Главная Случайная страница


Полезное:

Как сделать разговор полезным и приятным Как сделать объемную звезду своими руками Как сделать то, что делать не хочется? Как сделать погремушку Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами Как сделать идею коммерческой Как сделать хорошую растяжку ног? Как сделать наш разум здоровым? Как сделать, чтобы люди обманывали меньше Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили? Как сделать лучше себе и другим людям Как сделать свидание интересным?


Категории:

АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника






Яко изобразование в крещении погребения и воскресения Христова зело есть нуждно





К сим же да рекут убо паки обливанозащитницы како не подобает обливателне крещеных, паки трипогружателне крестити, егда во обливателнем крещении, ни смерть, ни погребение, ни воскресение Христово не изобразуются, якоже в погружателнем? ибо святая православнокафолическая церковь, приемши от самаго Христа Спаса, чрез священных апостолов, во спасителном крещении, чрез три погружения и возгружения, тридневное единаго от Троицы Христа Iсуса, погребение и воскресение великотаинственне изобразовати научает. Еже святии велиции богословци, Григорий Богослов, Афанасий Великий, Иоанн Дамаскин, Симеон Фессалонитский, к сим и Максим Грек явственно засвидетельствуют, сице глаголюще [Максим Грек, в слове 40]: [в божественном крещении треми в воду погруженьми, тридневное Спаса Христа погребение и воскресение, гадает церковное предание]. сие всепрекрасное и нуждноспасителное изображение, тридневнаго Спаса Христа погребения и воскресения, в поливателнем своем крещении, яко ненужное, отнюд отринуша и не изобразуют. глаголет бо поливание утверждающая книжица [глава 12]: [Яко в крещении образование смерти Христовы, погребения, и воскресения, не есть нуждно и не преступно, крещению могущу и без онаго совершитися]. и что убо? глаголют ли яко не есть нуждно? но откуду сице прияша мудрствовати? от коего иного Павла научишася, еже не нуждно и не преступно в крещении образование смерти Христовы погребения и воскресения? Павел вопиет [к рим. гл. 6 зач. 91]: [елицы во Христа крестихомся, в смерть Его крестихомся, спогребохомся Ему крещением]. и сии глаголют: не нуждно. той глаголет [к колос. гл. 2 зач. 255]: [спогребшеся Ему крещением, о Нем же и совостасте верою действом Бога, воскресившаго Его из мертвых].

Да како убо не есть нуждно? святый Василий Великий, труба церковная вопиет [Четия Мин. Макария мит. август]: [Аще не сообщник будеши смерти Его, како обещник будеши воскресению?]. и аще убо не бывшу сообщнику смерти Господни, невозможно есть быти общником и воскресению Его, и како не есть нуждно.

Како убо не есть нуждно образование погребения Господня, о нем же и ангели и человецы и ангельский Владыка радуется? сице о сем Златоустому златоглаголивым языком вещающу [к колос. нрав. 7. лист 2106]: [Погребеся наш первыи человек: погребеся не в земли, но в воде, не смерти разрушивши его, но разрушившему смерть, погребшу его, не естественным законом, но паче естества крепчайшим повелением Владычества. ниже: ничтоже есть блаженнее погребения сего, о нем же вси радуются, и ангели, и человеци, и ангельскии Владыка]. той вопиет: ничтоже есть блаженнее погребения сего. и сии баснословят не нуждно.

Како не есть нуждно образование погребения в нем же погребыйся приносит плод, правду, святыню, сыноположение? якоже той же златоглаголивый восклицает [к рим. бес. 11, лист 166]: [Якоже бо тело Его [Господне] погребенное в земли, плод вселенныя спасение принесе, тако и наше погребшееся в крещении, плод принесе правду, святыню, сыноположение, безчисленная благая, принесет же и воскресения послежде дар]. римляном. беседа 11.

Како не есть нуждно образование погребения Господня, в нем же греха свободився бывает праведен, о чесом той же Златоустый вещает [коринф. бес. 6, лист 1199]: [Грех имеяи, приступив крещается, праведен же быв живет, смерти греха свободився]. и аще имыи грех приступив крещается праведен бывает. праведен же быв живет, смерти греха свободився, и како не нуждно.

Како не есть нуждно образование воскресения Христова, в нем же исповедуется воскресение мертвых? сице о сем Златоустому вопиющу [коринф. 1. бес. 40. лист 1063]: [Дух Святыи якоже в горниле в крещении преливаяи ю (душю), и снедаяй согрешения, злата всякаго чиста чистейше уготовляют ю блещати, и телес воскресение достоверно быти отсюду паки тебе показует ниже: сего ради первее рек грехом оставление, тогда исповедуеши и мертвых воскресение]. коринф. беседа 40.

Како убо не есть нуждно образование погребения и воскресения Христова, в нем же приобщаяся смерти и погребению Господню, приобщится воскресению и жизни вечней? явственне о сем восклицающу позлащенному усты Иоанну [рим. бес. 10, лист 159]: [Аще бо смерти приобщился еси и погребению, кольми паче воскресению и жизни]. что убо несть ли явлено, яко не погружаяися, не приобщается смерти и погребению Господню, ниже имать приобщитися воскресению и жизни будущей в царствии небеснем, и како не нуждно.

Но кое таинство есть спасителнейшее Спасовы смерти, еюже весь мир искупися? кое действо преславнейше Владычня погребения, имже адская держава потопися? кое видотворение светлейше всепресветлаго и живоноснаго воскресения Христова, имже вся тварь просветившися красно оживотворися? како убо не есть нуждно в крещении образование таковых и толиких таинств, имже все нашего спасения, всепребогатое видотворение и бысть и содеяся; якоже убо всемирное спасение, кроме смерти и погребения и востания Владычня, содеятися и видотворитися не можаше: тако и в крещении всеспасителном видотворение кроме образования тридневнаго погребения, еже изображается погружением, исправится всеблагодатно не может. зане по словеси Иоанна Златоустаго [ко евр. бес. 9, лист 2857]: [Крещение ничто ино есть, разве убиение крещаемаго, и востание онаго]. И како сии блядут, крещению могущу и без онаго образования совершитися? откуду сице научишася? от коего апостола? или богословца? Павел вопиет: [Стойте и держите предания, имже научистеся, или словом, или посланием нашим]. 2 солуняном. и тии глаголют не есть нуждно и не преступно. Како убо не есть нуждно в крещении образование погребения Владычня, еже святии апостоли предаша, еже святии богословцы исповедаша, еже вся кафолическая церковь имущи содержаше, чрез еже погребающиися Христу в крещении будущия славы надежду получения, несумнително имут? явственно святей церкви от лица Христова взывающей тако: [Со Мною аще снидет и спогребется крещением, со Мною славы насладится и воскресения, Христос ныне возвещает]. канон предпразднеству, на павечернице, генваря 4. песнь 7, стих 3.

Что убо, рекут ли сии, таковое же духовное умертвие, и оживление духовно обнимать верою, а внешним видом, то есть погружением изображать, есть приличие изрядное, но нужды нет. но оле слепоты! оле заблуждения! да не реку, крайняго изумления! откуду сии тако научишася мудрствовати? како несть нуждно погружением изображати духовное умертвие и оживление? ей есть нуждно. слышим бо Павла апостола вопиюща: [Веруется убо сердцем в правду, усты же исповедуется во спасение]. не токмо бо Бог от сердца веры требует, но и устнаго исповедания. яковоже и зде. еже убо веруем, яко умре Господь, и погребеся, и воскресе в третий день: сице и мы самеми вещьми, погружающеся соумираем, и спогребаемся аки в некоем гробе в воде, и исповедуем мертвых воскресение. чесому научает ны святый Иоанн Златоустый сице глаголя [коринф. 1, бес. 40, лист 1061]: [Ибо сего ради крещаешися, мертваго тела воскресение веруя, яко ктому не пребывает мертво. и ты убо словесы глаголеши мертвых воскресение, а священник, якоже в некоем образе, яже веровал еси, и словесы исповедал еси, показует тебе и самыми вещьми. егда кроме знамения веруеши, тогда тебе и знамение подает. егда яже сотвориши (крещение) тогда и Бог тя извещевает. како же. и коим образом? чрез воду. еже креститися и погружатися, таже возницати, еже во ад снития есть знамение, и еже оттуду восхождения. тем и гроб Павел нарицает, глаголяй [рим. 6, лист 409]: [Спогребохомся убо Ему крещением в смерть. от сего и будущее достоверно творит, телес, глаголю, воскресение]. 1 коринф., беседа 40.

Темже убо, аще спогребыйся погружением в крещении Христу, изображаяй смерть и живоподательное воскресение Его, славы будущаго несумнително насладитися воскресения, несть ли благоявлено яко не изобразивый погружением Спасова погребения в крещении, будущия всекрасныя не имать сподобитися славы воскресения. и аще тако есть, како убо возможно поливанием творимое крещение, сравночестнствовати и сравносилнствовати трипогружателному? никакоже, никако. то чесо убо ради не подобает обливателне крещеных, паки трипогружателне крестити? всячески подобает.

На конец убо вся вышепредреченная во оглавлении реку: Како не подобает обливателным крещением крещеных, паки в три погружения крестити, егда сам Бог Отец прежде век предзрев, душеспасителное крещение, многообразне различными прообразовании прописа е, и священными пророки предвозвести о нем, егда сам Бог Сын Слово Божие, сшедыи с небес, первее крестився во Иордане трипогружателне, предавыи священным своим учеником образ крестительства, послав во вселенную, повеле верующыя вонь, трипогружателне крестити: егда сам Бог Дух Святый трипогружателства крещение, различными аки рукоподписав чудодействии запечатле? ей подобает.

Како не подобает обливателне крещеных, паки треми погружении крестити, егда божественнии апостоли, иже прияша от Христа Спаса трипогружателства во крещении образ предавше преемником действ своих, священным пастырем, повелеша трипогружателне крестити, не крестящих же тако, судом извержения сана обложиша? зело подобает.

Како не подобает обливателне крещеных, трипогружателне паки крестити, егда священнии богословцы, и божественнии отцы писателными своими гласы научающе, во святом крещении повелевают трипогружателне крестити? воистинну подобает.

Како не подобает обливателным крещением крещенных паки трипогружателне крестити, егда божественнии отцы вселенских соборов, не погружателне крещеных, яко еллинов повелевают паки крестити [прав. 8, 2 вс. соб.]? поистинне подобает.

Како не подобает обливателне крещенных трипогружателне паки крестити, егда святии восточнии пастыри, обливателное крещение новшеством нарицают, нынешнии же великороссийстии архиереи, обычаем и ересию римскою порицают? всячески подобает.

Како не подобает обливаемым крещением крещенных, в три погружения паки крестити, егда древле святии благочестивии пастыри, яко гречестии, тако великороссийстии, от обливателне крещенных, приходящих ко благочестивей вере совершенно трипогружателне паки крестиша? неотрочне подобает.

Како не подобает обливателным крещением крещенных, трипогружателне паки крестити, егда священнии священных соборов отцы, священными своими гласы, яко не крестящихся анафеме предают. сице бо всеявственне гремят [Потребник, лист 659]: Иже не крестит в три погружения, во имя Отца и Сына и Святаго Духа, да будет проклят. еже и поливателная новоизданная от Синода книжица, свидетельствующи утверждает: [ведаем что на многих соборех, анафема сказано тем, котории не в три погружения крестилися]. глава 13. ей ей подобает.

Како не подобает обливателне крещенных, паки трипогружателственным крещением крестити, егда святая вся древлеправославная церковь, обливателне творимое крещение, проклятию предает, сице вопиющи [Потребник, лист 255]: [Проклинаю творящих развратно святое крещение, аще и во имя Отца и Сына и Святаго Духа глаголют, но обаче крещают водою во едино погружение, а трижды не погружают, инии же токмо обливают водою]. и паки [лист 262]: [Проклинаю скверное их крещение обливаемое, а не погружаемое, по Господню образу, иже во Иордане, и святыми апостолы нам преданное в три погружения, во имя Отца и Сына и Святаго Духа]. подобает во истинну подобает.

И вонми ми: Аще бы было обливателное их крещение истинное и душеспасителное: всяко бы имело, якоже и трипогружателное, прообразовано быти, или в ветсем, или в новем заветех. аще бы было христопреданное: не бы святии апостоли некрестящих трипогружателне из сана извергали. аще бы было правое: не бы священнии богословцы о нем умолчали. аще бы было важное: не бы божественнии отцы вселенских соборов, не трипогружателне крещенных, яко еллинов, паки совершенно треми погружении повелели крестити. аще бы было законное: не бы от восточных учителей новшеством порицалося: не бы от новых пастырей латинским обычаем и ересию именовалося. аще бы было равночестное и равносилное с трипогружателственным: не бы древле, яко гречестии, тако великороссийстии пастыри, обливателне крещенных, паки трипогружателне крестили. аще бы имело равную благодать, якоже и трипогружателное, Святаго Духа: не бы от святых, святых соборов, отец и крестивший и крестившийся обливателне, клятве и анафеме предавалися. аще бы было очистително грехов крещающагося: не бы вся купно святая древлеправославная церковь, обливаемое крещение, проклятию отсылала. но понеже священнии апостоли обливателне крестящих из сана изметают: яко несть христопреданное. понеже святии богословцы нигдеже о нем воспоминают: яко несть правое. понеже божественнии отци вселенских соборов, обливателне крещеных, яко некрещеных, повелевают трипогружателне паки крестити: яко несть важное. понеже восточнии учители новшеством порицают, нынешнии же пастыри обычаем и ересию латинскою нарицают: яко несть законное. понеже древле якоже гречестии сице и великороссийстии пастыри, обливателне крещеных, паки трипогружателне и покрещеваху и покрещевати повелеваху: яко несть равночестное и равносилное. понеже святии святых собор отци, обливателне и крестивших и крестившихся, клятве и анафеме предают: яко не имать равныя благодати Святаго Духа с трипогружателным. понеже вся обще святая древлеправославная церковь, обливателное крещение, проклятию отдает: яко несть очистително грехов крещающагося. убо всякаго кроме прекословия, подобает обливателне крещеных, паки совершенно трипогружателне святым крещением крестити. что убо, аще бо дадим, но не соизволим, обливанием творимому крещению, важному, законному, равночестному и равносилному быти, и равную благодать Святаго Духа с трипогружательством имети, и равноочищающему грехи крещающагося: будет, еже да не будет, неистинно повеление, святых отец вселенских собор, повелевающее не в три погружения крещеных яко некрещеных паки покрещевати. будет, еже да не будет, ложно восточных учителей новшеством поречение, нынешних же пастырей обычаем и ересию латинскою наречение. будет, еже да не будет, суетно яко древлегреческих тако великороссийских пастырей, обливателне крещеных, паки трипогружателне покрещевание. будет, еже да не будет, напрасное святых отец, обливателне и крестивших и крестившихся, клятве и анафеме предание. будет, еже да не будет, тщетное всея древлеправославныя церкве, обливателнаго крещения проклятию отдание. аще ли же святых апостол истинное есть, якоже и есть правило, и правилно измещут не трипогружателно крестящих из сана: убо не есть христопреданное. аще ли священных соборов, отец истинное есть, якоже и есть, повеление, повелевающее не трипогружателне крещенных, яко некрещенных паки крестити: убо не есть важное. аще ли праведно есть, якоже и есть, восточных учителей новшеством поречение, нынешних же пастырей обычаем и ересию латинскою наречение: убо не есть законное. зане все бо новое, не есть древнее, ниже отеческое, аще же не отеческое, убо еретическое, аще еретическое: убо не есть законное. аще ли несть суетное, якоже и есть, древлевосточных и российских пастырей, обливателне крещенных, трипогружателне покрещевание: убо не есть равночестное и равносилное с трипогружателным. аще ли правилно и праведно есть, якоже и есть, святых отец, и крестивших и крестившихся обливателне, клятве и анафеме предание: убо не имать равныя благодати Святаго Духа с трипогружателственным. аще ли достодолжно есть, яко же и есть, всея святыя древлеправославныя церкве обливателнаго крещения проклятию отдание: убо не есть очистително грехов крещающагося. и аще тако есть, якоже и есть, и како не подобает, вы судите, обливателне крещенных, в нем же ниже форма есть видотворящая вкупе с приглашением крещения, яко не изобразует животворныя Спасовы смерти, погребения, и воскресения, в своем поливателном действии, паки трипогружателне крестити; како же не подобает и от новодействуемое крещение, в нем же, и ему же сравняяся, содержится, таковое и толикое обливателное крещение, еже ересию и новшеством именуется, и клятве предается, якоже выше рехом, и самей крестителней форме помешательственно есть, имущих, прибегающих ко святей древлеправославней вере, паки совершенно святым крещением крестити? зело подобает.

Date: 2015-05-22; view: 624; Нарушение авторских прав; Помощь в написании работы --> СЮДА...



mydocx.ru - 2015-2024 year. (0.006 sec.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав - Пожаловаться на публикацию