Главная Случайная страница


Полезное:

Как сделать разговор полезным и приятным Как сделать объемную звезду своими руками Как сделать то, что делать не хочется? Как сделать погремушку Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами Как сделать идею коммерческой Как сделать хорошую растяжку ног? Как сделать наш разум здоровым? Как сделать, чтобы люди обманывали меньше Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили? Как сделать лучше себе и другим людям Как сделать свидание интересным?


Категории:

АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника






Урок 55. Улюблена їжа та напої





Мета: актуалізувати лексику за темою, практикувати учнів у вживанні тематичної лексики, формувати навички діалогічного мовлення; розвивати комунікативні навички, мовну здогадку, уяву, пам'ять, увагу, творчість; вміння самостійно працювати; сприяти загальнокультурному розвитку учнів, умінню спілкуватися; виховувати зацікавленість у розширенні своїх знань.

Обладнання: підручник, матеріали до завдань.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Привітання

Т. Good morning, boys and girls! How are you? I’m very glad to see you at our lesson. As you know, today we are going to speak about food and drinks. And also today you have a task: at the end of our lesson try to answer the question “Do you eat to live or live to eat?” Now let’s start our lesson.

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ

Перевірка домашнього завдання

Впр. 6, с. 104.

Уведення в іншомовну атмосферу. лексична гра. Загадки

Т. Let’s play a puzzle-game “What am I?” Listen attentively and guess these puzzles. Your task is to write the words in your exercise-books.

1. I can be red or green or yellow. I grow in the tree in the garden. I am tasty in autumn and in winter. What am I? (Apple)

2. I am very small. I am red. I grow in the orchard. I am ripe in summer. Children like varenyky with me. What am I? (Cherry)

3. We are very tasty, when we are green. We grow in the kitchen garden. We are tasty, when we are salty too. People like to eat us with tomatoes in salads. (Cucumbers)

4. I am tasty, if you boil or fry me. And a little salt and butter, please. You like me with meat, fish, salad. You eat me every day. What am I? (Potato)

Т. Now, will you try to make your own riddle. Let’s start.

P1. I am yellow and long. I am a fruit. Monkeys eat me. What am I? (Banana)

P2. I am green and when you cut me open I am red. You eat me in the summer time. I am a fruit. I am a big berry. What am I? (Watermelon)

P3. I am green or red. I am spicy and hot. I am a vegetable. What am I? (Pepper)

P4. I am round and red. Some people think I am a vegetable but I am really a fruit. People like to use me in a salad. What am I? (Tomato)

P5. I am white. I am cold. People eat me in summer when it is hot. Children like me very much. What am I? (Ice-cream)

Говоріння

Впр. 1, с. 105.

Читання

Впр. 2, с. 105-106.

Письмо

Впр. 4, с. 107.

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ

Підбиття підсумків уроку

Т. Today you’ve worked very hard, have been very active. During today’s lesson you have practiced using the words on topic and improved your speaking skills.

Домашнє завдання

Впр. 6, с. 108.

Date: 2016-08-30; view: 172; Нарушение авторских прав; Помощь в написании работы --> СЮДА...



mydocx.ru - 2015-2024 year. (0.005 sec.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав - Пожаловаться на публикацию