Главная Случайная страница


Полезное:

Как сделать разговор полезным и приятным Как сделать объемную звезду своими руками Как сделать то, что делать не хочется? Как сделать погремушку Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами Как сделать идею коммерческой Как сделать хорошую растяжку ног? Как сделать наш разум здоровым? Как сделать, чтобы люди обманывали меньше Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили? Как сделать лучше себе и другим людям Как сделать свидание интересным?


Категории:

АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника






Substyles





- the style of exact science: more impersonal

- the style of humanities: closer to the publicistic style, also shares features with the literary style

General Characteristics

- matter-of-fact, clear, explicit; unambiguous, precise; concise, brevet

- stereotypical in terms of both lexicology and syntax

- impersonal, objective, suppresses the personality of the author

- logical hierarchy within the text: introduction, argument, conclusion and résumé

- quotations and references to other texts

- highly nominal character

- diagrams, charts, sketches, illustrations

Morphological Features

- present tense: timeless validity of the proposition

Syntactical Features

- neutral word-order, no marked word-order

- mostly declarative sentences

- sentence condensers /participles, infinitives, gerunds/ and semi-clausal structures

- no ellipsis, no omission of ‘that’ and ‘which’ in relative clauses

- impersonal passive constructions /‘it should be pointed out that…; it has been found out that…; it has previously been shown that…’/

- active construction with the authorial pronoun ‘we’ /‘we deduce, observe, define, obtain, assume, note’/

Causative constructions

- ‘make/render N ADJ’ /‘this makes the problem easy; this renders the metal hard’/

- ‘enable, allow, permit, cause, make INF’ /‘safety valves allow the metal to cool slowly’/

Theme /topic/ >rheme /focus/

- ‘there’ constructions /‘there is, seems, appears, stands, lives, lies’/

- clefts for any constituents but verbal ones /‘it is … that’/

- pseudoclefts for verbal constituents /‘what is…’/

- rheme marked by indefinite article or null article with plural, abstracts, uncountable nouns

- theme marked by definite article, pronouns, anaphoric reference by ‘such, similar, one – the other’







Date: 2016-02-19; view: 512; Нарушение авторских прав



mydocx.ru - 2015-2024 year. (0.006 sec.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав - Пожаловаться на публикацию