Главная Случайная страница


Полезное:

Как сделать разговор полезным и приятным Как сделать объемную звезду своими руками Как сделать то, что делать не хочется? Как сделать погремушку Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами Как сделать идею коммерческой Как сделать хорошую растяжку ног? Как сделать наш разум здоровым? Как сделать, чтобы люди обманывали меньше Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили? Как сделать лучше себе и другим людям Как сделать свидание интересным?


Категории:

АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника






IV. Speaking activities





 

1. Interview one of your fellow-students to get information about him/her.

Ask:

- what his/her full name is;

- where he/she comes from;

- how old he/she is; when and where he/she was born;

- what his/her marital status (occupation) is;

- how many languages he/she speaks;

- what his/her favourite pastime (colours, drinks, food) is (are);

- what his/her likes and dislikes are;

- what personalities appeal to him/her;

- what traits of character he/she dislikes in people.

 

Find five things you have in common with the student you have interviewed and five differences.

Describe one of your friends (relatives).

Speak about his/her background, interests, likes and dislikes.

Unit 2.

I. Pre-reading activities.

You are going to read the text about the spread of English throughout the world.

· What other languages besides English are used for international communication?

· What English-speaking countries do you know?

· Do you think it’s necessary to know at least one foreign language?

 

Read the following international words. When in doubt refer to the dictionary.

operate, economic, cultural, globe, international, communication, debate, variable, territory, calculate, dominant, popularity, historical, factor, religion, colonization, empire, control, problematic, administration, commerce, phenomenon, politician, demonstrate, airport, announce, journal, situation, regular.

Underline the one word in each group that is different.

a) language, dictionary, translator, art

b) astrophysics, zoology, tourism, history

c) similar, different, diverse, various

d) academic, professor, lecturer, citizen

e) Europe, Asia, New Zealand, America

 

II. Reading activities.

Read and translate the following text.

Date: 2015-09-24; view: 363; Нарушение авторских прав; Помощь в написании работы --> СЮДА...



mydocx.ru - 2015-2024 year. (0.006 sec.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав - Пожаловаться на публикацию