Главная Случайная страница


Полезное:

Как сделать разговор полезным и приятным Как сделать объемную звезду своими руками Как сделать то, что делать не хочется? Как сделать погремушку Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами Как сделать идею коммерческой Как сделать хорошую растяжку ног? Как сделать наш разум здоровым? Как сделать, чтобы люди обманывали меньше Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили? Как сделать лучше себе и другим людям Как сделать свидание интересным?


Категории:

АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника






Яко древле во святей церкви не кийждому иерею власть вдавашеся от архиерея кающихся приимати





Вемы бо известно, вемы, яко в первобытней церкви обычай бяше благочестивым архиереом, не коемуждо иерею власть вдаяти приимати кающихся; но могущим себе, безбедно содержати, и прочих правилно исправляти. О чесом явственно видимо есть в Номоканоне, идеже пишет тако [Потребник, лист 730, Номоканон лист 72, и 126]: [Ибо святии отцы ниже священником изволяют бес повеления архиерейскаго примиряти кающихся, якоже 6, и 43-е правило, иже в Карфагене собора изъясняет]. Обаче належащей нужде, егда умирая человек призовет иерея, во еже исповедатися ему, аще и несть ему вдана власть ко еже исповедывати, должен всячески ити исповедати, на одре болезни лежащаго. Ибо святая древлеправославнокафолическая церковь во время нужды повелевает иерею, егда его убеждают ко исповеданию болящаго, да не како кроме исповеди отъидет сего света, аще и не имать от архиерея вданныя власти, ко еже исповедати, ити исповедати. Аще ли же предлагая вину, яко не имать власти от архиерея ко еже исповедывати, нейдет к позвавшему его болящему исповедати его, ему же умершу кроме исповеди, грехи умершаго взыщутся на иереи том. еже утверждает Иоанн Зонарь, сице глаголя: [Иерея аще кто от человек умирая призовет его исповедатися ему, а иерей нейдет, но речет, яко не имать повеления от архиерея, еже приимати чада, и не смею се сотворити. И аще умрет он человек не исповедався, то грех той на иереи том есть, понеже не внят писанию глаголющему: яко да не возвратиши приходящаго к тебе тща, и оскорбиши дух его. Безумный иерею, добре глаголеши, яко не имаши повеления на се, но нужди ради иди, и притекающаго приими Бога ради. Тем да покается иерей той лета 3, поклонов 100 на день]. правило 90. Сим подобне и Матфей Властарь, во главе 9, священнику, аще и не имать власти от архиерея приимати исповеди, обаче при смерти человека кающагося прияти повелевает, а не отринути. Зде убо смотри ми. Божествении отцы во время нужды, сиречь умирающу некоему, и желанием желающу исповедатися, иерею аще и не имать власти вданныя от архиерея ко еже исповедывати, повелевают его исповедати, не исповедающаго же иерея, ему же вину предлагающу, не вдание власти исповедывати, епитимиею трилетнаго времене облагают, на кийждо день поклонов сто. Ныне же в толикое нужды время, в толикое неимущество, якоже множицею рех, благочестиваго архиерейства, православнаго иерейства, правовернаго иночества, како не долженствует сущу мирянину, православну христианину, аще и не имать рукоположения, не имать власти от архиерея, но имать власть от самаго первосвященника Христа Спаса, во еже исповедати, имать дар Духа Святаго от пастырей Началника, во еже вязати и решити согрешения кающихся, внегда рече: приимити Дух Свят, имже отпустите грехи, отпустятся, и имже держите держатся [Ин. зач. 65], еже, по словеси Григория Солунскаго [слово 1], на всех преходит праве верующих, словесы и делы, хотящих исповедати, и правилно исправляти? ей долженствует.

Что убо рцы ми; кому унее есть наипаче исповедатися, священнику ли мнящуся священнику, священства правилне лишену, яко во множестве различных ересей погрязшу, яко ниже от православнаго архиерея хиротонию имущу? или мирянину сущу христианину? Речеши ли священнику, аще и в различии ересей состоит, зане священником вдается власть от архиерея исповедывати, и вязати и решити кающихся, и им свойственно есть? оле неведения! оле неразумия! оле крайняго неистовства, да не глаголю безумия! Вдается власть, якоже и вдадеся от Христа Спаса чрез архиереов иереом, но православным, а не еретичествущим. Рцы ми, еда может священник еретичествуяй имети в себе Дух Святый, в нем же обитающу духу нечистому сатанину, якоже глаголет преподобный Иосиф Волоколамский? всяко не может. глаголет бо и апостол, несть сочетания Христови к диаволу. 2 коринф. зач. 182. И аще не имать в себе Духа Святаго, но дух нечистый сатанин. Не сущу же в нем Духу Святому, еда может кроме Его на небеси и на земли вязати и решити? поистинне не может. якоже той же Иосиф Волоколамский глаголет [слово 2]: [Кроме благодати Святаго Духа ничтоже может кому сотворити от священных]. И понеже священник еретичествуяй, яко имать в себе дух сатанин, не может ни на небеси ни на земли вязати и решити. Убо унее есть исповедатися мирянину сущу христианину, аще и не имать рукоположения, не имать власть от архиерея, (яко не сущу) но имать дар Святаго Духа, имать власть от архиереом Началника Спаса Христа, чрез священных Его учеников вданную, во еже кающихся согрешения вязати и решити. Темже убо имже аще свяжет согрешения на земли, будут связани и на небеси, и имже аще разрешит на земли, будут разрешена и на небеси.

К сим же, аще унее есть, [по твоему мнению] покаятися священнику аще и еретичествующу, нежели мирянину, аще и сущу христианину, то како Петр Могила, сый от новых учителей митрополит Киевский, глаголет [Потребник киевопечерскаго друку]: Яко лучше есть святому крещению совершитися от простолюдина, нежели от священника проклятаго, или отлученнаго, или еретичествующаго. Чесо ради тако рече? Явственно нас сему научает святый Иоанн митрополит Никейский, сице глаголя [Кормчая писмен., в слове на армены]: [Яко от анафем благословение не бывает, и от проклятия молитва не исходит; и от диавола Христово таинство не совершается]. Но понеже, по сказанию Петра Могилы, лучше есть святому крещению от простолюдина совершитися, нежели от священника еретичествующаго, или отлученнаго, или проклятаго, яко по словеси Иоанна Никейскаго, от анафем благословение не бывает, и от проклятия молитва не исходит, и от диавола Христово таинство не совершается. То како не лучше и святому покаянию от простолюдина совершитися, нежели от священника еретичествующаго, или проклятаго, или отлученнаго? Кая вся сия три при нынешнем священнице обретаются, о чесом в первыя части пределе третием доволно предпоказахом. Почто? понеже, по сказанию тогожде Иоанна Никейскаго, [от гнилаго трупия ин не исцелится, ниже от червивых удов здравие иному телеси подается, ни паки от неверия или от ереси духовное действо исполняется]. И аще тако есть: Убо унее есть простолюдину сущу христианину покаятися, нежели священнику еретичествующу, или проклятому, или отлученному. Понеже и святая древлеправославная церковь, сущих христиан, покаявшихся простым человеком, поминая молит Бога о отпущении их, покаявшихся же еретическим священником, ниже мало где воспоминает.

Date: 2015-05-22; view: 600; Нарушение авторских прав; Помощь в написании работы --> СЮДА...



mydocx.ru - 2015-2024 year. (0.006 sec.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав - Пожаловаться на публикацию