Главная Случайная страница


Полезное:

Как сделать разговор полезным и приятным Как сделать объемную звезду своими руками Как сделать то, что делать не хочется? Как сделать погремушку Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами Как сделать идею коммерческой Как сделать хорошую растяжку ног? Как сделать наш разум здоровым? Как сделать, чтобы люди обманывали меньше Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили? Как сделать лучше себе и другим людям Как сделать свидание интересным?


Категории:

АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника






Аще кто некия ради нужды, не имать где и от кого причаститися, обаче зелне желает, таковый яст тело и кровь Христову, и кроме причащения, единым теплым желанием и верою





Вемы бо воистинну вемы, яко велие сие таиньство, и неизреченное Божие милосердие к нам грешным, еже под видом хлеба предаде животворящую плоть свою верующим вонь ясти, и под видом вина пречистую кровь свою пити, да очистит ны от всякаго греха, и вселится в ны, и сотворит ны наследники царствия небеснаго. И кто бы от ум имущих дерзнул таковаго дара пренебеснаго отрицатися вкусити, таковыя трапезы царския причастником быти, таковыя пищи пребожественныя насытитися, аще бы древнее благочестие в церквах Божиих соблюдаемо было, аще бы святая древлеправославнохристианская вера ненарушима содержима была, аще бы законы и уставы церковныя без повреждения сохраняемы были, аще бы пастырие апостольския престолы украшающии благочестием сияющии были, аще бы священницы православнии в церквах совершающии были; Но всех сих вышепредреченных не имамы. Не имамы древняго благочестия в церквах соблюдаемаго. Не имамы в них святыя православныя веры непорушителне содержимыя. Не имамы законов, и уставов древлецерковных в них неповрежденне сохраняемых. Не имамы престолонаместников апостольских благочестивосиятелных. Не имамы православием украшенных священников. То како дерзнем, в таковой церкви, в ней же вся изменишася, вся превратишася, вся древняя анафеме и клятве, о чесом в первой части, и зде на своем месте имать рещися, предаются, и от таковых священников, иже анафеме и клятве от святых отец, якоже напреди речется, отсылаются, причаститися? Блаженный Иоанн Милостивый вопиет глаголя [в житии святаго Иоанна Милостиваго, глава 46]: [Аще и весь живот ваш от какия нужды или напасти безпричастни пребудите, не обретающе соборныя церкве, можете спастися]. Ты же како противоборствуя толикому светилнику дерзаеши глаголати, яко отнюд невозможно без причащения спасения получити? Что убо, еда, иже непорочно живый, и Богу благочестно служа, во всяком благочестии и чистоте добродетелей сияя, сам себе храм Богу творя благими делы, на всяком месте, и везде благоугождая Богу, непрестанно и чисте Ему служа вся дни живота своего, не может кроме сея видимыя церкве, и причащения получити? Не веси ли яко истиннии поклонницы не требуют места определеннаго, ведят яко везде есть, присудствуяй Бог, по реченному псалмопевцем: На всяком месте владычествия Твоего. Ниже церкве, сами бо себе церковь одешевлену благими делы сотворяют. Якоже о сем божественный Афанасий Великий в вопросоответех своих вещает сице глаголя [к Антиоху, вопрос 24]: [Вопрос: Котории суть истиннии поклонницы, ниже в горе оной, ниже в Иеросалиме, но духом и истинною покланяются Богу? Ответ: Сии суть иже в пустынях и горах и в вертепех, и в разселинах земли живуще, иже кроме собрания церковнаго, делы благими, божественным Духом просвещаеми, духом и истинною покланяются Богу Отцу нашему, иже есть на небесех, непорочно живуще, и Богу благочестно мудренно служаще, во всяком благочестии и чистоте добродетелей сияюще, и не требуют церквей, или места, но самы себе храмы творяще благими деланьми, на всяком месте, и везде благоугождают Богу, непрестанно и чисте Ему служаще вся дни живота своего]. вопрос. 24. И аще убо, по божественному Афанасию, Богу благочестно служащии, во всяком благочестии и чистоте добродетелей сияющии, не требуют церкви, или места, яко сами себе храмы сотворяют благими делы, на всяком месте и везде благоугождающе Богу, непрестаннои чисте Ему служаще вся дни живота своего. То чесо ради без причащения невозможно спасения получити, и наипаче ныне в толикое нужды время, егда не имамы православнаго иерея, от него же бы лепотствовало причаститися? ей возможно. Не веси ли яко службы, праздницы и причащения в церкви уставлены, не иного чесо ради, точию, да человек очистится от грех своих, и спасен будет; Аще невозможно, како святый Иоанн Милостивый глаголет [в житии, глава 46]: Аще и весь живот ваш, от какия нужды или напасти безпричастни пребудете, не обретающе соборныя церкве, можете спастися? Что убо лжет ли? да не будет. Аще истинну глаголет, якоже и есть. убо благоявленно яко возможно. Аще возможно, кая убо нужда в таковую церковь ити, идеже благочестие изменено, идеже вера христианская отвержена, идеже предания святых апостол отриновена, идеже догматы и уставы святыя древлеправославныя церкве попраны, идеже священная правила божественных апостол, и богоносных отец, седми вселенских и девяти поместных собор уничтожаются, идеже трисоставный крест хулится, идеже знамение двоперстнаго сложения, в нем же вся тайна благоверия христианскаго заключается, анафеме предается, и причащатися. Причащаяйбося еретическаго причащения, едино тело с ними бывает. Быв же с ними едино тело приятия ради причащения их, не имать ли быти и сонаследник им, идеже они будут? вашему оставляю разсуждению вы судите. Аз бо вем златокованную трубу, вселенныя проповедника, Иоанна глаголю Златоустаго сице о таковых вопиюща [Маргарит, в слове о лжеучителех]: [Иже бо друг врагом царевым есть, сей не может друг царев быти, но купно со враги погибнет. и горшая подъимет]. Аще невозможно, како и новии учители научают, яко аще кто нужды ради некия не имать где и от кого причаститися, обаче зелне желает, таковаго Христос тайноположник, и намерение благое венчает. Понеже таковый яст тело Христово и кроме причащения, единым теплым желанием и верою. Сице о сем Стефан митрополит Рязанский, в книзе своей Камень веры пиша глаголет: [Якоже вожделение крещения в некиих случаях и нуждах вменяется вместо самаго крещения, сиречь, егда кто не крещен водою и Духом, страждет и умирает за Христа. или кроме страдания, егда умирая, и презельным вожделением крестися желая, не имать крещающаго, ниже времени удобна ко крещению. Тако случай бывает, в нем же вожделением евхаристии вменяема вместо самыя снеди евхаристическия, сиречь, егда умирающь, и сея божественныя пищи тепле желающь, кроме всякия своея вины, не имать причащающаго таин Божиих служителя: тогда Христос тайноположник и намерения благая венчающь, идеже нужда без вины остудения творит щедротами своими оскудевающая наполняет, и ползы от евхаристии бываемыя, таковому дарует. И о сицевом мощно рещи, яко тело Христово яст без евхаристии, единым теплым желанием, верою же и любовию. О таковом случеи некто от учителей рече: Что готовиши зубы и чрево? веруй, и ял еси. Сими словесы умирающаго, не имущаго же, без вины своея, причащения, укрепляет, да не тем оскудением во отчаяние впадет, но паче да имать упование на неизреченныя щедроты Божия, яко и самое презелное желание и вожделение причащения, вменяется ему в причащение. Что (рече) готовиши зубы и чрево? веруй и ял еси]. догмат о евхаристии, часть 2, глава 1.

Видиши ли яко не токмо древнии святии учители, яко Феофилакт и Никита Ираклийский, от них же ов убо глаголет [св. Никита, в толк. на ст. 26]: Кождо по мере веры и добродетелей, закалает Агнец, и причащается Тоговы плоти, и насыщается Iсусом. Ов же [в толку на зач. 24, от Ин.]: и ты можеши не токмо по тайному причащению ясти и пити плоть и кровь Господню, но и по иному образу: Но и от новых Стефан Рязанский глаголет: Яко не имеяй причаститися некия ради нужды, яст тело Христово без евхаристии, единым теплым желанием и верою, и таковому вожделение вменяется вместо самыя снеди евхаристическия. И аще тако есть, якоже и есть, то кая нужда с таковыми сообщатися, иже суть отлучени от святыя соборныя апостольския церкве? Аще бо беда велия, еже молитися со отлученными, яко таковый и сам отлучен, по божественных апостол правилу. Много паче не сравненно причащатися с ними. Что убо негли того ради тщишися, аще и от отлученных святыя церкве причащатися, яко аще и может кто по мере веры и добродетелей причащатися плоти и крове Господни, но не может толикия благодати Божия, елика в самом причащении приемлема бывает, получити: таковаго мздовоздаяния, каково в самом приятии причастия приемлемо бывает прияти? Суетно есть сие непщевание, и неполезно. Ты точию соблюди веру православную ненарушимо, содержи догматы, законы, предания и уставы древлеправославныя церкве непозыблемо, сохрани заповеди Божия без ущербления, удаляйся греха, содержи чистоту, люби Господа Бога Твоего от всего сердца, и желай всеусердно причаститися тела и крове Его, егоже аще некия ради благословныя вины, и не возможно получити: но толико будеши имети много мздовоздаяние, елико бы в самом приятии святаго причащения приял бых. Ибо, по сказанию блаженнаго Никиты Ираклийскаго, аще кождо нас по мере веры и добродетелей, закалает Агньца, и причащается Тоговы плоти, и насыщается Iсусом. Благоявленно яко самую туюжде благодать, юже бы и в самом причащении имел прияти, приемлет: самое тоежде мздовоздаяние, еже бы в самом приятии святаго причащения получил, получает. Слыши убо о сем некоего и от новых учителей, толико ясно глаголюща, яко и самый невежда всякаго кроме труда может познати, иже глаголет тако [книга Диалогизм, часть 2, беседа 8, лист 136]: [Не усумневайтеся ни изнемогайте умом вашим благоговейнии, и Бога любящии души, воистинну веруйте, яко равную мзду и благодать и милость у Бога обретаете, за сицевое ваше благоговение, за сицевую ревность, и намерение духовное, аки бы воистинну уже причастилися. И намерение бо сицевое неизреченне благоугодно есть Господеви, свидетельствующу о сем учителю церкви Ипонийския, сими словесы: Веруй и вкусил еси, и причастился еси. пребуди в чистоте, бегайте греха. Что же вам предложи церковь Христова веруйте, повинуйтеся, и заповеди Божия соблюдайте, Господа Iсуса от всего сердца любите, и вседушно причаститися тела Его желайте. Аще же когда доити сего не возможете, толико будете имети мздовоздаяние, елико в самом причащении святом прияли бысте]. Диалогизм, беседа 8.

И аще убо равную мзду, и благодать и милость обретают у Бога, желающии вседушно причаститися, но не могии, сущу священнику, за сицевое свое благоговение, за сицевую ревность и намерение духовное, аки бы уже причастилися, и толико будут имети мздовоздание, елико бы в самом причащении прияли быша. То чесо ради ныне толицей нужде належащей, яко не сущу православному священнику, имеяй веру православную, и дела богоугодная, и желаяй огнепалне причаститися, но не могий, равныя мзды и благодати и милости у Бога не имать обрести, за сицевое свое благоговейнство, за сицевуую свою ревность и намерение духовное, и толикаго имети мздовоздаяния, елико бы в самом причащении приял был? Поистинне обрящет и возъимеет.

Темже убо аще по сказанию церковных учителей и древних и новых, имеяй веру праву и дела добрая, желаяй огнепалне причаститися божественных таин, но не могий некия вины ради благословныя, спасение получает, и наследником царьствия небеснаго бывает: Аще преподобнии отци и пустынницы, в самое сияние благочестия, за неимением близ себе священника, ови многовременно, ови же чрез всю свою жизнь, не вкусивши устнами животворящаго тела и крове Христовы пребыша, обаче не лишишася духовнаго и благодатнаго просвещения: Аще всеусердне желающии причаститися, но не могущии, без причащения приемлют приумножение благодати Божия: Аще по мере веры и добродетельнаго жития, кождо верных закалает Агньца, и причащается Тоговы плоти, и насыщается Iсуса: Аще по гласовом святых веры ради и добродетелей вселяется в человека Бог, егоже душа бывает свята и честна, и божественнныя тайны в ней совершаются: Аще имущии веру православную, и добродетелное житие, и желающии вседушно причаститися, но не могуще. таково же мздовоздаяние имети будет, каково бы в самом причащении имели быша: Ныне убо содержащии древлеправославную веру без нарушения, соблюдающии вся догматы и предания святыми апостолы преданныя без малейшаго ущербления, сохраняющии чины и уставы святыя древлеправославныя церкве без повреждения, и тщащиися, Богу споспешствующе, житие свое благими делы украшати, желающии же всеусердно причаститися таин Христовых тела и крове, но не могущии, яко выну в гонении пребывают, яко не имут видимыя церкве, но невидимыя, яко не имут благочестивосиятелнаго архиерея, от него же бы производилося православное священство, яко не имут православнаго священника, имже бы и от него могли причаститися желанием, и прияти приумножения благодати Божия? ей могут. Еда не могут по мере веры и добродетелей своих закалати Агнца, и причащатися Тоговы плоти, и насыщатися Iсуса? всячески и могут и имут. Еда не могут вечнаго спасения получити, и наследниками царствия небеснаго, якоже они преподобнии пустынницы не вкусившии устнами животворящия плоти и крове Христовы, аще доконца веру святоотеческую соблюдут и добродетельми житие свое украшено возъимут, быти? воистинну и могут, и получат, и будут.

 

Date: 2015-05-22; view: 531; Нарушение авторских прав; Помощь в написании работы --> СЮДА...



mydocx.ru - 2015-2024 year. (0.007 sec.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав - Пожаловаться на публикацию