Полезное:
Как сделать разговор полезным и приятным
Как сделать объемную звезду своими руками
Как сделать то, что делать не хочется?
Как сделать погремушку
Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами
Как сделать идею коммерческой
Как сделать хорошую растяжку ног?
Как сделать наш разум здоровым?
Как сделать, чтобы люди обманывали меньше
Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили?
Как сделать лучше себе и другим людям
Как сделать свидание интересным?
Категории:
АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника
|
Грамматические упражнения. Упражнение 1. Переведите предложения, обращая внимание на функции слова “that”
Упражнение 1. Переведите предложения, обращая внимание на функции слова “that”.
1. The deformation that can be allowed in the bar depends on what it is used for. 2. Beams can withstand any unit stress that does not break them. 3. The action of shearing unit stresses is complex compared to that of the axial unit stresses. 4. That was an allowable deformation. 5. They know that unit stress causes failure. 6. They used that metal bar with a square cross section. 7. That failure depends upon the material that is used is natural. 8. Beams fail at a unit stress that causes plaster cracking. 9. This material is better than that one. 10. The unit stress that causes failure can be determined for various materials.
Упражнение 2. Переведите следующие группы существительных:
metal bar, square cross section, failure strength, plaster cracking, shear unit stress, construction project, stress change, tension degree, steel invention, iron rod, plaster ceiling problem, brick layer, design procedure, building maintenance.
Упражнение 3. Прочтите следующие числительные:
862; 6076; 200,000; 373,200; 1,270,480; 12.05.2005; 597; 734; 10,754; 31.12.1998.
Упражнение 4. Прочтите количественные числительные и образуйте от них порядковые:
25; 87; 3; 32; 91; 14; 43; 75; 11; 68; 21; 15;
Упражнение 4. Переведите предложения с конструкцией the… the…:
1. The more we learn now the better engineers we will be. 2. The harder (hard – трудный) the problem the more interesting it is to solve (решать). 3. The sooner (soon – скоро) you come the better. 4. The more careful (тщательный) engineers are when they design a building the less problems the builders will have in its construction.
Упражнение 5. Переведите предложения с оборотом there + be.
1. Because there is so little deformation, there is no warming. 2. There will be hard problems to solve. 3. There was deformation in the bar. 4. There were beams which could withstand any unit stress. 5. There are beams which support a plaster ceiling.
Упражнение 6. Переведите предложения с модальными глаголами.
1. They could use a material with higher compressive strength 2. The builder must understand construction materials. 3. Each material can function well over a long time. 4. Builders may use different materials. 5. Basic materials must all be described. Date: 2016-02-19; view: 464; Нарушение авторских прав |