Полезное:
Как сделать разговор полезным и приятным
Как сделать объемную звезду своими руками
Как сделать то, что делать не хочется?
Как сделать погремушку
Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами
Как сделать идею коммерческой
Как сделать хорошую растяжку ног?
Как сделать наш разум здоровым?
Как сделать, чтобы люди обманывали меньше
Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили?
Как сделать лучше себе и другим людям
Как сделать свидание интересным?
Категории:
АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника
|
III. Use monolingual English dictionary and write down what could
the words given below mean: nutrient; sunlight; poison; breakdown; harmful.
IV. Find English equivalents to the following word combinations:
V. Give Russian equivalents to the following English te rms:
VI. Find synonyms among the pool of words:
VII. Answer the following questions. Use all information given before: 1. Have scientists provided a universally accepted definition of life? 2. What is a living thing? 3. What is a non-living thing? 4. What can living things do that non-living things can not? 5. What do cells contain? 6. What does genetic information determine? 7. How is growth brought about? 8. Can heat be used to drive biological processes? 9. How do living things acquire energy and nutrients? 10. What do living things need to stay alive? 11. What does the degree of responsiveness depend on? 12. How do movements of living things differ from those of non-living? 13. What is homeostasis? VIII. Match the sentence halves. Make complete sentences:
IX. Read and translate the short text without any dictionary: Fact of life: The continued existence of life depends on reproduction, and this is perhaps the most characteristic feature of living things. Reproduction allows both continuity and change. Over countless generations this has allowed species to become well suited to their environment, and life to evolve gradually to more complex forms. X. Food for thought: a) You might be familiar with the mnemonic (memory aid) `Richard Of York Gave Battle In Vain` for remembering the colors of the spectrum – red, orange, yellow, green, blue, indigo, and violet. Suggest a mnemonic for the ten characteristic features of living things described in this unit. You can change the order of the features. b) Robots can move and respond, and require energy to maintain their organization and a constant internal environment. How would you argue that robots are non-living objects? A robot could be made that has all the characteristic features of living things. Would it still be non-living? XI. Translate into English using all the active possible: 1. Биологическая наука изучает все живые организмы, населяющие нашу планету. 2. Даже в самые отдаленные времена люди пытались понять окружающий их мир и обладали довольно обширными знаниями о растениях и животных. 3. Современная биология начала развиваться в XVII веке. 4. Микроскоп, изобретенный Левенгуком, позволил ученым обнаружить мир микроорганизмов. 5. В XVIII веке Карл Линней заложил основы современной классификации живых существ. 6. Законы наследственности и принцип естественного отбора были сформулированы в XIX веке. 7. В наши дни знания человека в области биологии растут очень быстро благодаря компьютерным технологиям. Date: 2016-02-19; view: 552; Нарушение авторских прав |