Главная Случайная страница


Полезное:

Как сделать разговор полезным и приятным Как сделать объемную звезду своими руками Как сделать то, что делать не хочется? Как сделать погремушку Как сделать неотразимый комплимент Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами Как сделать идею коммерческой Как сделать хорошую растяжку ног? Как сделать наш разум здоровым? Как сделать, чтобы люди обманывали меньше Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили? Как сделать лучше себе и другим людям Как сделать свидание интересным?

Категории:

АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника






КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА №1

КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА №1

ВАРИАНТ 1

Для того чтобы правильно выполнить контрольную работу № 1, необходимо усвоить следующие разделы курса грамматики англий­ского языка по рекомендованному учебнику:

1. Простое распространённое предложение. Прямой порядок слов в утвердительном и отрицательном предложении. Поря­док слов в вопросительном предложении. Оборот there be.

2. Имя существительное. Артикли и предлоги как показатели имени существительного. Множественное число. Выражение па­дежных отношений с помощью предлогов и окончания - s. Сущест­вительное в функции определения.

3. Имя прилагательное. Степени сравнения имен прилагательных.

4. Местоимение.

5. Спряжение глаголов to be, to have.

6. Видовременные формы глагола. Активный залог. Пассивный залог

7. Словообразование.

1. Напишите следующие слова в алфавитном порядке: centre, museum, people, one, large, state, Moscow, gallery, achievement, forest, union, nearly, it, year, body, history, do, kind, economy, troop, world.

2. Перепишите предложения. Определите по грамматическим признакам, какой частью речи являются слова, имеющие оконча­ние -s, какую функцию это окончание выполняет:

1. Показатель третьего лица единственного числа в Present Indefinite/Simple

2. Признак множественного числа имени существительного.

3. Показатель притяжательного падежа имени существи­тельного.

Переведите данные предложения на русский язык.

1. Moscow is the centre of our country’s political life.

2. This building houses some offices.

3. There are many houses in this village.

4. The room is decorated with paintings.

3. Перепишите следующие предложения. Укажите, какой частью речи являются выделенные слова. Переведите на русский язык.

1. Two exhibition halls are designed by architect Kazakov.

2. This building now houses presidential administration.

3. It is the longest bridge in Moscow.

4. Let me remind you some facts.

4. Перепишите следующие предложения, заполнив пропуски необходимыми предлогами. Переведите предложения на русский язык.



1. He lives….Moscow.

2. We have designed a plan….each year.

3. The length….the subway system is 100 km.

4. Look….the picture.

5. Напишите следующие прилагательные в сравнительной и превосходной степени.

Large, beautiful, cold, good, much.

6. Перепишите и переведите на русский язык предложения, обра­щая особое внимание на перевод местоимений.

1. No municipal budget can afford such expenses.

2. Ask somebody to help us.

3. The child asks for some more sweets.

4. Give me another book please.

5. There are some 150 museums in Moscow.

7. Перепишите следующие предложения, подчеркните в каждом из них глагол-сказуемое и определите его видовременную форму и залог. Переведите предложения на русский язык.

1. The workers were building that house when we came to Moscow.

2. The interiors have now been replaced by early 19th century decorations.

3. Medals and awards from the past will be on display.

4. The constructions have been financed from the federal budget.

8. Перепишите и письменно переведите текст.

Moscow Metro

Every day the Moscow metro carries about nine million Muscovites, including three and a half million visitors. The transport system of Moscow is very extensive, but metro is the most popular. Moscow’s underground railways stretch for 258 km. For the comparison, the London underground, the world’s oldest and largest subway system, is three times larger than Moscow’s, but it carries 3.7 times fewer passengers. The Moscow Metro is a complicated system with 158 stations and 536 escalators stretching for more than 60 km.

The construction modernization and re-equipment of the Moscow subway as in all other countries with underground railways have been financed from the federal budget. No municipal budget can afford such expenses. Unfortunately, the present length of the subway system does not meet the city’s demands and requires another 100 km. A million and a half Muscovites spend more than one hour getting to work. The system is overloaded now. But subway systems of other cities face the same problems.

9. Перепишите следующие вопросы и задайте письменные ответы:

1. What underground system is three times larger than Moscow’s?

2. How many passengers does Moscow Metro carry every day?

3. Does the present length of the Moscow subway system meet the city’s demands?

4. The Moscow Metro is a complicated system, isn’t it?

 

КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА №1

ВАРИАНТ 2

Для того чтобы правильно выполнить контрольную работу № 1, необходимо усвоить следующие разделы курса грамматики англий­ского языка по рекомендованному учебнику:

1. Простое распространённое предложение. Прямой порядок слов в утвердительном и отрицательном предложении. Поря­док слов в вопросительном предложении. Оборот there be.



2. Имя существительное. Артикли и предлоги как показатели имени существительного. Множественное число. Выражение па­дежных отношений с помощью предлогов и окончания - s. Сущест­вительное в функции определения.

3. Имя прилагательное. Степени сравнения имен прилагательных.

4. Местоимение.

5. Спряжение глаголов to be, to have.

6. Видовременные формы глагола. Активный залог. Пассивный залог

7. Словообразование.

 

 

1. Напишите следующие слова в алфавитном порядке: capital, large, monument, student, historic, new, weather, dry, river, Boston, their, one, and, part, include, north, January, flow, visit, question.

2 Перепишите предложения. Определите по грамматическим признакам, какой частью речи являются слова, имеющие оконча­ние -s, какую функцию это окончание выполняет:

1. Показатель третьего лица единственного числа в Present Indefinite/Simple.

2. Признак множественного числа имени существительного.

3. Показатель притяжательного падежа имени существи­тельного.

Переведите предложения на русский язык:

1. The country’s first museum was opened in the Mikhailovsky Palace.

2. The collection numbers a lot of works.

3. During the first ten years the museum’s collection doubled in size.

4. Many private collections were nationalized.

3. Перепишите следующие предложения. Укажите, какой частью речи являются выделенные слова. Переведите предложения на русский язык.

1. The new complex will also house offices and a hotel.

2. At present moment construction workers are removing the destroyed building.

3. The developers promise only advantages for clients.

4. The interior encompasses numerous striking elements.

4. Перепишите следующие предложения, заполнив пропуски необходимыми предлогами. Переведите предложения на русский язык.

1. The original collection consisted….art works from the Hermitage.

2. The Russian Academy….Arts transferred its collection to the State Museum.

3. Moscow State University was established…memory…the great Russian Scientist M. Lomonosov.

4. This museum was established…1895

5. Напишите следующие прилагательные в сравнительной и превосходной степени.

Bad, wonderful, long, warm, many.

6. Перепишите и переведите на русский язык предложения, обращая особое внимание на местоимения.

1. Some of the interior elements are modified according to the plan.

2. Is there any news from him?

3. There is no information on this question.

4. Everybody would like to visit this museum.

5. Any museum of this city is of great interest to us.

7. Перепишите следующие предложения, подчеркните в каждом из них глагол-сказуемое и определите его видовременную форму и залог. Переведите предложения на русский язык.

1. Designers have drawn up a list of the most interesting buildings of the city.

2. The Bolshoi Theatre belongs not just to Moscow but to all of Russia.

3. The theatre was built on sandy ground.

4. New Metro lines are being built in different cities.

8. Перепишите и письменно переведите текст.

The Russian Museum Establishment

On April 13, 1895, Tsar Nicholas II signed a decree ordering the establishment of new museum in memory of his father, the Emperor Alexander III. The country’s first museum dedicated to Russian fine art was opened 3 years later in Mikhailovsky Palace. It was built in 1819-1825 upon the project of famous Karlo Rossi on the Square of Arts in St.Petersburg. The original collection consisted of art works from the Hermitage Museum, the Alexander Palace, and the Imperial Academy of Arts. During the first ten years of its existence, the museum’s collection almost doubled in size. The Russian Academy of Arts also transferred its collection of Christian antiques (five thousand units) including Novgorod icons, wooden sculpture and medieval church art.

After the 1917 Revolution many private collections were nationalized and relocated to the Russian Museum which added to its importance. One of them included the first and most valuable version of Kazimir Malevich’s Black Square.

The collection of the Russian Museum numbers some 400,000 works and covers the entire history of Russian fine art from the tenth century to the present day. It reflects virtually every form of art in Russia including a unique collection of old Russian icons, paintings, graphics art and sculpture, decorative and applied art, folk art and numismatics, as well as the world’s finest collection of Russia avant-garde.

9. Перепишите вопросы и дайте письменные ответы.

1. When was the first Russian Museum built?

2. Who was the designer of the Russian Fine Art Museum?

3. The collection of the Russian Museum covers the entire history of Russian fine art, doesn’t it?

4. When did the museum’s collection almost double in size?

 

 


<== предыдущая | следующая ==>
КАК НЕ НАДО ДЕЛАТЬ! | Глава 1. Воддза небöгас, дона Феофил, ме гижи тэныд ставсö, мый Исус вöчис да мыйö велöдiс водзысяньыс 2 сiйö лунöдзыс





Date: 2015-12-13; view: 431; Нарушение авторских прав

mydocx.ru - 2015-2020 year. (0.017 sec.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав - Пожаловаться на публикацию