Главная Случайная страница


Полезное:

Как сделать разговор полезным и приятным Как сделать объемную звезду своими руками Как сделать то, что делать не хочется? Как сделать погремушку Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами Как сделать идею коммерческой Как сделать хорошую растяжку ног? Как сделать наш разум здоровым? Как сделать, чтобы люди обманывали меньше Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили? Как сделать лучше себе и другим людям Как сделать свидание интересным?


Категории:

АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника






Information is





a) a recorded information line

b) given face-to-face

c) from a phone helpline.

Read again. What information is the enquirer asking about? Choose from the list.

           
a) sights to visit          
b) visas          
c) train availability          
d) theatre tickets          
e) art galleries          
f) booking accommodation          
g) currency exchange          
h) guided excursions          
i) child-friendly restaurants          
j) local maps          
Extract 1. AGood morning. You’re through to the rail information line. This is Wayne speaking. How can I help you? BHello. I’d like to find out about availability for a trip to Manchester tomorrow. ACertainly, madam. What time will you be travelling? BAround nine in the morning. AFine, how many in the party? BTwo adults and one child. AOK, I’ll just check for you…   Extract 2. AOf course, madam. The maps are down there to your left, on the shelf next to the guidebooks. BOh, yes. Thank you. AYou’re welcome. Is there anything else I can help you with? BNo, that’s all, thank you.   Extract 3. ADo you need any help? BWe were just looking for some information on places to eat in the evening, where we can take the kids. AI see. How old are they? BTwo and four. AHave a look through this guidebook. They’ve got a list of places with different facilities, including high chairs and so on. BMm. Thanks. AIf you need any more information, I’ll be over at the desk. Extract 4. … for information on our Book-a-bed- ahead service, please press 4 to speak to an assistant. AHello. My name’s Susan. Can I have your name, please? BKoller, Kristina Koller. AHello, Kristina. What destination are you looking for? BEdinburgh. AOK. What night? BNext Tuesday. AThat’s the 15th. And how many nights? BJust one – a single room. AOK, and do you have a price range in mind? BNothing too expensive, but I would like en suite. AOK, Kristina. We have several options coming up…   Extract 5. Welcome to the Tate Gallery information line. For information about Tate Britain, press 1. For information about Tate Modern, press 2. For information about Tate Liverpool, press 3. For information about Tate St.Ives, press 4. To book tickets for special exhibitions, press zero to be transferred to an assistant. Up-to-date information is available on our website at www.tate.org.uk.






Date: 2015-06-11; view: 472; Нарушение авторских прав



mydocx.ru - 2015-2024 year. (0.006 sec.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав - Пожаловаться на публикацию