Главная Случайная страница


Полезное:

Как сделать разговор полезным и приятным Как сделать объемную звезду своими руками Как сделать то, что делать не хочется? Как сделать погремушку Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами Как сделать идею коммерческой Как сделать хорошую растяжку ног? Как сделать наш разум здоровым? Как сделать, чтобы люди обманывали меньше Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили? Как сделать лучше себе и другим людям Как сделать свидание интересным?


Категории:

АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника






QUESTIONS FOR SELF-CONTROL





  1. What forms of written communication are used in modern business?
  2. What are the main principles of good writing?
  3. What do know about the purpose of business writing?
  4. Why is proper grammar so important for business writing?
  5. What is a standard layout of a business letter?
  6. How is the formality of communication expressed in the business letter?
  7. What is the difference between emails and business letters?
  8. What traditional closing do you know?
  9. What does their usage depend on?
  10. What are the purpose and layout of internal memoranda?

 

BIBLIOGRAPHY

 

Cambridge BEC 3, Examination papers, Univesity of Cambridge Press, 2000

Lin Lougheed, Business Correspondence, a Guide to Everyday Writing, Longman, 2003

Maggie McCormick, Writing & Communication Skills Essential to Business. Success & Promotion, Demand Media, 2004

Rupert Haigh, Oxford Handbook of Legal Correspondence, Oxford University Press, 2010

Rupert Haigh, Legal English, Routledge-Cavendish, 2007

Young Lawyers, The London School of English,2002

http://www.shareyouressays.com/

http://www.englishgrammar.org/effective-business-writing/

https://en.wikipedia.org/wiki/Business_communication

http://notes.tyrocity.com/structure-of-business-letters/

http://doclecture.net/1-1241.html

https://www.mindtools.com/pages/article/newCS_99.htm

http://ezinearticles.com/expert/David_Goldwich/1093013

http://www.psychometric-success.com/assessment-centers/acfaq-presentation-exercise.htm

http://www.oxforddictionaries.com/definition/english/

 

КНИГА ДЛЯ САМОСТОЯТЕЛЬНОГО ЧТЕНИЯ (READER)

This text was adapted by The Saylor Foundation under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 License without attribution as requested by the work’s original creator or licensee.

1. WHAT IS COMMUNICATION?

LEARNING OBJECTIVES

 

1. Define communication and describe communication as a process.

2. Identify and describe the eight essential components of communication.

3. Identify and describe two models of communication.

 

Many theories have been proposed to describe, predict, and understand the behaviours and phenomena of which communication consists. When it comes to communicating in business, we are often less interested in theory than in making sure our communications generate the desired results. But in order to achieve results, it can be valuable to understand what communication is and how it works.

 







Date: 2016-07-05; view: 385; Нарушение авторских прав



mydocx.ru - 2015-2024 year. (0.008 sec.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав - Пожаловаться на публикацию