Полезное:
Как сделать разговор полезным и приятным
Как сделать объемную звезду своими руками
Как сделать то, что делать не хочется?
Как сделать погремушку
Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами
Как сделать идею коммерческой
Как сделать хорошую растяжку ног?
Как сделать наш разум здоровым?
Как сделать, чтобы люди обманывали меньше
Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили?
Как сделать лучше себе и другим людям
Как сделать свидание интересным?
Категории:
АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника
|
Methodical guidance for laboratory work №9
Experiment №1. Receiving of cupper glucerate In 2 test-tubes pour 10-12 drops of 10% solution of NaOH and 3-4 drops solution of CuSO4. Then in test-tube add 3-4 drops glucerine, in second test-tube add 3-4 drops of ethanol and mix it well. In first test-tube arise dissolving of precipitation with formation cupper glucerate: 2 NaOH + CuSO4 ---> Cu(OH)2 + Na2SO4 CH2 – OH CH2 – O\ | | Cu CH – OH + Cu(OH)2 --- > CH – O ∕ + 2H2O | | CH2 – OH CH2 – OH
Experiment №2. Proof of acidity properties of phenols and receiving of sodium phenolutes and its properties. In test-tube pour 5-6 drops of solution of phenol and add drop by drop of 10% solution of NaOH till dissolving it. Formatted sodium phenolutes, dissolving in C6H5-OH + NaOH ---> C6H5-ONa + H2O To the reciting solution of sodium phenolutes add by drops 5% solution of СН3СООН till formation muddy of free phenol. С6Н5-ОNa + СН3СООН ---> С6Н5-ОН + СН3СООNa 6.Literature: 1. J. M. Sehgal. Modern Chemistry, class XI, Delhi, 1989 - 15 items. 2. Jean B. Umland & John M. Bellama, General Chemistry. Houston. USA. 1996 - 1 item. 3. Darrel D. Ebbing, General Chemistry, Wayne University, USA. 1990 - 3 items. 4. Karen C. Timberlake, Chemistry - An Introduction to General. Organic and Biochemistry, Los Angeles, USA, 1991-1 item.
7.Control: 1. Compare acidity of acetic acid and ethyl alcohol. Explain what substance and why possesses greater acidity. 2. Place of increases of acidity following compounds: n-methylalanine, aniline, n-nitroalanine. Give the explanation different acidity of compounds. 3. Place in row of decreases of acidity following compounds and explain the differences in acidity of the compounds: а) 2-bromoethanol; ethanol; 2,2,2-trybromoethanol; в) phenol; n-nitrophenol; n-aminophenol; 4.Palace following compounds in row of increases of acidity: а) methylamine; dimethylamine; aniline; в) ailine; n-aminophenol; n-amino benzoic acid.
Date: 2015-06-08; view: 381; Нарушение авторских прав |