Главная Случайная страница


Полезное:

Как сделать разговор полезным и приятным Как сделать объемную звезду своими руками Как сделать то, что делать не хочется? Как сделать погремушку Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами Как сделать идею коммерческой Как сделать хорошую растяжку ног? Как сделать наш разум здоровым? Как сделать, чтобы люди обманывали меньше Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили? Как сделать лучше себе и другим людям Как сделать свидание интересным?


Категории:

АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника






Review of the unit. Contemporary technologies and devices and the problem of deafness





A round-table talk.

Contemporary technologies and devices and the problem of deafness.

 

Grammar revision

 

Ex. 1

Complete the following sentences using an opposite adjective in its comparative or superlative form.

Example: - You are the eldest in the family.

- No, I am not. I’m the youngest.

 

1. The books by Mark Twain are less interesting than O’Henry’s ones. – No, they are not. They are …. 2. It is worse than the previous one. – No, it is not. It is …. 3. His manners are more polite than yours. – No, they are not. They are …. 4. She came later than her mates. – No, she didn’t. She came …. 5. It’s warmer today than yesterday. – No, it’s not. It’s …. 6. They gave me the cheaper pair of shoes. – No, they did not. They gave …. 7. The US dollar is stronger than many other currencies. – No, it’s not. The Euro is ….

 

Ex. 2

Use the Past Simple or the Past Perfect where they are

necessary:

1. I (not to go) to bed until I (to do) my homework. 2. I (to thank) her for everything she (to do). 3. When I returned home I (to realize) that I (to leave) my key at the office. 4. As soon as they (to finish) their work they (to go) home. 5. Before I (to see) the film I (to read) the book.

 

DEVELOPMENT

Use the texts from the Reader. Make up a speech on the topic of the unit.

UNIT 7

VISUALLY IMPAIRED STUDENTS

7.1 Before you start reading the text, try to guess the meaning of the following words and word combinations if necessary use the dictionary:

Etiology, intervention, cataract, albinism, amblyopia, glaucoma, nystagmus, optic nerve atrophy, strabismus, style, result, cognitive, symbol, Braille, specially, contact.

WARMING UP

7.2 Before you start reading the text explain the term “visual” in English.

 

READING

 

7.3 Read the text making use of the active terminological vocabulary.

Text 1

CHARACTERISTICS OF CHILDREN AND YOUTH

Date: 2015-12-13; view: 578; Нарушение авторских прав; Помощь в написании работы --> СЮДА...



mydocx.ru - 2015-2024 year. (0.015 sec.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав - Пожаловаться на публикацию