Главная Случайная страница


Полезное:

Как сделать разговор полезным и приятным Как сделать объемную звезду своими руками Как сделать то, что делать не хочется? Как сделать погремушку Как сделать неотразимый комплимент Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами Как сделать идею коммерческой Как сделать хорошую растяжку ног? Как сделать наш разум здоровым? Как сделать, чтобы люди обманывали меньше Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили? Как сделать лучше себе и другим людям Как сделать свидание интересным?

Категории:

АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника






MANAGEMENT





Management has many definitions as there are managers. There are debates whether management is an art or a science and whether managers are born or made. From a sociological point of view management would seem to be mainly an art (for example how to motivate people to give of their bests), whereas from a quantitative point of view it appears to be far more scientific.

In practical business, management is the art and science of getting things done through other people, but it also includes effective use of your own time. To operate a successful business you need strong management skills. Effective management is the key to business success.

Management includes those personnel who have the right to make decisions that affect company’s affairs. Organization is the means by which management coordinates the efforts of employees to obtain the company’s objectives. As for organization, it involves structure which is a framework enabling management to delegate and control the responsibilities of individuals and departments. In this way, a company can function as a unit with the same efficiency as a business run by one person.

Once organizational structure has been established, areas (and sub areas) of activities, levels of authority and duties must be clearly defined. There are three management levels: top management, middle management, and operating management. Top management includes the president, vice president, and the general manager. Middle management includes department managers, plant managers, and production superintendents. Operating management includes supervisors, foremen, etc.

The most important responsibility of a manager at any level is decision making. (It is often said that decisions are the motor of business). Successful management is a matter of skill in choosing from alternatives.

Ответьте на следующие вопросы к тексту:

1. Is a management an art or a science?

2. What is the key to business success?

3. What is management?

4. What is the most important responsibility of a manager?



5. What manger would you like to be: a top manager, a middle manager, or an operating manager and why?

 

 

КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА № 2

 

Для правильного выполнения контрольной работы №2 необходимо усвоить следующие разделы грамматики английского языка:

1. Видовременные формы глагола:

а) активный залог (the Active Voice) для форм Continuous (Present, Past) и Perfect (Present, Past).

б) пассивный залог (the Passive Voice) для форм Indefinite (Present, Past, Future). Особенности перевода пассивного залога на русский язык.

2. Простые неличные формы глагола: Participle I (Present Participle), Participle II (Past Participle), Infinitive в функциях определения и обстоятельства.

3. Типы условных предложений (Conditional I, Conditional II).






Date: 2015-10-19; view: 403; Нарушение авторских прав

mydocx.ru - 2015-2019 year. (0.006 sec.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав - Пожаловаться на публикацию