Главная Случайная страница


Полезное:

Как сделать разговор полезным и приятным Как сделать объемную звезду своими руками Как сделать то, что делать не хочется? Как сделать погремушку Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами Как сделать идею коммерческой Как сделать хорошую растяжку ног? Как сделать наш разум здоровым? Как сделать, чтобы люди обманывали меньше Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили? Как сделать лучше себе и другим людям Как сделать свидание интересным?


Категории:

АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника






Beam type





The four main factors are used in describing a bridge. By combining these terms one may give a general description of most bridge types:

· span (simple, continuous, cantilever),

· material (stone, concrete, metal, etc.),

· placement of the travel surface in relation to the structure (deck, pony, through),

· form (beam, arch, truss, etc.).

The three basic types of spans are shown below. Any of these spans may be constructed using beams, girders or trusses. Arch bridges are either simple or continuous. A cantilever bridge may also include a suspended span.

http://pghbridges.com/basics.htm

Examples of the three common travel surface configurations are shown in the truss type drawings below. In a deck configuration, traffic travels on top of the main structure; in a pony configuration, traffic travels between parallel superstructures which are not cross-braced at the top; in a through configuration, traffic travels through the superstructure (usually a truss) which is cross-braced above and below the traffic.

http://pghbridges.com/basics.htm

Simple deck beam bridges are usually metal or reinforced concrete. Other beam and girder types are constructed of metal. The end section of the two deck configuration shows the cross-bracing commonly used between beams. The pony end section shows knee braces which prevent deflection where the girders and deck meet.

http://pghbridges.com/basics.htm

http://pghbridges.com/basics.htm
One method of increasing a girder’s load capacity while minimizing its web depth is to add haunches at the supported ends. Usually the center section is a standard shape with parallel flanges; curved ends are riveted using splice plates.

Many modern bridges use new designs developed using computer stress analysis. The rigid frame type has superstructure and substructure which are integrated. Commonly, the legs and deck are a single piece which is riveted to other sections.

http://pghbridges.com/basics.htm

Source: http://pghbridges.com/basics.htm







Date: 2015-12-12; view: 856; Нарушение авторских прав



mydocx.ru - 2015-2024 year. (0.006 sec.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав - Пожаловаться на публикацию