Главная Случайная страница


Полезное:

Как сделать разговор полезным и приятным Как сделать объемную звезду своими руками Как сделать то, что делать не хочется? Как сделать погремушку Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами Как сделать идею коммерческой Как сделать хорошую растяжку ног? Как сделать наш разум здоровым? Как сделать, чтобы люди обманывали меньше Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили? Как сделать лучше себе и другим людям Как сделать свидание интересным?


Категории:

АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника






VII. Narrate the text





VIII. Form word – combination using Possessive Case

friend, Jane; questions, pupils;

office, Steve; studies, students;

life, student; book, lawyer;

work, Nell; my brother, family;

college, Ann; my children, room:

girl- friend, Pete; thing sportsmen;

answer, cadet sons, our teacher:

IX. Translate into English.

Будинок моїх батьків; речі студентів; друзі Петра; підручник студента; відповідь учня; робота юриста; ручка Стіва; папери секретарів; словник Мері; сигари Ніка; лист Джейн; кімната моїх друзів.

X. Replace the of- phrase by Possessive Case where possible.

The pen of our teacher; the window of this room; the bicycle of Tom; the boy of her child; the back of the chair; the order of the captain; the bags of her pupils; the banks of the river; the arrival of the actors; the father of Dick.

XI. Paraphrase the following using Possessive Case.

1. the pen that belongs to Jack; 2. the camera that belongs to my friend; 3. the books that belong to her pupils; 4. the shoes that belong to the girl; 5. the flats that belong to the workers; 6. the car that belongs to this miner; 7. the coat that belongs to his brother; 8. the watch that belongs to the teacher.

XII. Use interrogative and negative forms of the sentences.

1.They have got their studies in the morning.

2. I have got a lot of work to do.

3. They have some information about that accident.

4. She has got a lecture today.

5. I’ve got many questions to you,

6. He's got time for reading this article.

7. Mary's children often have a cold.

8. My friend has got a lot of difficult subjects at the Institute.

XIII. Fill in the blanks with have or has.

1. We... a good flat. 2. My neighbour... a car. 3. They... a TV set.

4. I... eight English books. 5. She... a new dress. 6. You... a good dictionary. 7. Our room... two windows. 8. Many collective farmers... motor cycles. 9. Our teacher... two daughters. 10. I... a very special reason to go there.

Date: 2015-12-11; view: 389; Нарушение авторских прав; Помощь в написании работы --> СЮДА...



mydocx.ru - 2015-2024 year. (0.006 sec.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав - Пожаловаться на публикацию