Главная Случайная страница


Полезное:

Как сделать разговор полезным и приятным Как сделать объемную звезду своими руками Как сделать то, что делать не хочется? Как сделать погремушку Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами Как сделать идею коммерческой Как сделать хорошую растяжку ног? Как сделать наш разум здоровым? Как сделать, чтобы люди обманывали меньше Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили? Как сделать лучше себе и другим людям Как сделать свидание интересным?


Категории:

АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника






C) в именительном и объектном падеже





 

1. He is reading the book.

2. The students are talking to him.

3. Did you see the snake? – Yes, I saw it and it saw me. Did it frighten you?

4. Where is Tom? – That’s him over there.

5. Look at that bird. It always comes to my window.

6. Bill found me a job.

7. I haven’t seen him for three years.

8. He suggested flying, but I didn’t like the idea.

9. It’s pilots that we need, not ground staff.

10. They need it as soon as possible.

 

Указательные местоимения (см. табл. 1.18.)

Задание 3. Укажите номера предложений, в которых указательные местоимения this, these, that, those употребляются в роли:

a) определения b) подлежащего.

 

1. These factors taken together ensure high production efficiency.

2. This is the TV set of the latest type.

3. This refrigerator defrosts itself.

4. We shall stay here, at this place. But see! What is there on that rock?

5. Those are the lorries carrying our brothers to the mines.

6. Those people believe in the future too, but they are fighting for it.

7. These are the girls who serve in the shop.

 

Вопросительные и относительные местоимения (см. табл. 1.15.)

Задание 4. Укажите номера предложений, которые содержат:

a) вопросительные местоимения b) относительные местоимения.

1. Who pays the bills?

2. The poet whose poems are mentioned lived in France.

3. Who is the inventor of the radio?

4. They returned to their canoe which they had left in the stream.

5. Which horse has won?

6. He inquired politely after my brother whom he remembered as a young man.

7. The lecturer repeated the fact that he had mentioned previously.

8. Whose car broke down?

9. The writer who wrote that novel was really a genius.

10. Whom do you represent?

 

Сравнительные конструкции (см. табл. 1.20.)

Задание 5. Укажите номера предложений, в которых встречаются

конструкции, имеющие значения: a) такой же, …как; b) не такой, … как; c) чем; d) чем… тем.

1. On behalf of their nations the leaders of European countries, the United States and Canada declared in Helsinki in the summer of 1975 that their countries will encourage the expansion of trade on as broad a multilateral basis as possible.

2. After World War II Belarus had to build new industries, modernize plants and manufacture machines, as good as, and often superior to, those made in the West.

3. The better a region is surveyed, the more reliable its potential deposits of raw materials and the better its economic prospects.

4. In Siberia highways are not so economically effective as a railway since motor transport over such long distances means vast fuel expenses.

5. Building density in cities is very high, and the greater the scale of urbanization, the greater the need for reliable, exhaustive geological information.

6. There is more water in Lake Baikal than in the Baltic Sea.

 

Date: 2015-07-22; view: 310; Нарушение авторских прав; Помощь в написании работы --> СЮДА...



mydocx.ru - 2015-2024 year. (0.005 sec.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав - Пожаловаться на публикацию