Главная Случайная страница


Полезное:

Как сделать разговор полезным и приятным Как сделать объемную звезду своими руками Как сделать то, что делать не хочется? Как сделать погремушку Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами Как сделать идею коммерческой Как сделать хорошую растяжку ног? Как сделать наш разум здоровым? Как сделать, чтобы люди обманывали меньше Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили? Как сделать лучше себе и другим людям Как сделать свидание интересным?


Категории:

АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника






Highlights the foyer





 

In this setting, the Harrises’ exquisite museum-quality furniture—an Irish marble-topped hall table, curvaceous Chippendale chairs, an 18th-century English settee and a priceless chinoiserie secretary of the same period—was now properly “framed.” Then, like a painter building up a thickly impastoed surface, Bastone (who worked with Vincent Fourcade for 10 years and whose clientele included Jacqueline Onassis, Henry Kissinger and Jane Wrightsman) laid the textures on. “Fabric is my specialty,” he says without a hint of bravado. Silk damasks, velvets and custom-designed fabrics predominate, but he ramped up the luxury quotient by employing antique textiles all around the apartment: 18th-century Beauvais needlework panels made into pillows for a red velvet living room sofa; a 19th-century Aubusson tapestry transformed into a valance for the master bedroom; 19th-century Italian cut velvet on the library valances.

Italian 19th-century cut velvet was used to make valances and trim in the library. The Chesterfield sofa, upholstered in a cotton velvet strié, is adorned with pillows made from 16th-century Belgian fabric.
An antique Ax minister rug from the Sunny von Bülow estate (in the living room), important 18th- and 19th-century American portraits from Hirsch & Adler, elaborate drapery tiebacks and trims, and beautiful Paris porcelain and bisque lamps (another Bastone signature) complete the look. The kicker? Despite the presence of all that richness of detail, there is not a whiff of exaggeration or excess in these rooms. “He ingeniously presents us,” says Hyland, “with a detailed yet clean environment in which individually brilliant textiles, art, furnishings and objects can be clearly perceived and enjoyed.” In other words, these spaces do exactly what a good picture does—they create images that are indelible.

by Jorge S. Arango

 

 

Refer the professional article and make 3 questions to it:







Date: 2015-09-24; view: 296; Нарушение авторских прав



mydocx.ru - 2015-2024 year. (0.006 sec.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав - Пожаловаться на публикацию