Главная Случайная страница


Полезное:

Как сделать разговор полезным и приятным Как сделать объемную звезду своими руками Как сделать то, что делать не хочется? Как сделать погремушку Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами Как сделать идею коммерческой Как сделать хорошую растяжку ног? Как сделать наш разум здоровым? Как сделать, чтобы люди обманывали меньше Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили? Как сделать лучше себе и другим людям Как сделать свидание интересным?


Категории:

АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника






О связании и разрешении кающихся человек





К сим же божественнии отцы повелевают духовным мужем исповедати согрешения, и сказуют быти добро, но не без искуса и не разсмотрительне о сих залежащим, да не како безсловеснаго ради милования, или безвременнаго ради и нехудожественнаго продолжителства запрещении, нерадяща и не соболезнующа, или ленива и разслабленна соделает кающагося. Сице о сем блаженный Анастасий Синайский вопросоотвещателне завещевает глаголя [преп. Никон Черныя горы, слово 51]: [Вопрос: Добро ли убо есть еже исповедовати грехи духовным мужем? Ответ: Добро и зело полезно, но не еже без искуса и невежественне о сих сущим, да не ради безсловеснаго милования и смотрения. или безвременнаго ради и нехудожнаго продолжения запрещения нерадива и неболезнива, или ленива и ослабленна тя соделает. Аще обрящеши мужа духовна могуща тя уврачевати, без стыдения и с верою исповеждься ему яко Господеви, а не человеку]. Но ныне в нынешних мнимых духовных мужех, в священницех глаголю, кое обрящеши искуство в духовном действе, кое вежество в духовном врачевании? Милуют безсловесне кающихся, разрешают неразсмотряюще плодов покаяния согрешения исповедающихся. Чесо ради содевают я нерадивых о своем спасении, сотворяют презирателей заповедей Божиих, соделовают страха Божия неимущих в сердцы своем, отверзают путь ко всякому беззаконию, приуготовляют на жжение огню вечному. Святый Иоанн Златоустый вопиет [на послание к ефесеом]: [свяжи убо его зде, дондеже умолит Бога. не остави разрешена, да не вящше свяжется гневом Божиим. Аще бо ты не свяжеши, нерешимыя того ждут узы. да никтоже возлюбленнии суровства непщует быти таковое и безчеловечества, но конечнаго человеколюбия и тихости, и изряднаго врачевания, и многаго благодетельства]. Блаженный Иоанн Зинарь повелевает, в своих правилех отцу духовному с кающимися сести, и вопросити его, что может понести заповеди; сице бо глаголет: [Таже подобает с ним сести и вопрошати его, что может хранити заповеди: Не бо, еже хощет исповедаяйся, то даст ему отец, ниже паки елико ему лепо есть: но с разсмотрением подобает ему заповедати, елико может сохранити яко не по равенству грехов его достоин ему заповедь дати, ниже паки разсуждати о гресех, и о возрасте его и о количестве, но якоже рехом, по силе дати заповедь. А егда како о малых гресех возможет и множае заповеди сотворити, да не точию грехов прощение получит от Владыки Христа: но и венцем венчается по усердию своему. Или паки немощен сый и усердия не имыи, прием заповеди достойныя ему, абие разслабився, ни едино сотворит, во уныние от жалости впад, и вся остави. Не оставихом бо ся еже тяжкая облегчевати, ниже паки тяготы налагати на таковых. Иго бо Господне благо есть, и бремя его легко. Приидите бо ко Мне, рече, обремененнии, и Аз покою вас. (ниже:) Сия убо вся согрешения единому прилучаются единою, или дващи сотворити, а другому многащи, а другии даже и до самыя старости се делал есть, а иныи еще юну ему сущу пострада, и се ведением или неведением. Темже опасно подобает сия вся разумно разсуждати, и со испытанием. И аще единою бысть в юности, или дващи точию, буди ему покаяние пол лета, или исполненно лето. аще от малых кровосмешении бысть. Аще от великих, лепо есть вящьше сотворити заповеди]. правило 49. Святый же Иоанн зовомый Постник, патриарх Царя града, в своем Номоканоне глаголет: Подобает приемлющему сматряти и юность, и силы старости, и места различие, и нрава, имже лукавое содеяся, и аще с советом и предумышлением, или случаем бысть, и аще от вина, или от сытности, или инако, но или страхом, или нуждею, или нищетою, и прочая сим подобная. Послушаяй исповедания должен есть испытовати и час, и место, и житие, и мудрость, такожде и сокрушение, и срам, и печаль, и страх, и веры благопостояние, или непостояние, и милосердие, такожде наказанна, и невежду, богатаго, и нищаго, раба, и свободнаго, благороднаго, и безроднаго, и воина, и иже священное восприят одеяние, и иже в сих объумирает. Такожде и презирателя, и безстуднаго, и могущаго смиритися. Сия вся истязовати должен есть послушаяй исповедания, и сице казнити, сиречь епитимии налагати]. Обаче приемлющему исповедания должно быти разумну зело и разсудителну, да разумеет и смотрит како дати заповедь. Якоже о сем глаголет Иоанн Зинарь сице: [Подобает же отцу духовному разумну быти зело, и разсудителну, да разумеет и смотрит, како дати заповеди; како пост; како ли поклоны; како ли молитвы. Понеже овии суть убозии, и от работы непрестают. Овии же воини, или раби под властию. а друзии по куплям ходяще в путех. а друзии старии и немощни. а друзии силни, друзии богатии, во всяком покои живуще и почивающе. Темже о всех сих лепо испытати, како коемуждо мощно есть дати заповеди. а друзии суть лениви, и таковии приемлют заповедь по делом и по грехом своим, еда како обленився, ни мало не сотворят от повеленнаго ему, и на вящшее зло паче будет ему. [Ниже:] И паки многогрешныи и ленивыи, леностию своею, поне мало совершит заповеди, еда како и той поне сице спасется, помалу, аще и помалу, а не доконца погубит себе]. правило 57.

Откуду святый Иоанн Постник, осмь приемлющему исповедания, принадлежащих до исповедающагося испытовати повелевает, сице глаголя [лист 52]: Веждь всякии духовниче, яко егда послушаеши исповедающагося, осмь облежащих грехов, истязовати должен еси. 1: Кто есть согрешивыи? сие есть, коего жительства; коликих лет; коея мудрости; коего чина и достоинства; елико бо степень высочайшии, толико есть падежь страшнейшии и неблагодарство вящшее. такоже лета зрительна суть, абие егда человек отрок начнет разумети, совесть его исправляти подобает. 2: Что согреши? аще злое заповеданное; или злое от рода своего; аще грех смертныи; аще повседневныи; о смертных бо гресех наипаче исповедатися подобает. 3: Где согреши? аще на месте святом, или простом; и прочая. 4: Колми согреши? си есть аще исповедайся, иных привлече словом, или образом злаго жития ко греху; или мздою приведе; сие бо есть дело диавольское. Иже бо соблазнит единаго от малейших, уне бо ему было жернов камень, и прочее, якоже Христос рече. Мф., 18. 5: Коль краты согреши? Аще обыкл есть к коему греху; или ни; обычай бо лукавыи не обладает греха, но паче обтяжает. И сего ради кождо число грехов своих должен есть исповести. 6: Почто согреши? си есть аще от немощи; аще от страсти; аще от неведения; или паки от избрания и совершеннаго произволения грех содеяся; Тяжчайши бо грех, иже от произволения нежели инако содеяся. 7: Како согреши? Аще по естеству; или противу; уби кого кто древом; аще мечем; нрав, коим грех содеяся, исповести должен. 8: Когда согреши? си есть, аще в пост; аще иногда; аще в день делателныи; аще в празднественныи; аще во дни или в нощи; аще в той час, егда друзии в церкви беху; и прочее. Сие бо облегчает и отягчает грех. сия вся со испытанием испытай, да ни сам преткнешися ни исповедающагося соблазниши, или погубиши. К сим же святый Иоанн Постник повелевает приемлющему исповедание веселым и тихим лицем приимати приходящих исповедатися, сице бо глаголет [Номоканон, лист 159]: Должен еси убо веселым и тихим лицем приимати, к тебе приходящих исповедатися, и ни един сетованныи, или тяжестныи показовати образ, или удивлятися, аще и тяжкая будут им согрешения: но наипаче сладким лицем призирати на ня, и глаголы привлачительными, якоже годе есть, к ним беседовати, яко да и сущия во глубине сердца их открыет ти грехи правилно исправляти же достоит их, и законно испытовати, якоже божественная и священная правила вещают, коемуждо даяти противу целения, по мере лиц и силе. Понеже и божественнии отци древнии, не токмо грешников кающихся отлучаху от причащения; но и труды и подвиги облагаху. Якоже о сем засвидетельствует Матфей Иеросалимский, сице глаголя [от книги Матфеовы, Потребник, лист 673]: Се же да будет разумно, яко святыи Василии, и прочии отци древнии, не точию грешников кающихся от святаго причащения отлучаху, но и труды и подвиги предаяху, паче же соборныя и обдержныя посты, бдения и молитвы церковныя на всяк день и нощь повелеша хранити и исполняти; К сему же и каноны покаяния налагаху, якоже есть в канонех Василиевых, 56, и 58, и 59, и 76, и 77; собора Ангкирскаго канона, 16., Григория Чюдотворца 10, Григория Нисскаго 11. В них же паче в 56-м узаконяется, яко да кающиися грешник, 4 лета плачется: сиречь вне церкви стоя, и входящих прося, да молятся о нем, грех свой исповедая. лет 5, в послушающих пребывая, сиречь в притворе церковном послушая божественных писании. лет 7, в припадающих, сиречь стоя в церкви за амвоном, и со оглашенными исходя. лета 4, с верными, сиречь стоя и моляся, обаче кроме причащения пребывая. Таже совершивше лета сия покаяния, таин святых причастится. Внемли зде, ни ли се есть покаяние и трудове плотстии: И зело убо есть, вместо поместных, наедине довлеют сия кающемуся, пребывати во вся дни в церкви чрез все правило, начен от полунощницы даже и до вечерни. К сему среду и пяток поститися, рыб и пития упивающагося не касатися. Такожде и вся великия посты целы хранити и трезвенно выну, не праздно же пребывати, и милостыню дати, нищих призывати, в домех же молитвою и чтением упражнятися, и грехом же вспять никакоже возвращатися. От отец же святых святыи патриарх глаголемый Постник, сухоядения придает грешником. Подобати возмнехом истинно кающимся, и житие благоразумное проходити, первыя злобы противосилное, и по мере воздержания возмеряти им, и времене покаяния умаление. До зде Матфей. Сего ради святый Иоанн Постник три определяет разсуждая памятствовати приемлющему исповедания, количество, и качество, и время. О них же глаголет тако [Потребник болшой, лист 674]: О духовниче, да не погрешиши, при глубоком разсуждении, сия три памятствуй: Первое: Количество: Много кто согреши, да множайшая постраждет. Второе: Качество: Да противное противными врачюются, чревонеистовство воздержанием, гордость смирением, немилосердие и скупость щедрым подаянием, и прочее. Третие: Время: Долго кто согрешаше, долго и казнится, паче же всех желание и произволение в кающемся зрително есть. Суть бо неции неискуснии от духовных отец, в действии духовнаго врачевания, иже смотряще на множество грехопадении, на блуды, и убийства, и иныя преестественныя грехи, тщатся противу коемуждо греху, неразсудительне налагати епитимию. Тации вначале не разумеют, яко Бог хощет всем спастися, таже и своей души пагубу наносят. еже явственно показует Иоанн Зинарь, сице глаголя [правило 57]: Зряще убо неции отци духовнии на множество грехов, на блуды, или на убийства, или на чрезъестественныя грехи, и хотяще противу коемуждо греху, без разсуждения полагати заповеди. Сии прежде убо Бога не ведят, якоже лепо есть, иже хощет всем спастися. Второе, и свою душю погубляют их ради. хотяй бо душю о Бозе очистити, самое оно человеколюбие Божие и милосердие подобает призывати, и нань уповати, иже нас ради грешных человек бысть Бог сыи, благ и благоутробен. Ибо и божественный Иоанн Златоустый, не количества лет епитимии налагаемыя на согрешающих повелевает истязовати, но исправления души кающихся смотрети. сице глаголет [на послан. к ефесеом]: Доволно сотвориши время наказания? колико, рцы ми? лето ли? или два? или три? Но не се ищу лет множество, но души исправление. Се убо покажи, аще умилишися, о нихже согрешиша; аще преложишася, и все бысть; дондеже бо се не будет, несть ползы от лет. ни бо аще многажды привязана бысть рана, ищем; но аще успе что привязание; Аще убо успе, и вмале времени, да не ктому належит привязание. Ащели же ничтоже успе, по десятих летех да належит. И устави сии разрешения будет связанному прибыток, аще сице о нас самех, и прочих братиях прилежит. Не к человечестей блюдем славе, или студу; но тамошнюю муку помышляюще, и прежде всех Бога раздражающе зело, покаяния приложим лечьбы, и к чистому приидем здравию вскоре.

Святый же Иоанн Постник, сицев устав запрещения всем, кроме раб и рабынь в запрещениях сущим полагает, сице глаголя [Потребник болшей, лист 136]: В понеделник убо и среду и пяток ясти масло миряном, рыбы же, или сыр, или яйца, или мясо, ни. во вторник же и в четверток вся ясти, кроме мяса, невозбранно. в суботу же и неделю ни запрещати ни в чем, или в снеди или в питии, в какове любо, но быти невозбраняему на вся, якоже и неимущу запрещения, сиречь и на мясо, и на вино, и на вся. Такоже и на вся праздники Господьския, и праздники пречистыя Богородицы, и родители ея, и 12 апостол, якову же прилучится память, и яков же есть день, быти невозбранну в снеди и питии запрещаемому, яко ни среды, ни пятка, или понеделника хранити, в таковыя праздники, такоже и Предтечевы, и 12 дней, и неделя пасхи, и иже по пятьдесятницы, сице быти и в тех всячески разрешену на вся, разве среды и пятка. Держати единообразно мирским убо от мяса, иноком же, в понеделник, и в среду, и в пяток, от сыра и яиц. Быти же и во двою неделю, предглашеннеи же и мясной невозбранно на вся, иноком убо сыр и яица, мирским же мясо, кроме двоих среды и пятка. Сия бо вся чисты тогда подобает держати, иже в великия впадшим согрешения, аще мощно, даже и до вечера поститися. Повелено бо есть и се божественными правилы, якоже многажды речеся, кроме предреченных праздник. [лист 674, 669] Аще кто вина пити во уреченныя дни не изволяет, годище и мы судихом отъяти едино, уставлению егову падению, от отец запрещения. аще же и в понеделник восхощет воздержатися от мяса, другое паки отпусти ему лето. а на сыр и яица, другое лето. Аще ли постится среду и пяток по божественным правилом, остави ему еще другое лето. Аще сыра и яиц, рыбы и масла воздержатися обещает, тогда на всякое воздержание единаго сицевых вида, едино лето отъяти. Внемли же и сему. егда обрящется человек благовейныи, и произволит творити неколико метании на нощеденства по силе своей отпусти ему едино лето от меры канона причасти. Аще произволит створити милостыню по силе своей, остави ему и другое лето. Такожде и ину добродетель аще сотворит, другое паки отпусти ему лето. Аще ли человек той нижае 30-ти лет есть, другое паки лето отпусти ему. Аще же есть и от двадесяти нижае, мнее запрещается. Аще же не изволит написанных, да исполнит цело нарекованная лета. Иоанна Постника сие есть разсуждение. Паче же оно 15 лет, глаголю же прелюбодейства, мужеложство нисходит даже до триех лет. Поистинне да постится вся целы три лета, сухоядение в 9 час, и поклоны многи, кроме субот и недель. Но како днесь обрящеши такова человека, да исполнит сицевой канон. елма же не может за злую похоть нашю и нерадение, поне от божественнаго причастия да удержимся, якоже божественнии отци уставиша. они бо о воздержании и о трудех, или ином чесом, о сицевых не радеша, разве точию о божественнем причастии. Аще ли обрящется подвижник, да держит оное правило, аще восхощет, сиречь Иоанна Постника по Матфею. Ведомо же буди, яко во многих летех, сиречь 15-х и 20-х, да сходиши, якоже рехом, в малейших же менше паки, изыдеши отнюд вне. Согрешение же блуда до 4-х лет, да отпустиши ему с каноны менше. среду же и пяток должни суть поститися вси и неимущии канонов, якоже имущих. Ибо всем благочестивым сие прилично есть, паче же и правило ко всем глаголет: да постятся в ты дни [прав. апостол. 69]. обаче за благоутробие Божие, и за произволение покаяния, оставляем едино лето покаятися хотящим, яко благочестие ныне наченшу.

Василий бо Великий в третием своем правиле, весма глаголет, истиннейшее целение, греха отшельствие, и еже воздержанием, и злостраданием плоть поработити, и покорити духови, тако бо совершенное нам каятися подаст целение своего указания.

Сего ради божественнии отци глаголют: Достоит же строителем душ обое ведети, и яже испытания, и яже обычай. И иже убо приемлют испытание испытающих, потому строити их, аще ли ожесточаются, последовати обычаю схождения [Номоканон, лист 2], Обаче годе есть не точию словесы от устен, но и писмены грехи и без закона обличати, и запрещати, да и грешницы покаяние восприимут, а бес посрамится.

 

Date: 2015-05-22; view: 449; Нарушение авторских прав; Помощь в написании работы --> СЮДА...



mydocx.ru - 2015-2024 year. (0.007 sec.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав - Пожаловаться на публикацию