Полезное:
Как сделать разговор полезным и приятным
Как сделать объемную звезду своими руками
Как сделать то, что делать не хочется?
Как сделать погремушку
Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами
Как сделать идею коммерческой
Как сделать хорошую растяжку ног?
Как сделать наш разум здоровым?
Как сделать, чтобы люди обманывали меньше
Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили?
Как сделать лучше себе и другим людям
Как сделать свидание интересным?
Категории:
АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника
|
The Past Continuous Tense (прошедшее продолженное время)
Образуется с помощью глагола to be в форме прошедшего времени + причастия настоящего времени V(ing): was, were + V(ing). Отвечает на вопрос: «Что делало подлежащее в определенный момент в прошлом?»
Pattern:
Exercise 3. Open the brackets and put the verbs into Present Simple, Past Simple, Present Continuous or Past Continuous.
1. Every day the college (open) its doors at 7 a.m. 2. The inauguration of the new college President (to take place) in 1999. 3. When you (to leave) school? 4. While I (work) in the laboratory my roommate (to clean) the room. 5. How long you (to work) in the garden? 6. Now the students (choose) their majors. 7. Jane and Dolores (to join) the scientific society. 8. They (to begin) a broad-based education. 9. The two friends (to make) plans to go to dinner together. 10. It (to seem) as if you know each other for years. 11. You speak so nicely! Where you (to learn) English?
Exercise 4. Open the brackets and put the verbs into Past Continuous.
1. When Jane came to the party she saw many students there. Dolores (to dance), Mike (to play the piano), Rebecca (to talk) to John, Ann (to argue) with Tom, as usual, some other students (to listen) to music and (sing) the tunes. 2. During the interview Kate (to answer) a lot of questions concerning her life, previous work and her views of business. 3. While the students (to study) at the college their residence life (to become) a part of their exiting college experience.
Exercise 5. Read and translate the text. Write out and translate the underlined words.
Date: 2015-07-25; view: 308; Нарушение авторских прав |