Главная Случайная страница


Полезное:

Как сделать разговор полезным и приятным Как сделать объемную звезду своими руками Как сделать то, что делать не хочется? Как сделать погремушку Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами Как сделать идею коммерческой Как сделать хорошую растяжку ног? Как сделать наш разум здоровым? Как сделать, чтобы люди обманывали меньше Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили? Как сделать лучше себе и другим людям Как сделать свидание интересным?


Категории:

АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника






III. Заполните пропуски предлогами или наречиями, где это необходимо





 

1. I’m … the blackboard. 2. Please don’t go … there. 3. Are you putting that cup …the table? I’m putting it … here. 4. Whose exercise-books are … the table? 5. Is she putting the spoons … those white cups? 6. Please go … … the room. 7. “Where’s the red pencil? Is it … the bag?” “No, it’s not … the bag, it’s … the table.” 8. Please go … the table, Bob, and sit …. 9. What page is he opening his book …? 10. “Where’s Jack?” “He’s … the blackboard. He’s looking … it.”

 

IV. Заполните пропуски артиклями, где это необходимо.

“Where is … yellow tie?” “It’s on … bed.” 2. I’m … engineer.3. “Where is … white exercise-book?” “It’s on … table. 4. “Where is your friend?” “He’s in … room.” 5. Jane is … factory worker, andBen is … engineer. Jack is … engineer, too. Ben and Jack are … engineers. They are … good engineers. 6. Peter is … pupil. He is … good pupil. 7. Mary is … doctor. Her friend Kate is … doctor too. 8. Moscow is … city. 9. “Bobby is … baby. Whose son is he?” “He’s their son.” 10. Open your books at … page ten and read … Text Nine, please.

V. Заполните пропуски притяжательными местоимениями.

1. I’m a worker. … name is Tom. 2. Ted is a schoolboy. He is a pupil. … marks are good. 3. Ann and Jane are engineers. … sons are students. 4. Please give me … exercise-book, Peter. 5. We’re engineers. … friends are engineers, too. 6. “What are … names?” “ … name’s Nick and … name’s Jack.”

 

VI. Ответьте на вопросы.


1. Is your name Belov?

2. What’s your name?

3. Are you an engineer?

4. Is your friend an engineer, too?

5. Is he a teacher or a doctor?

6. What is he?

7. What’s his name?

8. Is your sister a schoolgirl?

9. What kind of pupil is she?

10. Are we students?

11. What are we?

12. Are we reading?

13. What are we doing?

14. Am I opening the book or am I

closing it?

15. Is Petrov putting his exercise-book

on the table?

16. Who is your friend?

17. Who is this man?

18. Are these men factory workers or

engineers?

19. Who’s this girl?

20. Where are our books?

21. Whose books are these?

22. Whose exercise-books are

these?

23. What kind of room’s this?

24. What kind of pencil’s this?

25. What kind of pen’s that?

26. What kind of pens are those?

27. Who is that girl?

28. Who are they?

29. Whose book is this?

30.Whose sister is she?

31. Where’s the book?

32. Who is that boy?

33. Whose cap is this?

34. Whose cup is this?

35. Whose pencil is this?

36. Where’s the pen?

37. Where’re the cups?

38. Where’s the box?


VII. Поставьте вопросы к выделенным словам.

1. My friend is a teacher. (3) 2. This is a map. (1) 3. It’s a good map. (1) 4. That’s a bad cap. (2) 5. It’s his cap. (1) 6. The match is on the table. (1) 7. The matches are on the table. (1) 8. Her bag is under the table. (2). 9. Her name’s Mary. (2) 10. Bess is a good student. (2)







Date: 2015-10-22; view: 2902; Нарушение авторских прав



mydocx.ru - 2015-2024 year. (0.007 sec.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав - Пожаловаться на публикацию