Главная Случайная страница


Полезное:

Как сделать разговор полезным и приятным Как сделать объемную звезду своими руками Как сделать то, что делать не хочется? Как сделать погремушку Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами Как сделать идею коммерческой Как сделать хорошую растяжку ног? Как сделать наш разум здоровым? Как сделать, чтобы люди обманывали меньше Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили? Как сделать лучше себе и другим людям Как сделать свидание интересным?


Категории:

АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника






Урок 43. Повторення вивченого матеріалу





Мета: узагальнювати та систематизувати знання учнів у межах теми «Спорт»; вдосконалювати навички усного та писемного мовлення; виховувати культуру спілкування.

Обладнання: підручник, матеріали для завдань.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Привітання

Т. Good morning, pupils. How are you? Who is on duty today?

Ps. Good morning. I’m on duty today.

Т. Today we’ll speak about sports and sport games. We are going to refresh your knowledge of the names of sports. You’ll be able to guess a crossword.

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ

Уведення в іншомовну атмосферу

Т — P1, P2, P3

— Do you like sport?

— Do you going in for sports? And you?

— Is sport important in our life?

— What kind of sport do you prefer?

— Who is famous in football?

Мозковий штурм

Т. How does the sport help us in everyday life? What is the use of going in for sports?

Кросворд

Т. Can you solve the crossword?

Across

1. It is favourite kind of sport in England.

2. The only person who can touch the ball with his hands, hold it and throw it.

Down

1. A kind of sport on two wheels.

2. It is the winter game. Only men and boys can play it.

3. You need a ball and a high net.

Keys: Across: 1 football; 2 goalkeeper. Down: 1 cycling; 2 hockey; 3 volleyball.

Тест"Olympic Games"

T. Now we are going to revise the facts about the history of the Olympic Games. Do you know now who decided to organize them again? P. It was Pierre de Coubertin.

T. Right, and now let’s do the test work. Open your copybooks and write down the date. Now, look at the screen. Write the numbers from 1 to 6 and answer the questions.

1. The first games were held in....

a) London

b) Olympia

c) Athens

2. The games were organized every....

a) four years

b) five years

c) six years

3. The ancient winners got....

a) palm wreaths

b) olive wreaths

c) laurel wreaths

4. The competitions of athletes were only for....

a) women

b) children

c) men

5. Olympic Games cannot take place in a country which is....

a) at peace

b) at war

c) far from Greece

6. The Olympic Games is the symbol of....

a) peace and friendship

b) politics

c) business

Let’s check up the answers. Who gave more correct answers? Who was the best? I agree that... is the best.

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ

T. Today you have done a lot of activities. Which one did you like? The lesson is over. Thank you for your work! Your marks are. Good-bye.

Домашнє завдання

Індивідуальні завдання (залежно від рівня підготовки учнів).

Date: 2016-08-30; view: 181; Нарушение авторских прав; Помощь в написании работы --> СЮДА...



mydocx.ru - 2015-2024 year. (0.006 sec.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав - Пожаловаться на публикацию