Главная Случайная страница


Полезное:

Как сделать разговор полезным и приятным Как сделать объемную звезду своими руками Как сделать то, что делать не хочется? Как сделать погремушку Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами Как сделать идею коммерческой Как сделать хорошую растяжку ног? Как сделать наш разум здоровым? Как сделать, чтобы люди обманывали меньше Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили? Как сделать лучше себе и другим людям Как сделать свидание интересным?


Категории:

АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника






Exercise 2. Fill in the right form of the words in brackets





WORD-FORMATION

FORMATION OF NOUNS

To describe people we add -ar, -er, -or to the end of the verbs and - ist, -ian to the end of nouns or verbs making all necessary spelling changes:

to lie – liar; to rob – robber; to create – creator; to type – typist; music – musician.

Nouns formed from verbs:

-age to break - breakage -ion to confuse – confusion

-al to propose – proposal -ment to amuse – amusement

-ance to annoy – annoyance -sion to suspend – suspension

-ation to organise – organisation -sis to analyse – analysis

-ence to prefer – preference -tion to direct – direction

-y to perjure – perjury

Nouns formed from adjectives:

-ance tolerant – tolerance -iness happy - happiness

-cy fluent – fluency -ity popular - popularity

-ence obedient – obedience -ment content - contentment

-ion desperate – desperation -ty royal - royalty

-y honest – honesty

 

Exercise 1. Make nouns from the following words:

employ instruct lonely

post portray reluctant

except translate excellent

expand injure intelligent

accept refer accurate

publish apologize excited

develop examine fragile

combine pollute regular

drive judge stupid

inspire use isolate

 

Exercise 2. Fill in the right form of the words in brackets.

The 1) _____ (long) of the journey was beginning to cause a lot of 2) _____ (frustrate) for everyone involved. Unfortunately, father got the blame, as he had been responsible for the 3) _____ (organize) of the trip. 4) _____ (impatient) had begun to set in when we realized we’d been given the wrong 5) _____ (direct) by a well-meaning pedestrian. What is more, father’s 6) _____ (popular) was not increased by his 7) _____ (insist) that we stop every hour or so to observe the scenery. The trip to France, he’d said, would broaden our horizons and provide us with both 8) _____ (amuse) and 9) _____ (educate). However, in 10) _____ (real) it turned out to be a waste of time and effort. It was then that we made the 11) _____ (decide) never to listen to one of father’s 12) _____ (propose) again.

 

Date: 2015-07-27; view: 658; Нарушение авторских прав; Помощь в написании работы --> СЮДА...



mydocx.ru - 2015-2024 year. (0.005 sec.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав - Пожаловаться на публикацию