Главная Случайная страница


Полезное:

Как сделать разговор полезным и приятным Как сделать объемную звезду своими руками Как сделать то, что делать не хочется? Как сделать погремушку Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами Как сделать идею коммерческой Как сделать хорошую растяжку ног? Как сделать наш разум здоровым? Как сделать, чтобы люди обманывали меньше Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили? Как сделать лучше себе и другим людям Как сделать свидание интересным?


Категории:

АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника






Лучше есть крещению от простолюдина христианина совершитися нежели от священника проклятаго





Многу крепость, много утверждение во еже лучше во время нуждных случаев, крещению совершитися от простолюдина христианина, нежели от священника еретика, подает и от новых пастырей, Петр Могила, митрополит Киевский сице глаголя: [Яко лучше есть, да простым людином совершится божественное крещение, нежели священником проклятым, или отлученным, или еретичествующим]. Потребник киевопечерский, року 1646. Зде возмем три сия точию речение, проклятым, отлученным, и еретичествующим, и разсмотрим со всяцем прилежанием, внутреннима ума нашего очима, аще обретаются при нынешняго века священство имущих? ей всяко. и виждь ми.

1: Святая древлеправославная церковь, не крестящихся двема перстома, клятве предает, сице светлым гласом вопиющи: [Иже не крестится двема перстома, якоже и Христос, да будет проклят]. Потребник старописменный Иова патриарха, глава 48. Но священник нынешняго века, не изображает на себе крестнаго знамения, по содержанию древлеправославныя церкве, двема перстома, но треми, убо есть проклятый.

2: Святии отцы поместнаго собора бывшаго в Москве при царе Иоанне Васильевиче в лето 7059, неблагословляющих двема перстома клятве полагают, сице взывающе: [Аще кто двема персты не благословляет, якоже и Христос, да будет проклят]. Стоглав, глава 31. Священник же нынешняго века, не благословляет двема персты по чину древлеблагочестивыя церкве: но пятию странно, убо есть проклятый.

3: Святии отцы поместнаго собора, иже бе в честней патриархии святейшаго града Иеросалима, изменяющих образ честнаго и животворящаго трисоставнаго креста Господня, клятве отдают, сице громогласне восклицающе: [иже убо дерзнет кто инако веровати, или развращати что от законоположенных, или крестнаго образа, ниже: аще святители суть, да извержени будут и прокляти]. Свиток многосложный. Священник убо настоящаго века, сопротивно древлеправославней церкви умствуя, исповедует Христа распята на двочастнем кресте, им же крещение совершает, просфиры печатает, тем венчает, тем вся тайны совершает. убо есть проклятый.

4: Святая древлевосточная церковь, определи таинственное ангельския песни славословие, в сугубом аллилуия возглашати, прилагающих же или отъемлющих, клятве предает вопиющи: [мы убо древнему законоположению церковному последуем мы заповедание святых апостол соблюдаем, мы прилагающих что или отъемлющих от церкве проклинаем]. евангелие учителное в неделю 1 поста. Священник же нынешняго века сопротивомудрствуя древлеправославней церкви, приложив третие аллилуия воспевает, убо есть проклятый.

5: Святая древлеправославная церковь законоположивши предаде всем верным во обще и наедине, молитву глаголати: Господи Iсусе Христе Сые Божии помилуй мя, или нас. ея же законы святии отцы седмаго вселенскаго собора соблюдающе прилагающих нечто, или отъемлющих от церкве, проклинают, сице взывающе: [мы, законы церковныя, мы пределы отеческия храним, мы прилагающих нечто, или отъемлющих от церкве, проклинаем]. книга Кирилова, лист 371. Священник же никонопоследствующий отринув, оную, древлеблагочестивою церковию узаконенную сопротивно ей новопреданную глаголет, сего ради есть проклятый.

6: Святая соборная и апостольская церковь, всеми седмию вселенскими и девятию поместными соборы, символ веры, еже есть верую во единаго Бога, утвердила всем неподвижно блюсти, ни отъемля ни прилагая что, но цело сохраняти, темже и клятвами запечатле страшными, да не како кто дерзнет что пременити, или словом, или вещию, якоже о том в самех правилех соборных видимо есть. сице правило втораго вселенскаго собора гремя вопиет: [яже в Никеи святых отец вера, твердо да держится и пребывает, реченная же и писанная на ню от еретик, и еретики да будут прокляти]. правило 1. Священник же нынешняго века сопротивомудрствуя древлеправославней церкви, и отъемлет, и прилагает, и пременяет, якоже в самем их символе показуется, еже предложихом во второй главе втораго предела, сего ради есть проклятый.

И что много предлагаю, доволно бо и в вышних главах явлено, не токмо бо от древлеправославныя церкве, за пременения, приложения, и отъятия, никонопоследствующий священник есть проклят: но и от своея си нынешния. точию кто не глаголет имя Спасителево Iисус, чрез иоту, и иту пишемо, но Iсус, клятве предает, сице глаголющи: [аще кто не глаголет имя Спасителево пишемо чрез иоту, и иту, Iисус, но чрез иоту токмо Iсус, да будет проклят]. чин приятия староверцов [печатан, лето 1720]. Сей же благословляет пятию персты. в коем сложении перстов изображает литерами имя Iс Христос: указателным перстом, I, великосредним, С. где же зде возможно обрести иту, зане более перстов не обретается, им же бы возможно иту изобразити. темже аще совокупиши, I, и, с, будет. Iс, а не Iисъ. Понеже иты несть. сего ради, аще и не мнится изглаголати Iсъ, но Iисъ, обаче самою вещию показует в благословении своем, яко изглаголует Iс, убо и от своея си церкве есть проклят.

Сие показует ти, яко нынешнии никонопоследствующий священик, не токмо от древлеправославныя: но и от своея си новыя проклят. Зде убо во первых ведателно есть, что есть проклятый или проклят? проклятый или проклят тожде знаменует, еже и анафема, сице бо о сем свидетельствует святый Иоанн Златоустый глаголя: [весть бо в злобе живущых и беззакониях, не токмо не любити, но и проклинати. яко егда глаголет: Аще кто не любит Господа Iсуса Христа, да будет анафема: И аще кто благовестит вам, паче еже приясте, да будет проклят]. к римляном, беседа 31 [лист 1150, зач. 191; к коринф. бес. 41]. Что же есть анафема? анафема есть отлучение от всех, отторжение от церкве, и отчюждение от Бога. яко же той же святый Иоанн Златоустый толкуя глаголет: [что бо есть анафема? слыши его глаголюща: Аще кто не любит Господа нашего Iсуса Христа, да будет анафема, сиречь да отлучится от всех, да будет всех чюждь. якоже бо анафема, сиречь дару возложенному Богови никтоже дерзнет просто рукама прикоснутися, ниже близ быти: тако и отлученнаго от церкве, всех отсецая, и аки наидалечае отводя, сим именем от сопротивнаго нарицает, со многою боязнию всех отрицая от того отлучатися и отскакати. анафеме бо. (сиречь дару) чести ради, никтоже дерзну приближитися. отсекшагося (от церкве) от сопротивнаго разума отлучахуся вси, тако яко разлучение убо едино и подобне и сие и оно от многих отчюждаше, образ же разлучения не един, но и сопротивен сей оному. от онаго бо удаляхуся аки возложеннаго Богови, от сего же аки отчюжденнаго от Бога, и оттерзшагося от церкве]. к рим., беседа 16, лист 280.

И тако по сказанию Иоанна Златоустаго, проклятый знаменует еже и анафема, сиречь отлученный от церкве, отчюжденный от Бога. аще бо толико кратне и вящше от всея святыя восточныя и великороссийския древлеправославныя церкве, и от своея си новыя, нынешний священник проклят, како может проклятый, сиречь отлученный от церкве, отчюжденный от Бога, благодать святаго крещения иным преподати, ея же сам своим отлучением лишися? святый Иоанн Златоустый глаголет: [никтоже бо от проклятых иному преподает благословение, его же сам лишися]. Беседы апостольския, лист 1522. Како бо может преподати, егда клятва лишает подаяния проклятаго таин церковных? глаголет бо творец книги Мира с Богом: [Клятва лишает проклятаго общения таин церковных, сице в приимании их, яко в подаянии. ибо проклятыи не может таин приимати и сущии священныи подати]. догмат 4. о клятвах. И аще проклятый сущий священный не может таин подаяти, како может он тайну святаго крещения совершити? и како может крещение от него творимое быти совершенно, и подаятельно отпущения грехов, повнегда клятва его лишает всего строения чина и сана священническаго. якоже той же творец книги Мира глаголет: [(клятва) лишает всего строения чина и сана священническаго: такожде приимания и строения добр]. догмат 4, о клятвах. Аще убо клятва лишает всего строения чина и сана священническаго священника, благоявленно яко, аще и действует священническая, лишен сый священьства, не ктому уже есть священник, и како возможно от него прияти крещение, егда проклятый не может подаяти таин церковных? о чесом же той же творец книги Мира засвидетельствует глаголя: [запрещается общее с проклятым моление и участие во всех духовных делех, сице яко ни от проклятаго, ниже при нем или с ним, ни единаго моления церковнаго соборнаго, ниже тайны церковныя употребляти, или ему подавати не достоит]. догмат 4. И аще убо проклятому не достоит тайны церковныя подаяти: кольми паче от него приимати. како же возможно от никонопоследствующаго священника, иже многократно от всея древлеправославныя церкве. и от своея си проклятию предан, его же клятва лишила всего строения чина и сана священническаго, и подаяния таин церковных, тайну святаго крещения прияти? и како может от него совершаемое крещение в сущее крещение вменитися, егда тмократне клятве предан, яже его обнаживше священства от церкве и Бога отлучиша? ей не может. глаголет бо святый Иоанн митрополит Никейский: [от анафемы благословение не бывает. и от проклятия молитва не исходит, и от диавола Христово не совершается таинство]. в слове на армены. Како же будет от него совершаемое крещение очистително грехов, егда клятв ради наложенных на него лишися подаяния благодати Святаго Духа в крещении? всяко несть. глаголет бо преподобный Никон Черныя горы: [иже от церкве отступльшии, не ктому имеша благодать Святаго Духа в себе, ниже ктому могуще благодать Святаго Духа инем подати, от нея же тии отпадоша]. слово 63. Аще бо попустим крещению от него совершаемому прияту быти, всяко и нехотяще и вся оная их же ради проклятию предается, и множайшая содержимая им будут прията, с ними же купно и клятвы наложенныя на него свосприяты. аще ли же оная не прията суть, всяко ниже крещение совершаемое от него возможно есть прияти. убо безпрекословне имущих новодействуемое крещение, действуемое от многократне проклятию преданнаго священника, приходящих к древлеправославней вере, подобает паки совершенно святым крещением, аще и простолюдину, но сущу христианину, крестити. понеже, по словеси Петра Могилы, лучше есть да простым людином совершится божественное крещение, нежели священником проклятым.

Date: 2015-05-22; view: 456; Нарушение авторских прав; Помощь в написании работы --> СЮДА...



mydocx.ru - 2015-2024 year. (0.006 sec.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав - Пожаловаться на публикацию