Главная Случайная страница


Полезное:

Как сделать разговор полезным и приятным Как сделать объемную звезду своими руками Как сделать то, что делать не хочется? Как сделать погремушку Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами Как сделать идею коммерческой Как сделать хорошую растяжку ног? Как сделать наш разум здоровым? Как сделать, чтобы люди обманывали меньше Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили? Как сделать лучше себе и другим людям Как сделать свидание интересным?


Категории:

АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника






Active vocabulary. I. Here is a list of words and expressions connected with jobs





I. Here is a list of words and expressions connected with jobs. Divide them into the following categories:

Departments in a company Money Losing a job Adjectives describing different jobs Hours of work Applying for a job
           
           
           
           
           

Words:

personnel, accounts, references, a salary, advertising, out of work, rate of unemployment, sales, to go for an interview, a wage, to get a bonus, manual, to make someone redundant, a 7% pay rise, to earn US $50.000p., marketing, skilled, to fire an employee, a 9 to 5 job, challenging, to get a commission, gratifying, an hourly rate, boring, to do overtime, to fill in an application form, to work in shifts, rewarding, to work flexi time, to make ends meet, to do something for a living.

II. Think of a job. Do not say what the job is. Let your group members guess by asking you general questions (to which answers will be “Yes” or “No”). The students cannot ask more than 10 questions. You may be asked questions like that:

Do you get a big salary?

Is it a 9 to 5 job?

Do you have to deal with children (patience, people)?

Do you work in shifts?

Do you often have to work overtime?

Speaking

I. Interview each other:

· If you have a job:

a) How and why did you make up your mind what to be?

b) Has it always been your ambition to do this?

c) Does your job suit you? Why?

· If you don’t have a job…

d) What would you like to be? Why?

e) What will you have to do to get this job?

f) Why do you think you would be well-suited for this job?

II. Look at the list of jobs below and choose the one you would most like to do and the one you would least like to do.

nurse disc jockey head of a big company
journalist pilot tourist guide
shop assistant farmer taxi driver
manufacturer sculptor interpreter
policeman manager air steward
teacher car mechanic engineer
cook secretary doctor

Date: 2015-10-18; view: 978; Нарушение авторских прав; Помощь в написании работы --> СЮДА...



mydocx.ru - 2015-2024 year. (0.007 sec.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав - Пожаловаться на публикацию