Главная Случайная страница


Полезное:

Как сделать разговор полезным и приятным Как сделать объемную звезду своими руками Как сделать то, что делать не хочется? Как сделать погремушку Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами Как сделать идею коммерческой Как сделать хорошую растяжку ног? Как сделать наш разум здоровым? Как сделать, чтобы люди обманывали меньше Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили? Как сделать лучше себе и другим людям Как сделать свидание интересным?


Категории:

АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника






Look at the picture above and choose the most important words-associations from it. Explain why you chose them





Practical lesson #5

1. Warm-up. Give the definition:

Pedagogy :_____________________________________________________

_____________________________________________________________

Psychology :___________________________________________________

_____________________________________________________________

Ethnopedagogics :_______________________________________________

_____________________________________________________________

Education: ____________________________________________________

_____________________________________________________________

Didactics :_____________________________________________________

_____________________________________________________________

2. Complete the star-gram:

Sciences related to Pedagogy and Methodology of elementary education


3. To complete the table:

No. Form of teaching organization Characteristics Types
  Main   Lesson…
  Extra   Excursion…
  Auxiliary    

 

· Performing microteaching: students chose one of the extra forms of teaching organization and prepared microteaching (subjects and topics are up to a student). Microteaching strategies:

a. Choose the subject and then he topic.

b. Set the aim and tasks.

c. Make plan for your lesson.

d. Show one or two exercises from your plan.

e. Give clear instruction while microteaching.

· Discuss and analyze of presented microteaching in pairs first, then give feedback in written form.

· Principles of educational process: visualization, individualization, humanization, collaboration, rationalization, continuity, lifelong learning, mobility, system, coherence, accessibility, activity, integration. Explain and give the examples.

What other principles do you know? (http://www.cefbookministry.com/downloads/Principles%20of%20Teaching%20WEB.pdf, http://www.cmu.edu/teaching/principles/teaching.html)

 

Practical lesson #6

1. Look and complete the scheme below:

Tutoring
Family teaching
Lessons
Conferences
Studios
Projects
Creative weeks
Forms of teaching organization
  Individual
Collective and groups
Individual and collective systems
“Diving” lessons
Research weeks
Business games
Subject contests
Lectures, workshops
Self-study
Mentoring

 


2. Non-traditional types of lesson: “Lesson–Workshop”, “Lesson –Excursion”, “Quiz “What? Where? When?”, a game “The Field of Wonders”, lesson “Club of Merry and Cute”, “Lesson- Conference”, “Lesson Press-conference”, “Lesson revue”, “Round table”, “Fairies”, etc. What other options can you offer for a non-traditional lesson?







Date: 2016-02-19; view: 463; Нарушение авторских прав



mydocx.ru - 2015-2024 year. (0.005 sec.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав - Пожаловаться на публикацию