Главная Случайная страница


Полезное:

Как сделать разговор полезным и приятным Как сделать объемную звезду своими руками Как сделать то, что делать не хочется? Как сделать погремушку Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами Как сделать идею коммерческой Как сделать хорошую растяжку ног? Как сделать наш разум здоровым? Как сделать, чтобы люди обманывали меньше Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили? Как сделать лучше себе и другим людям Как сделать свидание интересным?


Категории:

АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника






Методическая записка





Основной целью обучения студентов английскому языку в неязыковом вузе является практическое владение этим языком, что предполагает при заочном обучении формирование умения самостоятельно читать литературу по специальности с целью извлечения информации из иноязычных источников, развитие навыков устной речи (говорение и аудирование) в рамках определенной Программой тематики. Для контроля понимания прочитанного, в качестве способа передачи полученной при чтении информации, а также как средство обучения используется перевод.

Особенностью заочного обучения является то, что объём самостоятельной работы студента по выработке речевых навыков и умений значительно превышает объём практических аудиторных занятий с преподавателем, поэтому для того, чтобы добиться успеха, необходимы систематические самостоятельные занятия.

Самостоятельная работа студента по изучению иностранного языка включает в себя: 1) заучивание лексических единиц; 2) овладение правилами словообразования и грамматики; 3) чтение текстов вслух в соответствии с правилами чтения; 4) построение вопросов и ответов к текстам; 5) перевод на русский язык (устный и письменный).

Работая над учебным материалом, подлежащим обязательному изучению в течение семестра, студент должен вести словарь, выписывая слова с транскрипцией и в словарной форме. Словарь и тетрадь с выполненными упражнениями должны быть представлены преподавателю.

В выпуске 3 представлены варианты контрольного задания №3.

Прежде чем приступить к выполнению контрольной работы, следует изучить и закрепить с помощью упражнений грамматический материал семестра. Контрольные работы должны выполняться аккуратно, четким почерком. При выполнении контрольной работы следует оставлять в тетради широкие поля для замечаний рецензента. Материал контрольной работы следует располагать в тетради по следующему образцу:

Поля Левая страница Правая страница Поля
Поля Английский текст Русский текст Поля
       

 

Задания должны быть выполнены полностью и в той последовательности, в которой они предложены: условия их необходимо переписывать. Контрольная работа должна быть выполнена в отдельной тетради, на обложке которой следует указать номер контрольного задания, номер варианта, факультет, отделение и фамилию студента. Преподавателю на проверку должен быть представлен только один вариант контрольного задания; остальные варианты используются в качестве дополнительного материала.

Если контрольная работа выполнена без соблюдения указанных требований или неполностью, она возвращается без проверки.

 


КОНТРОЛЬНОЕ ЗАДАНИЕ №3

Для того чтобы правильно выполнить контрольное задание №3, необходимо усвоить следующий грамматический материал:

 

1) Времена действительного залога: Present Simple, Present Continuous, Past Simple, Past Continuous.

2) Формы, выражающие будущее время: Present Continuous; will+инфинитив; going to+инфинитив.

3) Выражение привычки в прошлом: used to+инфинитив.

4) Разделительные вопросы.

5) Фразовые глаголы: get, give, look, keep, put, make, take, run.


Образец выполнения контрольного задания №3

 

Левая страница Правая страница

 

1Раскройте скобки, употребите глаголы в нужной форме (Present Simple, Present Continuous). Перепишите предложения и письменно переведите их:

Поля 1) Peter goes to English school twice a week. 1) Питер ходит в английскую школу дважды в неделю. Поля
  2) I am preparing for my exams now. 2) Я сейчас готовлюсь к моим экзаменам.  

 

2 Раскройте скобки, употребите глаголы в одной из форм, выражающих будущее время (Present Continuous, will+инфинитив, going to+инфинитив). Перепишите предложения и письменно переведите их:

 

Поля 1) I will be twenty next year. 1) Мне будет двадцать в следующем году. Поля
  2) Be careful! You are going to fall. 2) Будь осторожен! Ты сейчас упадешь.  
  3) He is flying to Moscow next Monday. 3) Он летит в Москву в следующий понедельник.  

 

3 Раскройте скобки, употребите глаголы в нужной форме (Past Simple, Past Continuous). Перепишите предложения и письменно переведите их:

 

Поля 1) The weather was sunny yesterday. 1) Погода была солнечной вчера. Поля
  2) The children were playing in the yard the whole evening yesterday. 2) Дети играли во дворе весь вечер вчера.  

 

4 Заполните пропуски правильной формой used to и глаголами в скобках. Перепишите полученные предложения и письменно переведите на русский язык:

 

Поля 1) I used to ride a bicycle when I was a child. 1) Я обычно ездил на велосипеде когда был ребенком. Поля

 

5 Составьте разделительный вопрос к каждому предложению. Перепишите вопросы и письменно переведите их:

 

Поля 1) He can play tennis very well, can`t he? 1) Он умеет играть в теннис хорошо, не так ли? Поля

 

6 Совместите фразовые глаголы (слева) с их значениями (справа). Перепишите и переведите их на русский язык:

 

Поля 1) go on – c) continue 1) продолжать Поля
  2) fill in – a) make complete 2) заполнять  

 

7 Вставьте пропущенную часть фразовых глаголов, пользуясь таблицей из упражнения 6. Перепишите полученные предложения и письменно переведите на русский язык:

 

Поля 1) Go on reading! 1) Продолжай читать! Поля
  2) Your task is to fill in the gaps. 2) Твое задание – заполнить пропуски.  

 

8 Прочитайте и письменно переведите 1, 2, 3, 4 абзацы текста. Выпишите и письменно переведите слова, выделенные жирным шрифтом:

 

Поля 1) Walt Disney was famous forhis movies. He was also famous for his cartoons.Now Disney started to think about a new park. He wanted a park with different parts with special names. One part was "Fantasyland" and another part was "Adventure land." 1) Уолт Дисней был известен своими фильмами. Он был также известен своими мультфильмами. Теперь Дисней начал думать о новом парке. Он хотел построить парк с разными частями с разными названиями. Одна часть была Страной фантазий, а другая Страной приключений. Поля
  1) Walt Disney 2) "Fantasyland" 1) Уолт Дисней 2) Страна фантазий  

 

9 Найдите в тексте английские эквиваленты следующих слов и выражений и составьте свои предложения с ними:

Поля мультфильм – cartoon I like cartoons very much. Поля

 

10 Соотнесите слова из левого столбца с их синонимами из правого, перепишите их в тетрадь и переведите на русский язык:

Поля 1) well-known – F) famous известный, знаменитый Поля

 


Вариант 1

1 Раскройте скобки, употребите глаголы в нужной форме (Present Simple, Present Continuous). Перепишите предложения и письменно переведите их (8 баллов):

 

1) Carol (to live) …………. in a very nice cottage with her family.

2) I usually (to get up) …………… early because I (to hate) ………….. being late to my office.

3) His French (to get) ……………. better.

4) I (to revise) ………….. for my spring English exam. Please try not to bother me.

5) In summer Tom usually (to play) ………….. tennis twice a week.

6) Why you (not to wear) ………….. your coat today? It`s so cold.

7) He (to understand) …………. the rule, but he still (to make) …………….. mistakes too often.

8) What we (to wait) …………. for?

 

2 Раскройте скобки, употребите глаголы в одной из форм, выражающих будущее время (Present Continuous, will+инфинитив, going to+инфинитив). Перепишите предложения и письменно переведите их (8 баллов):

 

1) “Have you finished your essay yet?” – “No, but I'm sure I (finish)............ it on time.”

2) “I have decided what to wear for the party.” – “Really? What (wear).............., then?”

3) “What (you\do) ……….. tomorrow evening?” – “Nothing, I'm free.”

4) “Did you phone Jenny?” – “Oh no, I forgot. I (do) …….… it now.”

5) “I'm really thirsty after all that hard work.” – “I (make)............ some tea.”

6) I'm hungry. I (eat) ……………… this sandwich.

7) They (leave) ……………… to Mexico tomorrow.

8) Look at those clouds! It (rain)…………….

 

3 Раскройте скобки, употребите глаголы в нужной форме (Past Simple, Past Continuous). Перепишите предложения и письменно переведите их (8 баллов):

 

1) When I came into the kitchen, mother (to cook) ……………….

2) She (to sleep) ……………… when you came home?

3) When I (to see) ……………. my friends, they (to play) …….……. football.

4) The cat (to sit) ………….. on the table when I (to open) …………… the door.

5) They (to drink) …………... tea when I (to come) ………….. home.

6) You (to go) …………. to Great Britain last year? - No, I (to go) ………..to France.

7) What you (to do) ……….. at 7 o`clock yesterday? — I (to translate) ……….. a very long article.

8) He (to put) ………. on his coat and cap, (to open) …………. the door and (to go) …………… out.

 

4 Заполните пропуски правильной формой used to и глаголами в скобках. Перепишите полученные предложения и письменно переведите на русский язык (6 баллов):

 

1) I …………. (go) to school in Glasgow when I was a child.

2) The Krafts …………….. (not\have) any pets, but now they have four dogs.

3) ……………. (you\go) to the cinema every week when you were a child?

4) Dave …….. (wear) jeans and T-shirts when he was younger, but now he wears suits.

5) Anne.……. (not\know) how to use a computer.

6) When ……….. (you\use) to go to the club, when you were younger.

 

5 Составьте разделительный вопрос к каждому предложению. Перепишите вопросы и письменно переведите их (6 баллов):

 

1) They will not return in a month,..……?

2) He went to the cinema with his friends, ……….?

3) They don`t go to bed very early, ……….?

4) He has been to the USA lately, ……….?

5) She knows him, ……….?

6) We like to swim in the swimming-pool, ………..?

 

6 Совместите фразовые глаголы (слева) с их значениями (справа). Перепишите и переведите их на русский язык (12 баллов):

 

A) get

1. get in a. get free of something or somebody
2. get on with b. become accustomed to someone/something
3. get out c. meet with someone
4. get up d. enter
5. get rid of e. know someone or something better
6. get used to f. be friends with somebody
7. get together g. wake up and get out of the bed
8. get to know h. go away

B) give

1. give back a. abandon
2. give someone a hand b. offer somebody a ride (in a car)
3. give up c. help
4. give somebody a lift d. return

 

7 Вставьте пропущенную часть фразовых глаголов, пользуясь таблицей из упражнения 6. Перепишите полученные предложения и письменно переведите на русский язык (12 баллов):

 

1) Get ………. of my house! I don`t want to see you.

2) John is bothering me. Help me to get ……… him please.

3) It is difficult to get ……… to hot weather if one lives in the north.

4) You will get ……… him better when you meet him more often.

5) We got ……… early yesterday because the train started at 7 o`clock.

6) We haven`t got ……… since we graduated.

7) Though they are quite different, they get ……… each other.

8) He invited us to get ……… the car and go for a ride with him.

9) John is a good husband. He always gives his wife a ……….. about the house.

10) He decided to give ……… gambling after he lost a large sum of money in the casino.

11) He gave me ……… to the station in his car.

12) Has he given ……… the book yet?

 

8 Прочитайте и письменно переведите 1, 2, 3, 4 абзацы текста. Выпишите и письменно переведите слова, выделенные жирным шрифтом (24 балла):

 

Paper

1) Paper is thin material used for writing upon, printing upon or packaging, produced by the amalgamation of fibers, usually vegetable fibers composed of cellulose, which are subsequently held together by hydrogen bonding. Though the fibers are usually natural in origin, a wide variety of synthetic fibers, such as polypropylene and polyethylene, may be incorporated into paper as a way of imparting desirable physical properties. The most common source of these kinds of fibers is wood pulp from pulpwood trees, largely softwoods and hardwoods, such as spruce and aspen respectively. Other vegetable fiber materials including those of cotton, hemp, linen, and rice may be used.

 

2) The word paper comes from the Greek term for the ancient Egyptian writing material called papyrus, which was formed from beaten strips of papyrus plants. Papyrus was produced as early as 3000 BC in Egypt, and sold to ancient Greece and Rome. The establishment of the Library of Alexandria in the 3rd century BC put a drain on the supply of papyrus.

 

3) Paper is considered to be one of the Four Great Inventions of Ancient China, as the first standard papermaking process was developed in China during the early 2nd century. During the Shang and Zhou dynasties of ancient China, documents were ordinarily written on bone or bamboo, making them very heavy and awkward to transport. The light material of silk was sometimes used, but was normally too expensive to consider.

 

4) It is widely regarded that the Han Dynasty Chinese court official invented the modern method of papermaking from wood pulp in 105 AD. However, true paper without writing has been excavated in China dating to the reign of Emperor Wu of Han from the 2nd century BC. It was used for purposes of wrapping or padding for protection of delicate bronze mirrors. Although paper used for writing became widespread by the 3rd century, paper continued to be used for wrapping and other purposes.

 

5) Toilet paper was used in China by at least the 6th century AD. Toilet paper continued to be necessary in China. During the Hongwu Emperor's reign in AD 1393 the Bureau of Imperial Supplies manufactured 720,000 sheets of toilet paper for the entire court produced of the cheap rice-straw paper. For the emperor's family alone, 15,000 special sheets of paper were made, in light yellow tint and even perfumed.

 

6) During the Tang Dynasty paper was folded and sewn into square bags to preserve the flavor of tea. During the same period, it was written that tea was served from baskets with multi-colored paper cups and paper napkins of different size and shape. During the Chinese Song Dynasty not only did the government produce the world's first known paper-printed money, or banknote, but paper money which was bestowed as gifts to deserving government officials were wrapped in special paper envelopes.

 

7) In America, archaeological evidence indicates that paper was invented by the Mayans no later than the 5th century AD. It was in widespread use among Mesoamerican cultures until the Spanish conquest. In small quantities, traditional Maya papermaking techniques are still practiced today. The paper was thin and translucent, not like modern western paper, and thus only written on one side. Books were invented in India, of palm leaves where we derive the name leaf for a sheet of a book. The first paper mill in Europe was in Spain in1120. Paper was manufactured in both Italy and Germany by 1400, just about the time when the woodcut printmaking technique was transferred from fabric to paper.

 

9 Найдите в тексте английские эквиваленты следующих слов и выражений и составьте свои предложения с ними (5 баллов):

 

1 абзац – (1) амальгамирование древесных волокон; (2) самый распространенный источник; (3) древесная масса; (4) соответственно;

2 абзац – (5) привело к истощению запасов чего-либо;

3 абзац – (6) процесс изготовления бумаги; (7) тяжелый и громоздкий;

4 абзац – (8) изобретать; (9) заворачивать или набивать;

5 абзац – (10, 11) производить (2 слова);

6 абзац – (12) бумажные салфетки; (13) бумажные деньги; (14) вручали в качестве подарка;

7 абзац – (15) тонкий и просвечивающийся

 

10 Соотнесите слова из левого столбца с их синонимами из правого, перепишите их в тетрадь и переведите на русский язык (5 баллов):

  purpose A protect
  awkward B refined
  heavy C record
  delicate D weighty
  write E aim/goal
  preserve F facts
  flavor G give/present
  evidence H clumsy
  bestow I new/recent
  modern J taste

 

11 Прочитайте текст еще раз и ответьте на вопросы к нему (6 баллов):

 

1) What materials were used for writing before paper?

2) What purposes was paper used for in China?

3) What for was paper used during the Tang and Song Dynasties?

4) What other peoples made paper?

5) What is the origin of the word “paper”?

6) How are the Mayas linked to the papermaking process?


Вариант 2

1 Раскройте скобки, употребите глаголы в нужной форме (Present Simple, Present Continuous). Перепишите предложения и письменно переведите их (8 баллов):

 

1) You (to believe) …………… in Santa Claus?

2) Excuse me, I (to look for) ……………. the post-office. Is there one near here?

3) Englishmen seldom (to speak) ………………. at breakfast.

4) Lots of people (to enter) ……………… this University every year.

5) You constantly (to mispronounce) …………. this word, because you are inattentive!

6) “What Tom (to do) …………..? Why he (not to practise) …………..?” “He (to have) …………. some rest.”

7) Jim (to take) ………….. his driving test now.

8) Look! It (to rain) ………………….

 

2 Раскройте скобки, употребите глаголы в одной из форм, выражающих будущее время (Present Continuous, will+инфинитив, going to+инфинитив). Перепишите предложения и письменно переведите их (8 баллов):

 

1) “Why do you need hot soapy water?” – “Because I (wash)................. the car.”

2) “Did you post those letters?” – “No, I forgot. I (post)................ them this afternoon.”

3) “(you\come) ………. with me?” – “No, I don't think so. I`ll stay here.”

4) They (play) ……….. golf this afternoon.

5) I`m bored. I think (do) ………….. a crossword puzzle.

6) They are making a lot of noise. They (wake) ……………. the baby.

7) You`ve got a bad cold. I (make) …………… you some soup.

8) Would you like something to drink?” – “I (have) ……………… a cup of tea, please.

 

 

3 Раскройте скобки, употребите глаголы в нужной форме (Past Simple, Past Continuous). Перепишите предложения и письменно переведите их (8 баллов):

 

1) When I (to get) ……… up, my mother and father (to drink) ……… tea.

2) When Kate (to open) ……… the door, the children (to dance) ……… round the fir-tree.

3) When granny (to read) ……… a book on the sofa, she (to fall) ……… asleep.

4) When I (to play) ……… in the yard, I suddenly (to see) ……… my old friend.

5) We (to play) ……… in the yard the whole evening yesterday.

6) At this time yesterday I (to sit) ……… at the theatre.

7) He (to come) ……… back to St. Petersburg on the 15th of January.

8) Yesterday at one o'clock I (to have) ……… lunch at the canteen.

 

4 Заполните пропуски правильной формой used to и глаголами в скобках. Перепишите полученные предложения и письменно переведите на русский язык (6 баллов):

 

1) Peter ………….. (watch) TV, but now he goes to the theatre.

2) Alex ………… (spend) his holidays at a campsite, but now he spends his holidays travelling.

3) Toby ………….. (ride) a bicycle, but now he drives a car.

4) Peter ………….. (eat) many sweets?

5) In the old days people …………. (not\travel) by plane.

6) What kind of games ……….. (you\play) when you were young?

 

 

5 Составьте разделительный вопрос к каждому предложению. Перепишите вопросы и письменно переведите их (6 баллов):

 

1) They can`t speak German at all, ……………?

2) There were no mistakes in his dictation, …………?

3) Nobody has come yet, …………..?

4) You and I talked to him last week, ……………?

5) She is playing the piano, …………….?

6) Internet influences our everyday life, …………..?

 

6 Совместите фразовые глаголы (слева) с их значениями (справа). Перепишите и переведите их на русский язык (12 баллов):

 

A) look

1. look after a. examine
2. look at b. search for something in a reference book, dictionary
3. look for c. take care of someone/something
4. look forward to d. search for someone/something
5. look like e. direct one`s eyes on someone/something
6. look out f. resemble someone/something
7. look through g. anticipate something with pleasure
8. look up h. be on the watch; be careful

B) keep

1. keep fit a. remember about someone/something
2. keep from b. continue to do something
3. keep in mind c. remain in good health
4. keep on d. prevent

 

7 Вставьте пропущенную часть фразовых глаголов, пользуясь таблицей из упражнения 6. Перепишите полученные предложения и письменно переведите на русский язык (12 баллов):

 

1) You must always keep ……… that you are responsible for your actions.

2) He keeps ………. smoking and drinking.

3) Though he realized that his speech was a failure, he kept ……… speaking.

4) Why don`t you jog in the mornings if you want to keep ………?

5) With his fair hair and light skin he looks just ……… his father.

6) Pete looked everywhere ……… the book which he had lost.

7) You should look ……… all unfamiliar words in the dictionary.

8) Our neighbours promised to look ………. our cat while we are on holiday.

9) She looked ……… him as if she wanted to ask something.

10) She sat at the window looking ……….. a newspaper.

11) Look ………..! Don`t you see the door painted?

12) The boy was looking ………… Christmas?

 

8 Прочитайте и письменно переведите 1, 2, 3, 4 абзацы текста. Выпишите и письменно переведите слова, выделенные жирным шрифтом (24 балла).

Parchment

1) Parchment is a thin material made from calfskin, sheepskin or goatskin. It is used as a material for writing on, for documents or the pages of a book, codex or manuscript. Parchment is not waterproof. Herodotus mentioned writing on skins as common in his time in the 5th century BC. He stated that the Ionians of Asia Minor had been accustomed to give the name of skins to books. This word was adapted by Hellenized Jews to describe scrolls.

 

2) Parchment was developed in the city of Pergamon. Perhaps, the word “parchment” evolved from this name in about 263–241 BC. In the 2nd century BC a great library was set up in Pergamon that rivalled the famous Library of Alexandria. Writing on prepared animal skins had a long history. The earliest of such documents are: a fragmentary roll of leather of the Sixth Dynasty preserved in the Cairo Museum; a roll of the Twelfth Dynasty now in Berlin; the mathematical text now in the British Museum; and a document of the reign of Ramses II. Early Islamic texts are also found on parchment. One sort of parchment was called vellum. This word was used to mean fine parchment. This parchment was made from calfskin.

 

3) There was a short period during the introduction of printing where parchment and paper were used interchangeably: although most copies of the Gutenberg Bible are on paper, some were printed on parchment. In the later Middle Ages, parchment was largely replaced by paper. Paper was much cheaper and more abundant than parchment. Parchment is also extremely affected by its environment and changes in humidity, which can cause buckling. Books with parchment pages were bound with strong wooden boards and clamped tightly shut by metal clasps or leather straps.

 

4) After being flayed, the skin is soaked in water for about one day. This removes blood and grime from the skin and prepares it for a dehairing liquor. The dehairing liquor was originally made of fermented or vegetable matter, like beer. By the Middle Ages an unhairing bath included lime. The liquor bath was in wooden or stone vats. Sometimes the skins stayed in the unhairing bath for eight or more days depending how concentrated and how warm the solution was. Replacing the lime water bath also sped the process up.

 

5) After soaking in water the skins were placed on a stretching frame. The skins could be attached by wrapping small, smooth rocks in the skins with rope or leather strips. Both sides were left open to the air so they could be scraped with a sharp, semi-lunar knife to remove the last of the hair and get the skin to the right thickness. The skins were made almost entirely of collagen. They formed natural glue while drying and if you take off the frame they keep their form.

 

6) To make the parchment more aesthetically pleasing or more suitable for the scribes, special treatments were used. For example, parchment makers rubbed pumice powder into the flesh side of parchment while it was still wet on the frame. It was used to make it smooth and to modify the surface to enable inks to penetrate more deeply. Powders and pastes of calcium compounds were also used to help remove grease so the ink would not run. To make the parchment smooth and white, thin pastes of lime, flour, egg whites and milk were rubbed into the skins.

 

7) During the seventh through the ninth centuries, many earlier parchment manuscripts were scrubbed and scoured to be ready for rewriting, and often the earlier writing can still be read. These recycled parchments are called palimpsests. In some universities the word parchment is still used to refer to the certificate presented at graduation ceremonies, even though the modern document is printed on paper or thin card.

 

9 Найдите в тексте английские эквиваленты следующих слов и выражений и составьте свои предложения с ними (5 баллов):

 

1 абзац – (1) водостойкий; (2) привыкли;

2 абзац – (3) соперничала, конкурировала; (4) тонкий пергамент, калька;

3 абзац – (5) распространенный, обильный; (6) влажность;

4 абзац – (7, 8) обезволашивающий раствор (2 слова); (9) ферментированное или растительное вещество;

5 абзац – (10) серповидный нож;

6 абзац – (11) скребли порошком пемзы; (12) проникать глубже; (13) удалять

7 абзац – (14) скребли и скоблили; (15) переработанный

 

10 Соотнесите слова из левого столбца с их синонимами из правого, перепишите их в тетрадь и переведите на русский язык (5 баллов):

 

  skin A keep
  evolve B separate
  preserve C hide
  affect D join
  remove E grant
  replace F develop
  attach G flat
  frame H influence
  smooth I substitute
  present J shape

 

11 Прочитайте текст еще раз и ответьте на вопросы к нему (6 баллов):

 

1) What is the difference between parchment and vellum?

2) Where are the earliest parchment documents?

3) What for were the skins placed on a stretching frame?

4) What are palimpsests?

5) What did they use to make parchment smooth and white?

6) When and why was parchment replaced by paper?

 

 


Вариант 3

1 Раскройте скобки, употребите глаголы в нужной форме (Present Simple, Present Continuous). Перепишите предложения и письменно переведите их (8 баллов):

 

1) Where is your sister? — She (to do) ………… her homework in the next room.

2) Every spring birds (to come) ………….. to our garden and (to sing) …………… in the trees.

3) My grandmother (not to work) …………. She is on pension.

4) Who is that man who (to stand) …………… in the doorway?

5) What you (to do) ………… here now? – We (to listen) ………….. to tape recordings.

6) My sister (not to like) …………… coffee.

7) When you (to go) …………… to bed every day?

8) Look! The kitten (to play) ………….. with its tail.

 

2 Раскройте скобки, употребите глаголы в одной из форм, выражающих будущее время (Present Continuous, will+инфинитив, going to+инфинитив). Перепишите предложения и письменно переведите их (8 баллов):

 

1) “What are you doing this weekend?” – “Oh, I (probably/visit)............ my grandparents.”

2) “Look at that dog!” – “Oh yes! It (swim)............... across the river.”

3) We hope the dog (find) ………… his way back home.

4) “Look at that man on the ladder!” – “Oh, no! He (fall) ……………!

5) “I don`t understand this Maths problem.” – “That`s OK, I (help) …………you.

6) Alex loves football. He (come) ………. to the football match.

7) “Do you want to know what she told me?” – “Oh yes! I promise I (not\tell) ……… anyone else.

8) “Why are you wearing those old clothes?” – “Because I (paint) ………. the kitchen today.”

 

3 Раскройте скобки, употребите глаголы в нужной форме (Past Simple, Past Continuous). Перепишите предложения и письменно переведите их (8 баллов):

 

1) When I (to come) ……… home, my little sister (to sleep) ……….

2) When mother (to come) ……… home, I (to do) ……… my homework.

3) When I (to go) ……… to school, I (to meet) ……… my friend.

4) We (to answer) ……… the teacher's questions when the headmistress (to enter) ……… the classroom.

5) At seven o'clock yesterday I (to go) ……… to the theatre.

6) What you (to do) ……… at 5 o'clock yesterday? -I (to play) ……… the piano.

7) Yesterday the lesson (to begin) ……… at nine o'clock.

8) The cat (to take) ……… a piece of fish 'and then (to run) ……… away.

 

4 Заполните пропуски правильной формой used to и глаголами в скобках. Перепишите полученные предложения и письменно переведите на русский язык

(6 баллов):

 

1) My sister …………. (play) the piano, but now she doesn`t.

2) They ………… (spend) their weekends in the countryside. They don`t any more.

3) Peter ………. (go) to work by bus, but now he goes to work by car.

4) Max ……….. (eat) at home, but now he eats out.

5) She ……….. (not\work) so late, but now she does.

6) ………… (Mary\drive) a sports car?

 

 

5 Составьте разделительный вопрос к каждому предложению. Перепишите вопросы и письменно переведите их (6 баллов):

 

1) His friends liked the film very much, …………….?

2) Your son loves music, ……………..?

3) You don`t like melons, …………..?

4) She hasn`t come yet, …………..?

5) They will do the work in two days` time, …………….?

6) My brother can`t draw, …………..?

 

6 Совместите фразовые глаголы (слева) с их значениями (справа). Перепишите и переведите их на русский язык (12 баллов):

 

A) put

1. put down a. dress in something
2. put off b. suffer patiently
3. put on c. erect, build
4. put out d. write something down
5. put up e. gain weight
6. put up with f. postpone something
7. put forward g. suggest (an idea)
8. put on weight h. switch off

 

B) make

1. make friends a. compose
2. make one`s living b. decide
3. make up c. become a friend of someone
4. make up one`s mind d. earn enough money to live on

7 Вставьте пропущенную часть фразовых глаголов, пользуясь таблицей из упражнения 6. Перепишите полученные предложения и письменно переведите на русский язык (12 баллов):

 

1) He makes ………… by selling cars.

2) The committee is made ……….. of seven members.

3) I`ve known him since last summer. We made ………. on a cruise.

4) She made ………… to change her image and made a new haircut.

5) They are putting ………. several new houses in our street.

6) Be sure to put ……….. the light when you go to sleep.

7) The meeting has been put ………… till next week.

8) I refused to put ………… his carelessness any longer.

9) Henry Ford put …………… a new idea of assembling cars.

10) You must put …………. your cap. There is a strong wind in the street.

11) I`ve put ………. again. I`ll have to keep from eating the sweets.

12) Have you put ………….. the data?

 

8 Прочитайте и письменно переведите 1, 2, 3, 4 абзацы текста. Выпишите и письменно переведите слова, выделенные жирным шрифтом (24 балла).

Date: 2016-07-18; view: 219; Нарушение авторских прав; Помощь в написании работы --> СЮДА...



mydocx.ru - 2015-2024 year. (0.005 sec.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав - Пожаловаться на публикацию