![]() Полезное:
Как сделать разговор полезным и приятным
Как сделать объемную звезду своими руками
Как сделать то, что делать не хочется?
Как сделать погремушку
Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами
Как сделать идею коммерческой
Как сделать хорошую растяжку ног?
Как сделать наш разум здоровым?
Как сделать, чтобы люди обманывали меньше
Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили?
Как сделать лучше себе и другим людям
Как сделать свидание интересным?
![]() Категории:
АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника
![]() |
Travel words
Hotel, reception, check in, fill a form, suitcase, bellhop (bellboy U.K), guest, elevator (lift U.K), forget, button, steering wheel, remote control, corridor, pretend, drawer, drill, switch, receptionist, tips, I.D card, Driver’s license, passport. Ø Put the words above under the correct heading
Ø Work in groups and create dialogues for the receptionist, Mr. Bean and the bellhop. What did they have to say that they didn’t say in the movie?
Front Desk: Welcome to the Wyatt Hotel. How may I help you? Traveler: I'd like a room please? Front Desk: Would you like a single or a double? Traveler: I'd like a double, please? Front Desk: May I have your name, please? Traveler: Timothy Findley. Front Desk: Could you spell that please? Traveler: F-I-N-D-L-E-Y. Front Desk: How many are in your party? Traveler: Just two. Front Desk: How many nights would you like to stay? Traveler: Just tonight. Front Desk: How will you be paying? Traveler: Is Visa OK? Front Desk: That'll be fine. Would you like a wake-up call? Traveler: Yes, I'd like a wake-up call for 6:30. Do you have a pool? Front desk: Yes, we do. On the 2nd floor. Here's your key. That room 405 on the fourth floor.
Ø Watch the video about checking in at the hotel and find English equivalents for the following: http://www.youtube.com/watch?v=wyqfYJX23lg
- У меня зарезервирован номер на одного на 3 ночи - Бронировать напрямую через отель - Затруднения в работе системы бронирования - Иметь комнату в наличии - Объединенный номер - Многокомнатный номер в гостинице - Беспроводной интернет - Если у вас будут проблемы, звоните на ресепшн - Удобства, предлагаемые отелем - Лакей - Посыльный - Хороший полет Ø What problems can you have at the hotel? Discuss this question with your partner. (Examples: There are no clean towels in my room. The hot water does not run. My room is too noisy. The air conditioning is too loud. I spilt some coffee on the carpet. The light doesn’t work.) Ø Create a dialogue for the receptionist and a guest about some problems the former has in his room. Ø Here is a vocabulary test on the topic “At the Hotel” for you to check yourself. http://www.ecenglish.com/learnenglish/lessons/english-hotel Ø For you to be sure you have properly learnt the hotel topic here is a useful site to use. You will hear incomplete dialogues there and you will have to respond to the words of the speaker. http://www.audioenglish.net/english-learning/english_roleplay_hotel_booking_a_room_2.htm http://www.audioenglish.net/english-learning/efl_hotel.htm Ø Here is the list of FAQ at the hotels. You can make a careful study of them and be ready for all unexpectedness when you travel. http://paradores-spain.com/paradoresfaq.html Date: 2015-09-24; view: 637; Нарушение авторских прав |