Главная Случайная страница


Полезное:

Как сделать разговор полезным и приятным Как сделать объемную звезду своими руками Как сделать то, что делать не хочется? Как сделать погремушку Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами Как сделать идею коммерческой Как сделать хорошую растяжку ног? Как сделать наш разум здоровым? Как сделать, чтобы люди обманывали меньше Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили? Как сделать лучше себе и другим людям Как сделать свидание интересным?


Категории:

АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника






The Ethical Communicator Is Respectful





People are influenced by emotions as well as logic. Aristotle named pathos, or passion, enthusiasm and energy, as the third of his three important parts of communicating after logos and ethos.

Most of us have probably seen an audience manipulated by a “cult of personality,” believing whatever the speaker said simply because of how dramatically he or she delivered a speech; by being manipulative, the speaker fails to respect the audience. We may have also seen people hurt by sarcasm, insults, and other disrespectful forms of communication.

This does not mean that passion and enthusiasm are out of place in business communication. Indeed, they are very important. You can hardly expect your audience to care about your message if you don’t show that you care about it yourself. If your topic is worth writing or speaking about, make an effort to show your audience why it is worthwhile by speaking enthusiastically or using a dynamic writing style. Doing so, in fact, shows respect for their time and their intelligence.

However, the ethical communicator will be passionate and enthusiastic without being disrespectful. Losing one’s temper and being abusive are generally regarded as showing a lack of professionalism (and could even involve legal consequences for you or your employer). When you disagree strongly with a coworker, feel deeply annoyed with a difficult customer, or find serious fault with a competitor’s product, it is important to express such sentiments respectfully. For example, instead of telling a customer, “I’ve had it with your complaints!” a respectful business communicator might say, “I’m having trouble seeing how I can fix this situation. Would you explain to me what you want to see happen?”

Date: 2016-07-05; view: 289; Нарушение авторских прав; Помощь в написании работы --> СЮДА...



mydocx.ru - 2015-2024 year. (0.006 sec.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав - Пожаловаться на публикацию