Главная Случайная страница


Полезное:

Как сделать разговор полезным и приятным Как сделать объемную звезду своими руками Как сделать то, что делать не хочется? Как сделать погремушку Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами Как сделать идею коммерческой Как сделать хорошую растяжку ног? Как сделать наш разум здоровым? Как сделать, чтобы люди обманывали меньше Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили? Как сделать лучше себе и другим людям Как сделать свидание интересным?


Категории:

АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника






Тема №3: Управление персоналом





Competitive advantage

Part 1

Japanese successes shook the confidence of the western business elite, but detailed comparisons of the two management styles and examinations of successful businesses convinced westerners that they could overcome the threat. The 1980s and early 1990s produced theories explaining exactly how this could be done. They cannot all be detailed here, but some of the more important strategic advances of the decade are explained below.

Gary Hamel and C. K. Prahalad declared that strategy needs to be more active and interactive; less “arm-chair planning” was needed. Their most well-known advance was the idea of core competency, the idea that each organization has some functional area in which it excels and that the business should focus on opportunities in that area, letting others go. Active strategic management required active information gathering and active problem solving. In the early days of Hewlett-Packard (HP), Dave Packard and Bill Hewlett devised an active management style that they called management by walking around (MBWA). Senior HP managers were seldom at their desks. They spent most of their days visiting employees, customers, and suppliers. This direct contact with key people provided them with a solid grounding from which viable strategies could be crafted. Management consultants Tom Peters and Robert H. Waterman had used the term in their 1982 book In Search of Excellence: lessons from America's best-run companies. Some Japanese managers employ a similar system, which originated at Honda, and is sometimes called the 3 G's (Genba, Genbutsu, and Genjitsu, which translate into “actual place”, “actual thing”, and “actual situation”).

Задание 1.

Прочтите параграф 1 и ответьте на следующие вопросы:

1. Does the paragraph describe strategic advances?

2. Is the paragraph only about detailed comparisons of the two management styles?

3. Is the theme of the paragraph theories explaining?

 

Прочтите параграф 2 и ответьте на следующие вопросы:

 

1. Does the paragraph talk about strategy needs?

2. Is the idea of core competency mentioned as an example of management development?

3. Is active strategic management contributed to active information gathering and active problem solving?

 

Задание 2.

1.1.Определите, является утверждение:

a. истинным

b. ложным

c. тексте нет информации

 

The idea of core competency is that the business should focus on opportunities in that area, letting others goes.

1.2. Определите, является утверждение:

a. истинным

b. ложным

c. тексте нет информации

Some Japanese managers employ the idea of core competency.

1.3. Определите, является утверждение:

a. истинным

b. ложным

c. тексте нет информации

“Actual place”, “actual thing”, and “actual situation” is used by organizations now.

Задание 3.

Определите основную идею текста:

1. Core competency

2. Active strategic management

 







Date: 2016-11-17; view: 225; Нарушение авторских прав



mydocx.ru - 2015-2024 year. (0.006 sec.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав - Пожаловаться на публикацию