Главная Случайная страница


Полезное:

Как сделать разговор полезным и приятным Как сделать объемную звезду своими руками Как сделать то, что делать не хочется? Как сделать погремушку Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами Как сделать идею коммерческой Как сделать хорошую растяжку ног? Как сделать наш разум здоровым? Как сделать, чтобы люди обманывали меньше Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили? Как сделать лучше себе и другим людям Как сделать свидание интересным?


Категории:

АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника






Что есть покаяние





Покаяние есть, возвращение от дел, чрез закон и естество творимых, рекше, их же закон и естество не повелеваюта творити, ко совершению закона и естества, сиречь, ко исполнению заповедей божественных и естественных, и от диавола к Богу пришествие, постом и бдением. сице о сем божественный Дамаскин глаголет: покаяние есть, от еже чрез естество во яже по естеству. и от диавола, к Богу пришествием, постничеством, и труды. книга Небеса, слово 31. Или: покаяние есть волное обращение от злых деяний, на сопротивное им благое, якоже Давыд поучая вопиет: уклонися от зла, и сотвори благо [псалом 33]. еже и кир Гавриил Филадельфийский изъявляя глаголет: покаяние есть, обращение волное от прегрешении, на сопротивное благое. книга О седми тайнах. глава 8. Святый Иоанн списатель Лествицы глаголет [слово 5]: Покаяние есть возвращение от греха. возвращение от греха, есть зазрети себе, зазревшу себе, омерзити грех. омерзившу же грех, возненавидети его, возненавидевшу же его уклонитися от него. уклонившужеся от него, творити добрая дела: чесому научая нас сам Господь пророком Иеремиею вопиет глаголя [Иеремия, глава 40]: да отвратится убо кииждо от пути своего лукаваго, и лучшая сотворите начинания ваша. Или: покаяние есть, еже престати злая и беззаконная дела творити, и жалети яко толь премного Бога прогнева: якоже Лествичник вопиет глаголя [слово 5]: Покаяние есть, еже оставити первая: и печаловатися о них. Паки: покаяние есть, залог или обет к Богу, еже не ктому уже прочее согрешити, но прейти на новое житие, си есть добродетельное, якоже и Павел апостол глаголет [галат. зач. 213]: совлещися ветхаго человека, со страстьми и похотьми, сиречь греха, и облещися в новаго по Бозе живущаго, рекше в добродетельное житие. о чесом той же Иоанн Лествичник глаголет [слово 5]: Покаяние есть, ненавидение и омерзение, всех прежних сладострастии, любосластии, и грехов, яже прежде зело любезна быша. Якоже той же преподобный Иоанн списатель Лествицы научает глаголя: Покаяние есть ненависть и омерзение того, еже прежде любезно бе.

Но уже доволно, мнитмися, показахом, что есть покаяние. Ныне еще рцем: Что есть каятися? Святый Амвросий архиепископ Медиоламский научая глаголет [книга Мир с Богом, часть 1, глава 1]: Каятися есть, от прежних злых жалети, и жаления достойных паки не творити. Ведательно же и сие есть [Гавриил Филадельфийский, книга о седми тайнах, глава 8, лист 134]: колико убо есть покаяние? покаяние есть сугубо. внутреннее, и внешнее. внутреннее убо сокрушенным сердцем бывает, якоже Давыд глаголет: сердце сокрушено и смирено Бог не уничижит. и еже из глубины воздыханием, яко из глубины возвах к Тебе Господи, Господи услыши глас мой, и воздыхание убогих не погибнет доконца. Внешнее же слезами бывает, коленопреклонением, в перси биением, якоже древле мытарь сотвори. части же покаяния суть три. 1, сокрушение сердца. 2, исповедание уст. 3, довлетворение. Сокрушение убо сердца есть, скорбь сердечная, раскаяние прежних ради грехов, и преступления закона Божия. Сие любезно есть у Бога, и не уничижается от него. по реченному [псалом 50]: сердце сокрушено Бог не уничижит. исповедание же есть изглаголание волное без стыда устнами бываемое, прежних содеянных ради студодеянии, и оглаголательное волное явственнейшее сердечных таин пред имущими законную и правителную власть, рех исповедание. якоже пророк глаголет [псалом 31]: рех, исповем на мя беззаконие мое Господеви, и Ты отпустил, нечестие сердца моего. рех волное: яко нужное все несть добродетель. рех без стыда. яко студ есть наводяи грех, и есть студ слава и благодать по Соломону. И Сирах [Сирах 32]: несть добро всякому студу хранитися. рех устнама: зане глаголет пророк Исаия, во главе 43: глаголи ты прежди грехи твоя, да оправдишися, яко Аз есмь очищаяи грехи твоя. И Господь во евангелии [Мф., 12]: от словес бо твоих оправдишися, и от словес твоих осудишися. Рех бо оглаголателное: яко глаголет божественный Златоуст, в 51 от Матфея беседе: Аще хощеши оглаголати, оглаголи себе. рех сердечных таин, яко пророк глаголати [псалом 18]: от тайных моих очисти мя. Рех пред имущим законную и правилную власть. яко мнози лжепророцы внидоша в мир, и мнози прелщающе и прельщаемии, по божественному Павлу [Тим., зач. 296]. Темже нужно есть испытати нарицаемыя духовники, аще власть имут и разрешательную грамоту по обычаю святыя церкве. Третия часть покаяния есть довлетворение, еже есть делательное исполнение, и совершение правила, еже имеяй власть духовник даде согрешившему о гресех его, по преданию святыя церкве. и по отмщению духовному святых правил. сему не токмо соборныя церкве богопроповедницы и духопроповедницы научиша: но и божественное писание яве проповедает. ибо сестра Моисеова на него язык двигнувшая, аще седмь дний ополчения отлучению подлагашеся, не бы проказа изменилася [4. Моисей, глава 12]. И в Коринфе блудник, аще не сатане предашеся, не бы дух его спаслся [1 кор., глава 5]. Темже и святии собори, и богоноснии отцы по части. Афанасий же, глаголю, Петр Александрийский, и Дионисий, Григорий чюдотворец, Василий, и Златоуст, Григорий же, и Кирил, и Иоанн Постник, по количеству и качеству грехов, довлетворение грешником известно определяюще наводят. им же не покоршуся, нужда есть к тамошним мучением послатися, и слово дати о них же содела, непреподобнодействиих, яко законов церькве отвергся. Номоканон же от правил святаго Василия Великаго зело страшне на разоряющих заповедь отца своего духовнаго изрече, сице глаголя [Номоканон, правило 114]: иже разоряет устав духовнаго отца своего при животе и при смерти, буди анафема. Сия три части покаяния и творец книги Мир с Богом изъявляет быти глаголя: материя покаяния ближайшая, суть три деяния кающагося: сокрушение сердца: исповедание грехов: и довлетворение за грехи. о чесом Златоустыи святый: сокрушение, [рече] покаяние, понуждает грешника, вся любезно понести, да будет в сердцы его сокрушение, во устех исповедание, в деле всякое смирение. коими бо образы Бога прогневаем? прогневаем же сердцы и устнами, и делом, теми же и да примиримся с Богом. сердцем убо чрез сокрушение. устнами чрез исповедание. и делом чрез довлетворение. которое довлетворение бывает треми образы: усты, телом, и вещию. усты убо, егда кто молитвою умною, и песньми, и пеньми, умилостивит Бога. якоже великии он творяше Давыд [псалом 129]: из глубины возвах к Тебе Господи: глаголет: и паки [псалом 50]: помилуй мя Боже по велицей милости Твоей, и по множеству щедрот Твоих очисти беззаконие мое. и паки [псалом 140]: Господи возвах к Тебе услыши мя. Телом же, егда постом, и коленопреклонением, и бдением, и всенощным стоянием молит кто Бога. якоже творяше той же пророк. якоже сам о себе послушествует [псалом 101]: колена моя изнемогоста от поста, и плоть моя изменися елея ради. и пепел яко хлеб ядях, и питие мое с плачем растворях. Коленопреклонения же, и бдения, и всенощная стояния, и иная телесная озлобления, святых и праведных жития предпоставляют, и святаго Иоанна Лествичника книга явственно учит нас. Вещию, егда кто благотворением и милостынею, и щедротами ко убогим, Бога умилостивит, и очищает грехи своя. якоже пророк Даниил Навходоносора учаше творити [Даниил, 4]: грехи твоя милостынями избави, и беззакония твоя щедротами убогих. И Сирах: затвори милостыню в клети твоей, и сия измет тя от всякия нужды. И Товия: милостыня от смерти избавляет, и очищает грехи. И сие убо треми реченными видми довлетворение, к Богу, глаголю, и к самому себе, и ко искреннему. ощищати грехи может.

И еже к Богу, молитвою подобает творити, еюже беседует, яко воистину Богу, и со ангелы соединяемся и еже к безсловесным приобщения много убегающе являемся, по божественному Златоусту, в первом слове о молитве. А еже к самому себе, постом и иными ожесточеньми совершати. А еже ко искреннему, милостынею и благотворением тихо показовати.

Date: 2015-05-22; view: 475; Нарушение авторских прав; Помощь в написании работы --> СЮДА...



mydocx.ru - 2015-2024 year. (0.005 sec.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав - Пожаловаться на публикацию