Главная Случайная страница


Полезное:

Как сделать разговор полезным и приятным Как сделать объемную звезду своими руками Как сделать то, что делать не хочется? Как сделать погремушку Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами Как сделать идею коммерческой Как сделать хорошую растяжку ног? Как сделать наш разум здоровым? Как сделать, чтобы люди обманывали меньше Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили? Как сделать лучше себе и другим людям Как сделать свидание интересным?


Категории:

АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника






Контрольное задание № 3. 1. Перепишите следующие предложения, раскрыв скобки и употребив глагол в скобках в правильной видовременной форме действительного или страдательного залога





 

ВАРИАНТ 4

 

1. Перепишите следующие предложения, раскрыв скобки и употребив глагол в скобках в правильной видовременной форме действительного или страдательного залога. Переведите предложения на русский язык.

 

1) The boat … (sink) quickly but fortunately everybody … (rescue).

2). Ron’s parent … (die) when he was young. He and his sister … (bring) up by their grandparents.

3). I was born in London but I … (grow) up in the north of England.

4). While I was on holiday, my camera … (steal) from my hotel room.

5). While I was on holiday, my camera … (disappear) from my hotel room.

 

2. Перепишите следующие предложения и переведите их на русский язык, обратив внимание на бессоюзное присоединение придаточных предложений.

 

1). What’s the name of the film you are going to see?

2). Some of the people I invited couldn’t come.

3). Have you finished the work you had to do?

 

3. Перепишите следующие предложения и переведите их на русский язык, обратив внимание на различные функции инфинитива.

 

1). To say such a thing to a child would be ridiculous.

2). It was typical of him to have completely forgotten about his promise.

3). There was nothing to worry about.

4). I wanted to have reminded you of it earlier.

5). You ought to have remembered the date of their marriage.

 

4. Прочитайте и устно переведите следующий текст на русский язык, а затем выполните задания к нему.

 

A national political struggle is continuing over the issue of protection for the remnants of vast ancient forests that once covered the northwestern areas of the United States. These old forests, called "old growth," contain trees from 200 to 1,200 years old. There are now about 6 million acres of virgin forest in Washington and Oregon, only about one-tenth of what existed before the 1800s. This old-growth area contains some of the most valuable timber in the nation, but its economic worth is also contained in its water, wildlife, scenery, and recreational facilities.

Conservationists want the majority of existing old growth protected from harvesting. They emphasize the vital relationship between old growth and the health of the forest's ecosystem. They cite studies that show that both downed and standing old trees store and release nutrients necessary to younger trees.

 

On the other hand, much of the Northwest's economy is developed around the logging industry. Trees are cut down to make wood products, and many mills are geared for old growth industry. In recent years, 500 acres of old growth have been logged, including trees up to 500 years old and eight feet in diameter. As the U.S. Forest System wrestles with the problem of how much of the forest to save, the harvesting of timber continues. The district office refuses to remove any of the old growth from timber production. The struggle is continuing at the national level, with strong proponents on both sides.

 

1. With what topic is this passage mainly concerned?

(A) ancient forests in the northwestern United States

(B) a dilemma concerning timber

(C) protecting trees from being harvested

(D) the wood-based economy of the Northwest

 

2. Before the 1800s

(A) there were 6 million trees

(B) old growth was not cut down

(C) the trees had more economic value

(D) there were more virgin forests

 

3. According to the information in this passage, conservationists would most likely agree that

(A) old-growth trees are not necessary for the health of the forest

(B) fallen trees should not be taken away

(C) most of the old-growth trees do not need protection

(D) young trees should not be logged

 

4. According to the passage, young trees gain nutrients from

(A) wildlife

(B) conservationists

(C) old trees

(D) wood products

 

Письменно переведите на русский язык весь текст.

 

Date: 2015-12-12; view: 891; Нарушение авторских прав; Помощь в написании работы --> СЮДА...



mydocx.ru - 2015-2024 year. (0.006 sec.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав - Пожаловаться на публикацию