Полезное:
Как сделать разговор полезным и приятным
Как сделать объемную звезду своими руками
Как сделать то, что делать не хочется?
Как сделать погремушку
Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами
Как сделать идею коммерческой
Как сделать хорошую растяжку ног?
Как сделать наш разум здоровым?
Как сделать, чтобы люди обманывали меньше
Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили?
Как сделать лучше себе и другим людям
Как сделать свидание интересным?
Категории:
АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника
|
PRESENTATION. Make up a presentation “NUCLIDES”
Make up a presentation “NUCLIDES” (See appendix 4) SECTION 3 MASS DEFECT LEAD-IN Read the following text and do the tasks below (a, b). Careful measurements have shown that the mass of a particular atom is always slightly less than the sum of the masses of the individual neutrons, protons, and electrons of which the atom consists. The difference between the mass of the atom and the sum of the masses of its parts is called the mass defect (∆m). The mass defect can be calculated using Equation (1-1). In calculating the mass defect it is important to use the full accuracy of mass measurements because the difference in mass is small compared to the mass of the atom. Rounding off the masses of atoms and particles to three or four significant digits prior to the calculation will result in a calculated mass defect of zero.
a) Match the symbols with their meanings and explain the formula:
∆m mass of a proton (1.007277 amu) mp mass number (number of nucleons) mn mass of nuclide A/Z X (amu) me mass defect (amu) matom atomic number (number of protons) Z mass of an electron (0.000548597 amu) A mass of a neutron (1.008665 amu)
B) Calculate the mass defect for lithium-7. The mass of lithium-7 is 7.016003 amu.
READING TEXT 1 Before reading the following text, work in small groups (3-4 students) and discuss the questions below basing on your possible knowledge of the topic. Then read the text and check your guesses. 1. Does temperature of an object affect its motion? 2. Would E = mc 2 apply to all forms of energy? 3. Can you give examples how energy participates in gravitational forces? Date: 2015-05-18; view: 386; Нарушение авторских прав |