Главная Случайная страница


Полезное:

Как сделать разговор полезным и приятным Как сделать объемную звезду своими руками Как сделать то, что делать не хочется? Как сделать погремушку Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами Как сделать идею коммерческой Как сделать хорошую растяжку ног? Как сделать наш разум здоровым? Как сделать, чтобы люди обманывали меньше Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили? Как сделать лучше себе и другим людям Как сделать свидание интересным?


Категории:

АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника






Яко и древле преподобнии отцы, и пустынножители, не имущии священства впадших в грехи и кающихся епитимийствоваху





Сему нас по премногу научают и самая деяния, самыя исповеди преподобных отец, и блаженных пустынножителей, не имущих священства, иже егда благочестие аки крин во удолии в мире процветаше, егда православие аки шипок в вертограде в поднебесней сияше, егда вера христианская аки светозарное солнце вселенную лучами благочестивых догмат просвещаше, приемлюще приходящих исповедатися, иже в тяжкия грехи впадаху, по мере качества грехов епитимийствоваху. Чесо ради самыя истории в достовернейшее уверение на среду предлагаем, в них же пишет яве:

Месяца ноября в 3 день, в слове о епископе, иже не стерпев мучения пожре идолом, повествуется тако: Поведаше епископ града Сухейска о сем епископе, его же обрете в пустыни. егда, рече, бех в пустыни, мних сыи, и тогда восхотемися ити в далнюю пустыню, аще обрящу тамо кого служаща Владыце Христу. И взем на четыре дни хлеба и воды, и идох в путь. и якоже прейдох дни четыре, и не доста ми мищи, и дерзнух другия четыре дни и дале ити, и изнемогся от жажды и труда, и уже наконец падся лежах на земли. и се некто пришед коснуся во устне мои перстом. тако же и осяза мя и абие укрепихся, яко мнетися и на пути деявшу, ни алкавшу ни жадавшу, и востах прехождах пустыню: И яко друзии четыре дние минуша, паки утрудихся, и воздев на небо руце, и се той же муж укрепляи мя первие, паки помазав перстом устне мои, и утверди мя, и идох седмь надесять днии, и потом обретох хижу, и финик и воду, и мужа стояща, ему же власи главнии бяху одеяние, и бяху седы, сам же страшен лицем. И яко увидев мя, и ста на молитве, и рек аминь. и разуме яко человек есмь, и приим за руку, вопрошая мя, како семо прииде, и како стоит ли мир во вселенней? и еще ли гонят мучители христиан? аз же рех: молитвою вашею пустыню сию прохожю, а мучения престаша силою Христовою. Рцы же ми: откуду еси ты, и како прииде семо. он же востав плачася нача глаголати: аз епископ бех, и бывшу мучению, и многи муки приях, и не могии терпети мук, последи пожрох. и посем разумех беззаконие свое, и вдах себе умрети в пустыни сей. и есть ми зде лет 30 и 9, исповедаяся и моляся Богу, дабы ми оставил грех. И даст ми пищу от сего финика, а утешения отдания не приях, и се глаголя: востав и тече вон, и ста на молитве на мног час, и яко сконча молитву, прииде ко мне. видев же лице его, и ужасохся. И рече ми: не бойся, Господь бо посла тя погребсти тело мое. ибо ныне уже отпусти грех. И се рек простер нозе, кончину прият живота.

Паки месяца сентября в 25 день, повествуется о презвитере, иже впаде в любодеяние, и прощен бысть покаяния ради, иже исповеда иноку свое согрешение, о нем же пишет тако: Презвитер некии бе в Констянтине граде, и от действа диаволя впаде в блуд, и по неколицех днех помысли свое согрешение, и рыдаше в себе глаголя: увы мне оскверненному душею и телом: что сотворю, да получю прощение моим согрешением? И востав пойде на гору Олимпскую, помыслив убо тамо покаятися, к некоему духовному отцу. И обрете тамо старца, и исповеда ему вся своя согрешения, посем рече и блудныи грех. И рече старец, по лютом том согрешении, не дерзнул ли еси служити? И рече, ей отче святыи служих. и рече старец: ведыи буди чадо, аще впадет иерей в таковыи грех, несть ему исцеления, но да не служит прочее, аще и с великим покаянием приступит к человеколюбцу Богу, несть бо прощения. Он же рече: несть ли ми отче покаяния? Старец же усомнився рече: прости мя чадо Господа ради, кто есмь аз таковая дерзнух судити, точию аще бы могл и своих покаятися грехов. он же слышав сия, поклонися старцу, и отъиде скорбен. И якоже бо идяше, срете и авва Петр, и видев его печална, и глагола, что ти есть чадо? он же рече, честныи отче, приидох ко оному старцу, и исповедав ему вся моя грехи, и той во отчаяние мя введе. И глагола ему Петр: мню чадо яко несть греха побеждающа человеколюбие Божие, пойди в мою келию, и яви ми своя дела, да якоже хощет Бог, устроити имать. И пришед с ним в келию, и абие исповеда блудное дело. Петр же рече: Поистинне глаголал ти святыи старец. иерею бо сей грех тяжек есть, и не имать прощения. Но понеже ти злое дело сотворилося, то отселе нелзе служити, точию да ся пострижеши во мнишескии чин, и покаявшися истинно, надеемся на благодать Господа Iсус Христа, яко и сотворит милость с тобою, якоже и со всеми покаявшимися. Он же слышав, припаде к ногама его глаголя: понеже Бог привел мя в святеи твои руце, не отлучаюся от тебе. [ниже] и бяше с ним в посте, и в покаянии со слезами моли Бога.

К сим месяца июля, в 25 день, в слове о диаконе, иже впаде в любодеяние, кии исповеда мниху некоему согрешение свое, о нем же повествуется сице: Диакон етер нарочит, и всем славен бе в монастыре во Египте. и некто прост людин гоним от князя, прииде со всем домом своим в монастырь крыяся, и от неприязненныя силы падеся с женою его диакон. и обличен же быв о гресе, его же сотвори, и бысть всем в студ, и отъиде к етеру старцу возлюбленному от него, и исповеда ему свой грех. имяше же старец темницу вне келии своея, и моляше глаголя: Погреби мя зде жива, и не возвести о мне никомуже. И влезше в темницу ту каяшеся. И по лете едином не бысть дождя отнюд, и всем Богу молящимся, и со кресты ходящим, яви Бог етеру от святых, яко аще не приидет сокровенныи диакон мнихом, не будет вам дождя на земли. и слышав дивишася, и прославиша Бога. И пришедше изведоша его из места, идеже седяше. И тогда вземши он сан свой помолися Богу, и сниде дождь. и тако мнози соблазнившиися, и отчаявшеся грех, ползу прияша о покаянии его, и прославиша Бога.

Подобне и в книзе Зерцале велицем, о некоем во отчаяние впадшем грешнице, его же пустынник направи к покаянию, повествуется сице: Некии человек бе плотолюбец преизлишнии, и премного грехи умножи, и той прииде ко вратом смертным. друзи же и сродники умолиша отца некоего пустынника живуща, да наглаголет его покаятися и направит, и той сам да послушает изречение его. и отшелник послушая моления их, и прииде. болныи же токмо, егда узре его, и рече: отъиде от мене, и иди в свое место, убо излише грехов моих, неже милосердия Божия. и святыи мних рече: не глаголи человече, и возлюбленное чадо велика сила покаяния. Аще убо добре попечешися о всех гресех твоих, аз ти споручник, яко Господь отпустит ти. Аз, рече, обнажу себе от всех добрых дел, и дам тебе сия. Ты же тако же совлецыся от всех злых дел твоих, и дай ми я. аз убо прииму на ся вся грехи твоя, отверзи всякое мнение и страсть отчаяния. грешныи же уверися со старцем, и изволи исповедати грехи своя. И егда нача исповедатися, неисчетныя и страшныя грехи сказа, и ничтоже остави, ниже утаи, и по исповедании рече мних, обещаешилися имети печаль о сих, епитимиею вся сия исправити? яко да будет покаяние твое таинствено. И грешныи рече: зело хощу; И пустынник рече: Аз ти разрешаю, во имя Отца и Сына и Святаго Духа. И тако за сим человек оныи умре, и по 40-тих днех явися оному пустыннику извествуя, яко есть на пути спасения. Пустынник же вопроси: что же бысть о добродетелех моих, их же тебе совлекохся? И рече явивыися: стократно приплоди тебе Господь, за еже отчаяния мя избави, и к покаянию привлек мя еси. до зде из Зерцала.

Но и преподобный Пахомий Великий, иже не имяше рукоположения священства, по свидетельству преподобнаго Никона Черныя горы, имяше начальство на 7 иноков, исповеда брата некоего, иже впад в руце варваром, убоявся смерти, и пожре идолом, и епитимию обложи. о чесом в житии его пишется тако [маия 15, Никон слово 37]: Брат некии взем осла носящаго снеди, ко братии идяше, бывшу же ему близ пустыни, сошедше от горы вравары ловити сретоша и, и сваливше от осла, связаша руце ему. [ниже] он же видев мечи наги, и взор их неукротим и свиреп, абие прием вино пожрети идолом, и яде с ними от мяс идоложертвенных. И убоявся телесною умрети смертию, безсмертною посече душю, Владыки всех Бога отвержеся. [ниже] и повеле ему отлучитися великии в молчалную келию и затворитися, и ни единому же беседовати даже до смерти его, и во вторыи день ясти хлеб и соль токмо, и воде причащатися во все время живота своего, две же рогозине творити на кииждо день, бдение елико может, и молитижеся елика крепость, отнюд же от плача не престати. он же отлучився, якоже повеле ему блаженныи, усугуби вся, елика рече ему творити. [ниже] успе добре Божиею благодатию, свидетелствовавшу о покои его великому.

Подобообразне и генваря в 16 день, в слове о некоем мнисе, хотящем дщерь пояти иерея идолскаго, и отвергшемся Христа, и святаго его крещения, егоже спасе Бог паки, иже исповеда согрешение свое старцу велику, иже его исправи, моляся Богу с ним, повествуется сице: Брату брань бысть в любодеянии, и видев дщерь иерея идольскаго, и возлюби ю. И рече отцу ея, даждь ми ю в жену. Он же отвещав рече: не могу дати ея, аще не вопрошу бога моего. И рече к демону: Се етер мних просит дщерь мою, дам ли ю? и отвещав демон рече: Аще отвержется Бога своего и крещения, и обетования мнишескаго, даждь. Мних же обещася. И абие виде яко голубь изшед из уст его, и летящь на небо. шед же иерей к демону, и рече, се уже обещася. тогда отвещав диавол рече: не даждь ему дщере своея в жену, не отступи бо от него Бог его, но и еще ему помогает. И пришед иерей к брату, и рече: не могу дати ея, и еще бо Бог твой помогает ти, и не отступил от тебе. Си слышав брат, рече в себе: Аще толику благодать яви мне Бог, аз же окаянныи отвергся Его, и крещения, и обетования мнишескаго, и благии Бог еще помогает ми, и тако в себе пришед восклонися, изыде в пустыню, и старцу велику исповеда вещь. и отвеща старец, рече ему: сяди со мною в вертепе, и постися три недели, и чрез день ядыи, и аз молю Бога за тя. И поболе старец по брате, помолися Богу глаголя: молю Тя Господи, благодарствуй ми душю сию, и приими ея покаяние. и послуша его Бог. И скончавшися первой недели, прииде старец к брату, вопроси его глаголя: видел что? отвещав брат и рече: ей видех голубь летящ выспрь на высоте небесней, прямо главе моей стоящь. И отвещав старец рече ему: веруй внимай себе, и моли Бога всегда. Во вторую же неделю прииде старец к брату, и вопроси его глаголя: виде ли что? он же рече: видев голубь прилетевш ко главе своей. И запрети ему старец глаголя, бди умом и молися. Прииде же паки скончавшися третии недели, и вопроси его глаголя: что вещь виде? он же отвещав, видех голубь яко прилете, и ста верху главы своея, и прострох руку яти и. он же воста вниде во уста моя. И похвали старец Бога, и рече старцу: се прият Бог покаяние твое, прочее внимай себе.

Но и преподобный Никон Черныя горы, доволно яве поведает о некоем мирянине, иже пред многими исповеда грехи своя старцу, сице глаголя [слово 52]: Старец некии и свят и богоносив бяше в горе Олимпе, и к нему приведшим множайшим братиям услышати от него слово спасения, и седящим им, и святому старцу яже ко спасению душевному подобающая поведающа, прииде некии мирянин и поклонися ему ста. Старцу же воззревшу нань, и вопросившу коея ради потребы пришел есть к нему? отвеща, исповедати святыни твоей грехи моя приидох честныи отче. Старец же к нему: особь ли убо моей худости хощеши рещи та чадо, или пред пришедшими братиями. он же рече: Аще велиши честныи отче пред сими всеми глаголати. Старец же, и глаголи, рече, чадо, не стыдящеся. Начат же глаголати и таковая, якоже несть подобно и в слух человеком прияти, или писанию предати. И изрекшу убо ему вся со слезами, ста поник долу зря сокрушенным сердцем. Молча убо святыи старец быв на час доволен, к нему рече: хощеши ли убо чадо одеятися во святыи образ? Той же рече: ей отче желаю та, и имам такова одеяния в мешце. Огласив убо его святыи старец, и постриг, и одея во святыи образ, и отпусти рек, иди чадо с миром, и к тому не согрешай. он сотвори метание отъиде славя Бога. Иноком же чюдящимся, и глаголющим, како честныи отче тому такова исповедавшу пред всеми нами, не дал ему малу заповедь или запрещение? той отвеща: о любезна чада, не зресте ли страшнаго и славнаго мужа стоящаго зде; ему же лице бяше яко молния, и одежды его бела яко свет, и в руку своею имяше хартию написану исповедающагося грехи, имяше чернило и трость, яко убо человек той к моей худости пред вами своя глаголаше прегрешения, он тростию потрываше, елма убо человеколюбец и милостивыи Бог та простил есть, кто есмь аз грешныи дати ему заповеди запрещения? Сия слышавше иноцы страхом объяти бывше, преклонишася честному старцу, благодаряще Господа нашего Iсуса Христа благодать и человеколюбие, отъидоша чюдящеся, и удивляеми велми в преславных делех милостиваго Бога.

Равнообразне повествуется в Патерице азбучном, о авве Лоте, ему же некто от братии, иже впаде в грех любодеяния, исповеда согрешение свое, его же он связа епитимиею, в нем же пишет тако: Поведа некто о брате некоем, впадшем в грех, яко шедшу ко авве Лоту смущашеся исходя и входя, и не могии сести. И глагола ему авва Лот: Что имаши брате? он же рече: Грех велик сотворих и не могу исповедати отцем. и рече ему старец: исповеждь мне, и аз понесу и. тогда рече ему: яко впадох в блуд, и пожрох яко получити ми вещь сию. И глагола ему старец: дерзай яко есть покаяние, иди и седи в пещере, и постися два дни, и аз возму пол греха твоего на ся. по скончании же третием неделям, извещено бысть старцу, яко приято есть покаяние брата, и пребысть в послушании старцу до смерти своея.

Паки преподобный Никон Черногорский, поведает о некоей жене, иже исповеда грехи своя старцу прокаженному, о ней же пишет тако [слово 52]: Жена некая шедши к некоему старцу исповеди ради, не возможе рещи своя прегрешения премнога суща и люта, и возвращьшися мимоходяще сквозе некую улицу, виде старца некоего инока на земли лежаща прокажена, и отнюд без прилежания. И рече к нему: хощеши ли возму тя в дом мой, и упокою тя всячески, яко да о моем недостоинстве умолиши Бога, он же рече: ей госпоже моя, аще бы сотворила милость на мне окаяннем и грешнем. Шедши убо в дом свой и растребивше клеть, и постелю уготовавши, посла рабы своя купити ризы иноческия, повелевши же взяти прокаженнаго инока и нести в баню и омыти, и одеяти его в ризы, и принести его и положити на уготованнем одре. Тому же бывшу, сама собою служаше, и язвы его помазаньми помазующи, и всячески тому угожающи. Святому и великому четверку приспевшу спасеныя страсти, рече к старцу, вещь хощу сотворити к тебе отче, но претерпи и не рцы никомуже. он же, еже велиши госпоже моя сотворити сотворю. Часу убо доспевшу божественныя службы, священнику ту творящу в молитвенном храме ея, яко начат глаголати святое евангелие: Iсусу бывшу в Вифании, в дому Симона прокаженнаго, приступи к Нему жена имущи алавастр мира многоценнаго, и прочая: И та вземши сосуд мира приступи к иноку, и возлия на нозе его облобызающи и власы главы своея отирающи, и исповедающи грехи своя. Се убо творящи ей, бысть трус страшен, не во всем граде, но в дому ея точию, и по трусе прииде глас глаголющ: оставляются тебе греси. Сему убо божественному гласу пришедшу, воста инок весь здрав скача, и не имея на теле своем струпа, славя и хваля Господа нашего Iсуса Христа непрестанно творящаго страшная и великая чюдеса. блаженная же она жена прощения приемшая своим прегрешением, от Божия неизследованнаго и неизреченнаго человеколюбия, прочее лето своея жизни в покаянии совершивши, преставися к Богу.

Се колик ти облак всякаго вероятия достойнейших свидетелей представих, иже не имуще рукоположения священства, приходящих исповедатися, кии в различная грехопадения впадоша, приемляху исповеди, их же по мере каковства грехов, связоваху епитимиями, не за мысли кия простыя епитимийствоваху, но за согрешения. И да вкратце реку: Аще блаженнии отци Афона, неимущему хиротонии, сущу христианину, имущему ведение, и искусство во врачевании духовном, паче неискуснаго ко врачевству струпов душевных священника, повелевают помышления приимати, и правилно исправляти: аще древнии благочестивии архиереи иноком не имущим священства, во время нужды помышления попущаху приимати: аще святый Симеон Фессалонитский дает власть простым на покаяние приимати и епитимийствовати, их же и отцами духовными нарицает: аще множайшии преподобнии отци, и блаженнии пустынницы, не имущии священства всякия кроме нужды, всякаго кроме архиерейскаго повеления, приемлюще приходящих исповеди, противу качества и количества грехов епитимийствоваху, да еще когда вся сия творяхуся; когда содевахуся; егда благочестия лучи вселенную просвещаху, егда православие в поднебесней блисташе, егда вера христианская во подсолнечной процветаше, егда апостольстии престолоприемници аки светилницы на свещнице благочестием сияху, егда иереи веру христианскую ненарушимо содержаху. Како убо ныне в толь лютое время, в неже благочестию аки искре в пепеле ересей засыпану, нечестие по вселенней обладает; в толь прискорбное время, в неже истинному православию отриновену сущу, неправославие в подсолнечней господствует; в толь плача преполное время в неже вере святоотечестей, юже коль премногое множество святых мученик кровми своими запечатле, в ней же коль пребесчисленное число полцы преподобных отец и пустынножителей спасошася, в ней же коль неисчетное число святых пастырей в знамениих и чюдесех просия, презренней и отриновенней, мерзость ересей всюду в поднебесней тако реку царствует, егда архиерея благочестие соблюдающа отнюд никако, откуду с псалмопевцем леть рещи, вси уклонишася, вкупе неключими быша, не имущим хиротонии обаче веру христианскую, юже святии апостоли предаша, святии же отци седмию вселенскими и девятию поместными соборы запечатлеша, цело и неущерблемо содержащим древлецерковное благочестие, еже православнии христиане друг другопреемне благочестно содержаху, непозыблемо соблюдающим, не имущим хиротонии, имущим же искусство и вежество в духовном врачевании, толицей нужде належащей, не подобает хотящих своя души очистити от греховных скверн, приимати на исповедь и епитимийствовати? ей подобает и лепо есть.

 

Date: 2015-05-22; view: 545; Нарушение авторских прав; Помощь в написании работы --> СЮДА...



mydocx.ru - 2015-2024 year. (0.007 sec.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав - Пожаловаться на публикацию