Главная Случайная страница


Полезное:

Как сделать разговор полезным и приятным Как сделать объемную звезду своими руками Как сделать то, что делать не хочется? Как сделать погремушку Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами Как сделать идею коммерческой Как сделать хорошую растяжку ног? Как сделать наш разум здоровым? Как сделать, чтобы люди обманывали меньше Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили? Как сделать лучше себе и другим людям Как сделать свидание интересным?


Категории:

АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника






Justin Miles - Executive Chef Kyle Wood - Head Chef





Ø If you need some additional materials for self-study you can use these references:

Video:

http://www.youtube.com/watch?v=bnkzFmUWTV8&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=Qzi50WErlgw

http://www.youtube.com/watch?v=pbE41gEQZr4&playnext=1&list=PL78FB78B38A582EC0&feature=results_main

http://www.youtube.com/watch?v=veZOrXVHf7U

 

Listening:

http://www.esl-lab.com/eslbasic/restaurants-1.htm

http://esl.about.com/library/listening/blrestorder.htm

http://usefulenglish.ru/phrases/listening-at-a-restaurant

http://www.bbc.co.uk/worldservice/learningenglish/multimedia/london/unit6/listen1.shtml

Reading:

http://www.ocharleys.com/menu/

http://www.rubytuesday.com/menu/

http://www.thecapitalgrille.com/menu/main.asp

Ø Discuss with your partner the following questions:

1. What kinds of problems do you have when you go to the restaurant?

2. Can you think of a time when a restaurant ran out of something you ordered?

3. Have you ever had very bad customer service?

4. Has the waiter/waitress ever mixed up your order? Overcharged you? Been very rude?

5. Have you every complained to a manager about a waiter or waitress?

6. Have you ever refused to pay for your meal? What were the reasons?

Vocabulary hunt

- We’ve been waiting quite a while.

- Would you mind heating this up?

- This isn’t what I ordered.

- This tastes a bit off. (It doesn’t taste right.)

- You gave us the wrong bill.

- Is our food on its way?

- Will our food be long?

- This is too salty!

Ø What would you say if:

1. You have been waiting too long;

2. You have been given a wrong bill;

3. You have ordered a stake but you have been brought fish;

4. Your dish is cold;

5. The food is spoilt.

 

Ø Here are s ome sites for self-study on the topic “Problems in a restaurant”:

http://www.blairenglish.com/exercises/social/exercises/complain_problems_restaurant_1/complain_problems_restaurant_1.html

http://www.blairenglish.com/exercises/social/exercises/complain_problems_restaurant_2/complain_problems_restaurant_2.html

Keep in Mind

Words that mean the same thing in a restaurant:

- server/waiter (male)/waitress (female)

- the bill/the receipt/the check

- appetizer/starter

- entree/main event/dinner

- to-go/take-out/doggie-bag/leftovers

- hot/spicy

- beverage/drink

- right this way/follow me/your table is ready

Things you might see in the restaurant:

- Please wait to be seated

- Reserved

- Service included

- Service not included

UNIT X

Date: 2015-09-24; view: 510; Нарушение авторских прав; Помощь в написании работы --> СЮДА...



mydocx.ru - 2015-2024 year. (0.007 sec.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав - Пожаловаться на публикацию