Полезное:
Как сделать разговор полезным и приятным
Как сделать объемную звезду своими руками
Как сделать то, что делать не хочется?
Как сделать погремушку
Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами
Как сделать идею коммерческой
Как сделать хорошую растяжку ног?
Как сделать наш разум здоровым?
Как сделать, чтобы люди обманывали меньше
Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили?
Как сделать лучше себе и другим людям
Как сделать свидание интересным?
Категории:
АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника
|
Задание 4. В предложениях заполните пропуски подходящими по смыслу словами из Задания 3, поставив их в правильную грамматическую форму. ⇐ ПредыдущаяСтр 2 из 2
1.Public demands for increased structured play opportunities and __________ became more frequent and vociferous. 2.Organized recreation programs were ____________ by churches, law enforcement agencies, and civic associations. 3.By the 1880s and 1890s, church leaders widely ___________ "sanctified amusement and recreation" as alternatives to the undesirable play forms they were witnessing. 4.The idea that city governments should organize and provide __________ programs, services, and ___________ became widely accepted. 5.In the opening decades of the twentieth century, a number of important _____________ serving youth were formed. 6.A number of urban school boards __________ structured after-school and VACATION play programs as early as the 1890s. 7.Education for the "worthy use of leisure" was vigorously supported as an important goal for ______________ throughout the United States. 8.Between 1910 and 1930, thousands of school systems established extensive programs of ______________ particularly in SPORTS and hobbies. 9.This scrutiny led adults to believe that it was important for them to organize children's play and ___________ structured ___________ and resources. 10.By the end of the 1920s, these organizations had become widely __________ in American life and were serving ___________ numbers of children and youth.
Задание 5. Подберите синонимы к следующим словам.
1.Increase a. supply 2.Recreation b. accessible 3.Facility c. start 4.Opportunity d. considerable 5.Substantial e. chance 6.Initiate f. equipment 7.Available g. enjoyment 8.Provide h. Raise
Задание 6. Посмотрите видео, в котором рассказывается о студентах университета Джорджии, обучающихся на факультете организации досуга (http://www.youtube.com/watch?v=LBQ3qAV11qQ) Задание 7. Прочитайте текст и заполните пропуски словами, подходящими по смыслу.
teamwork environment management participate internships skills credit learn experience carry out
|