Полезное:
Как сделать разговор полезным и приятным
Как сделать объемную звезду своими руками
Как сделать то, что делать не хочется?
Как сделать погремушку
Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами
Как сделать идею коммерческой
Как сделать хорошую растяжку ног?
Как сделать наш разум здоровым?
Как сделать, чтобы люди обманывали меньше
Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили?
Как сделать лучше себе и другим людям
Как сделать свидание интересным?
Категории:
АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника
|
Современные Учебно-методические комплексы (УМК) по ИЯ. Проблема адаптации зарубежных УМК в условиях иноязычного образования в РК.
Modern Educational-methodical complexes (EMC) in FL. The problem of adaptation of foreign teaching materials in terms of foreign language education in Kazakhstan. The problem of means of FLT is one of the main considerations in modern Methodology. Because the success or failure of FL largely depends not only on the teacher’s qualifications, but on the materials we use. 2 groups of FLT means: 1) Main (УМК- Учебно-методический комплекс which includes Textbook, Teacher's Book, Workbook); 2) Supplementary means: 1 technical means(tape- recorder, video, computer, TV, radio and Distance Learning); 2 non- technical (traditional) e.g. blackboard, pictures(static and dynamic) 99 ways of work with pictures, different types of albums, postcards, books of illustrations, maps, dictionaries, books for reading, flannel graphs, cards. Main means: Textbook, Teacher's Book, Workbook, Reader, a set of video and audio cassettes, a set of pictures and tables. E.g. English File, Opportunity, Cutting the Edge, etc. The main requirements to the textbook:The book should be communicatively oriented;Pupil-centered;Correspond to the aims at different stages, to the program requirements;All didactic and methodological principles should be realized in the text book.;Develop all the skills such as L,R,W,S;Give an opportunity to use the language in different regimes;Be well illustrated with the help of pictures, tables, schemes;Be of educative value;Be informative;Be updated; Functions of T.B.:communicative;educative;organizing;informative;motivating;controlling. There is a tendency not only to use foreign T.B. for our teaching needs, but to create a new T.B. taking into account the advanced experience in this field. All T.B. are leveled. According to a new conception all levels of teaching FL should stick to the program (state document Date: 2016-07-05; view: 650; Нарушение авторских прав |