college, Ann; my children, room: girl- friend, Pete; thing sportsmen; answer, cadet sons, our teacher: IX. Translate into English. Будинок моїх батьків; речі студентів; друзі Петра; підручник студента; відповідь учня; робота юриста; ручка Стіва; папери секретарів; словник Мері; сигари Ніка; лист Джейн; кімната моїх друзів. X. Replace the of- phrase by Possessive Case where possible. The pen of our teacher; the window of this room; the bicycle of Tom; the boy of her child; the back of the chair; the order of the captain; the bags of her pupils; the banks of the river; the arrival of the actors; the father of Dick. XI. Paraphrase the following using Possessive Case. 1. the pen that belongs to Jack; 2. the camera that belongs to my friend; 3. the books that belong to her pupils; 4. the shoes that belong to the girl; 5. the flats that belong to the workers; 6. the car that belongs to this miner; 7. the coat that belongs to his brother; 8. the watch that belongs to the teacher. XII. Use interrogative and negative forms of the sentences. 1.They have got their studies in the morning. 2. I have got a lot of work to do. 3. They have some information about that accident. 4. She has got a lecture today. 5. I’ve got many questions to you, 6. He's got time for reading this article. 7. Mary's children often have a cold. 8. My friend has got a lot of difficult subjects at the Institute. XIII. Fill in the blanks with have or has. 1. We... a good flat. 2. My neighbour... a car. 3. They... a TV set. 4. I... eight English books. 5. She... a new dress. 6. You... a good dictionary. 7. Our room... two windows. 8. Many collective farmers... motor cycles. 9. Our teacher... two daughters. 10. I... a very special reason to go there.
|