Главная Случайная страница


Полезное:

Как сделать разговор полезным и приятным Как сделать объемную звезду своими руками Как сделать то, что делать не хочется? Как сделать погремушку Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами Как сделать идею коммерческой Как сделать хорошую растяжку ног? Как сделать наш разум здоровым? Как сделать, чтобы люди обманывали меньше Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили? Как сделать лучше себе и другим людям Как сделать свидание интересным?


Категории:

АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника






Travel words





Hotel, reception, check in, fill a form, suitcase, bellhop (bellboy U.K), guest, elevator (lift U.K), forget, button, steering wheel, remote control, corridor, pretend, drawer, drill, switch, receptionist, tips, I.D card, Driver’s license, passport.

Ø Put the words above under the correct heading

Documents Things & places in the building/bedroom/hotel People/jobs Things in the bedroom Things we do
         

 

Ø Work in groups and create dialogues for the receptionist, Mr. Bean and the bellhop. What did they have to say that they didn’t say in the movie?

 

Vocabulary hunt

Front Desk: Welcome to the Wyatt Hotel. How may I help you?

Traveler: I'd like a room please?

Front Desk: Would you like a single or a double?

Traveler: I'd like a double, please?

Front Desk: May I have your name, please?

Traveler: Timothy Findley.

Front Desk: Could you spell that please?

Traveler: F-I-N-D-L-E-Y.

Front Desk: How many are in your party?

Traveler: Just two.

Front Desk: How many nights would you like to stay?

Traveler: Just tonight.

Front Desk: How will you be paying?

Traveler: Is Visa OK?

Front Desk: That'll be fine. Would you like a wake-up call?

Traveler: Yes, I'd like a wake-up call for 6:30. Do you have a pool?

Front desk: Yes, we do. On the 2nd floor. Here's your key. That room 405 on the fourth floor.

 

Ø Watch the video about checking in at the hotel and find English equivalents for the following:

http://www.youtube.com/watch?v=wyqfYJX23lg

 

- У меня зарезервирован номер на одного на 3 ночи

- Бронировать напрямую через отель

- Затруднения в работе системы бронирования

- Иметь комнату в наличии

- Объединенный номер

- Многокомнатный номер в гостинице

- Беспроводной интернет

- Если у вас будут проблемы, звоните на ресепшн

- Удобства, предлагаемые отелем

- Лакей

- Посыльный

- Хороший полет

Ø What problems can you have at the hotel? Discuss this question with your partner.

(Examples: There are no clean towels in my room. The hot water does not run. My room is too noisy. The air conditioning is too loud. I spilt some coffee on the carpet. The light doesn’t work.)

Ø Create a dialogue for the receptionist and a guest about some problems the former has in his room.

Ø Here is a vocabulary test on the topic “At the Hotel” for you to check yourself.

http://www.ecenglish.com/learnenglish/lessons/english-hotel

Ø For you to be sure you have properly learnt the hotel topic here is a useful site to use. You will hear incomplete dialogues there and you will have to respond to the words of the speaker.

http://www.audioenglish.net/english-learning/english_roleplay_hotel_booking_a_room_2.htm

http://www.audioenglish.net/english-learning/efl_hotel.htm

Ø Here is the list of FAQ at the hotels. You can make a careful study of them and be ready for all unexpectedness when you travel.

http://paradores-spain.com/paradoresfaq.html

Date: 2015-09-24; view: 543; Нарушение авторских прав; Помощь в написании работы --> СЮДА...



mydocx.ru - 2015-2024 year. (0.006 sec.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав - Пожаловаться на публикацию