![]() Полезное:
Как сделать разговор полезным и приятным
Как сделать объемную звезду своими руками
Как сделать то, что делать не хочется?
Как сделать погремушку
Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами
Как сделать идею коммерческой
Как сделать хорошую растяжку ног?
Как сделать наш разум здоровым?
Как сделать, чтобы люди обманывали меньше
Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили?
Как сделать лучше себе и другим людям
Как сделать свидание интересным?
![]() Категории:
АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника
![]() |
The market, its definition and structure
A market consists of all the consumers who purchase a particular type of good or service. The market may be sub-divided into separate segments each of which can be considered to be a separate market in its own right. It is very important for a business to be able to define its market: 1) So that it can estimate the size of the market. 2) So that it can forecast the growth of the market. 3) To identify the competitors in the market. 4) To break the market down into relevant segments. 5) To create an appropriate marketing mix to appeal to customers in the market. Some markets take place in a physical location e.g. a street market, whereas others may be virtual markets e.g. when people buy and sell through the medium of the Internet. The size of the market can be calculated in terms of the number of customers that make up the market, or the value of sales in the market. A business can then calculate its market share in terms of the number of customers its sells to, or the total value of its sales. Markets are typically structured into segments. Primary segmentation is between customers buying entirely different products. For example, an oil company manufactures a wide range of fuels and lubricants for road, rail, water and air transport and for industry, all of them for different groups of customers.
Date: 2015-10-21; view: 393; Нарушение авторских прав |