Полезное:
Как сделать разговор полезным и приятным
Как сделать объемную звезду своими руками
Как сделать то, что делать не хочется?
Как сделать погремушку
Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами
Как сделать идею коммерческой
Как сделать хорошую растяжку ног?
Как сделать наш разум здоровым?
Как сделать, чтобы люди обманывали меньше
Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили?
Как сделать лучше себе и другим людям
Как сделать свидание интересным?
Категории:
АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника
|
SideslippingAims of the lesson: starts, process and finish of side slipping, put the same amount of weight on both feet, frontside, backside. Learn to differ various caused by weight shifting during side slipping. Terrain: middle steep slope, packed snow Org. form: all at time, enough space among students Safety: -check if the way is free - slope should be steep enough - never practise in a line down the hill - free space among students - alternative: in smaller droops Technique: basic stance – flex joints, keep your arms slightly apart. Frontside: - put the same amount of weight lengthways to upper edge by pushing toes down, flexing ankles and straighten knees. It result in inveighing upper edge and the board starts sliding. Then you lift heels, stand on toes and edge. This makes the board stop sliding. Backside: -Push toes down, straighten ankles, flex knees to make the board slide. To stop lift your toes, stand on heels, straighten knees slightly.
Weight shift Weight on the front foot – the board starts traversing the slope over the nose and turns round the nose to the fall-line. Weight on the back foot – the board starts traversing over the tail and turns round the tail to the fall-line. Exercises: - relaxed posture on upper edge, kneeling up and down - jumping on the board uphill - slow and fast side slipping - stop on command – verbal, visual - side slipping to the target (a pole, a spote, a tree) - stand still and shift the weight to the front foot and to the back foot, then do the same when side slipping (falling leaf) - turn the board slightly from side slipping posture toward the fall line and back (not across the fall line) Faults: - student cannot start sliding – then choose steeper hill - wrong posture – then repeat the exercise on the spot - board’s tail or nose onto the fall line – it is cause by incorrect weight balance (partner helps and corrects right posture and leads him) - don’t look down. Look straight forward.
|