Главная Случайная страница


Полезное:

Как сделать разговор полезным и приятным Как сделать объемную звезду своими руками Как сделать то, что делать не хочется? Как сделать погремушку Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами Как сделать идею коммерческой Как сделать хорошую растяжку ног? Как сделать наш разум здоровым? Как сделать, чтобы люди обманывали меньше Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили? Как сделать лучше себе и другим людям Как сделать свидание интересным?


Категории:

АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника






О еже безчисленнии простолюдини не имущии хиротонии яко при апостолех сице и послежде крещаху их же крещение якоже и священников церковию приято





Суть же нецыи суть от нехотящих истине повинути, иже воспрекословят глаголюще: како вы простолюдини суще, не имуще рукоположения, дерзаете священническая творити, рекше крестити творящеся ложне священниками. от таковых бо крещени не крещени суть, ничтоже бо дает не имеяй, и ничтоже приемлет просяи от неимущаго. Противу коих усретающе ответствуем, ведателно убо да есть ти, яко ино есть ложный священник, ино же простый по нужде нуждныя случаи таин совершающий. Ложный епископ есть, иже хиротонии не приим и не рукоположився, епископом нарицается, в ризы и омофор епископский одевается, церкви свящает, священники и диаконы поставляет. священник же ложный есть, иже не поставлен в священники сый, поставлен называется, в ризы священническия одевается, литургию служит, молитвы, возгласы, и вся священническая обряды действует. таков бяше Исхиран Мареотский, о нем же в житии Великаго Афанасия повествуется; яко священство ложно состроив, имя презвитерско на себе возложи, без обычнаго освящения. таков бяше лжесвященник, во время Мануила патриарха бывый, о нем же в книзе Матфея правилника, в составе В, является. Таков бяше лжесвященник во Пскове, при Фотии митрополите всероссийстем. о нем же в послании святаго Фотия митрополита повествуется. таковии ложнии священници негли и ныне случаются самопоставленнии, кроме рукоположения священнодействующии в церквах, от сицевых ложных епископов и священников, ниже рукоположение, ниже крещение, ниже ина действа приемлются. еже засвидетелствуют святии отцы Афона в правиле 203. сице глаголюще: [Второе крещаются, иже ложне творящеся, по истинне же не суще священницы, крестиша]. по третией главе, втораго стиха, иже в Матфеи.

Простый же есть, иже нуждныя случаи таин действуя, не сущу священнику, якоже древлеправославная церковь научает глаголющи: [Тако убо потреба ведати, яко ни един на священство не рукоположенный, и ни таин строителем быти может, разве некоторых нуждных случаев таин]. Катихисис малый, лист 36. Не священницы бо быша при апостолех, обаче нуждныя случаи таин действоваху. якоже Номоканон глаголет: [ибо Господь наш Iсус Христос, многим апостолом священства не имущим повеле крестити]. лист 65. Не священницы быша при мученицех, обаче учаще крещаху, по реченному блаженным апостолом Павлом: [Учитель аще и мирскии человек будет, искусен же слову учения, и нравом чист, таковый да учит. будут бо вси научени Богом]. правило [ап. Павла] 15. Не священницы быша во пророцех, яко четыре дщери, святаго апостола Филиппа, бяху прорицающе. о них же в Деяниих изъявляется [Деяния, зач. 45]. и сии вси не священнии действующе крещаху, обаче единыя церкве, единыя веры бяху, сия убо вкратце предложивше пространнее самая словеса святых писаний, самыя вещи действования, на среду привносяще объявляем.

Священный священных деяний апостольских списатель Лука евангелист, повествует о гонении на церковь Иеросалимскую, во главе 8, сице [зач. 17]: бысть же (рече) в той день гонение велие на церковь Иеросалимскую, вси же разсеяшася по странах июдейских и самарийских кроме апостол. (ниже) Филипп же сошед во град самарийский проповедаша им Христа. (ниже) [зач. 18] егда же вероваша Филиппови благовествующу яже о царьствии Божии, и о имени Iсус Христове, крещахуся мужие же и жены. Сей убо Филипп не священник бяше, но диакон, не олтарю же, но трапезам. якоже 16 зачало Деяний утверждает, и святии учители церковнии изъявляют. сице Аммоний в толковании на зачало 18, Деяний глаголет: [Презвитерства, или епископства достойнства, (Филип) не имеяше, якоже ученицы Господни. и како, рече, диакон сыи крестил есть? понеже оскудение бе презвитер в Самарии, и един Филипп точию бе гонения ради бывшаго, и разсеяном бывшим. подобает же в нужди и диакону крестити, не сущу презвитеру, якоже его Дух Святыи научи]. что убо святый Филипп не священник сый, крестив Самарию, еще же и евнуха на пути, повреди ли церковь, или священство? никакоже никако. ибо едина церковь, едина вера бяше, яже во Иеросалиме во апостолех, сия и в Филиппе крестившем и в самарянех и каженице крестившихся. святии бо апостоли крещение его, якоже и от священника бывшее, за равносилное вменивше прияша. Паки святый апостол Анания, еще диакон сый, крести апостола Павла, оскудения ради презвитер [зач. 21]. еже изъявляет святый Иоанн Златоустый, сице глаголя [Апостолу писмен. переводу Максима Грека]: [Яко не хотяше человеки возвестися, но самем Христом, понеже ни Анания поучи его ничесоже, точию крестил есть. (ниже) и виде во сне мужа возложьша нань руце. и Анания диакон бе, якоже сам Павел свидетельствует в правилех. се же бысть, понеже оскудение бе презвитер в Самарии, гонения ради бывшаго]. в толковании на зачало 21. Но святый апостол Анания, не священник сый, крестив Павла, повредил ли веру? или апостольство? ни, никако. и Павел апостол от неосвященнаго крестився, умалил благодать крещения? не умали, но паче умножи от многаго усердия. и святии апостоли потязаху за сие Ананию? или Павла апостола паки второе крестиша? ни, никако. якоже бо онаго за сие не потязаша, сице и сего паки не крестиша: но за самое истинное крещение, якоже и есть вмениша.

Не точию святии апостоли, не сущии священницы, но мнози и мирстии человецы, от еллин обращающе ко святей православнокафоличестей церкви, крещаху. их же крещение древлеправославная церковь, за истинное приемши вменила. о чесом по премногу повествуется в житиях святых. сице убо.

Месяца сентября в 6 день, святый Архипп живый при церкви святаго архистратига Михаила, иже в Хонех, понамарское творя служение, многих неверных обращая ко Христу крещаше [Минея новопечатная].

Того же месяца в 7 день святый мученик Созонт, иже бе от страны ликийския, сый пастырь овчий, и Божиею благодатию учаше еллины, и крещаше я во имя Отца и Сына и Святаго Духа [Пролог]. Того же месяца, в 9 день: преподобный Феофан Исповедник, иже бе от еллинских родитель, измлада возраста ко Христови пришед, по различным местом ходя, проповедуя веру Христову, не имея священства множество народа крести [Пролог]. Тогожде месяца в 11 день: святая мученика, Феодор и Дидим, христиана суща, участа люди святей вере, и многия от неверных обращающа к Богу, крещаста [Пролог]. Тогожде месяца в 15 день: святый мученик Порфирий, сам ся крести, во имя Отца и Сына и Святаго Духа, сицевым образом: и Иулияню рождению совершаему, повелено бысть Порфирию укорити и поругати игранием христианы, и внегда ему внити в воду хотящу, и погрузитися, тогда возопити: крещается Порфирий во имя Отца и Сына и Святаго Духа. и изшед из воды, наложи ризы белы, и христианина себе исповеда [Пролог]. Тогожде месяца в 21 день: Святый мученик Приск христианин сый многия от еллин обращая крещаше [Пролог]. Тогожде месяца в 27 день: Святый мученик Каллистрат, четыредесят и девять воинов крести, сицевым образом: Егда по различных муках, 40, и 9, воинов иже видяще Каллистрата в море не погрязнувша, увериша в Господа Iсуса Христа единаго истиннаго Бога, повеле воевода Персентин купно со святым Каллистратом воврещи в близ бывшее езеро. и егда имяху ввержени быти, моляшеся святый к Богу, глаголя: Господи в вышних живый, и на смиренныя призираяй, на сие Твое малое стадо, милостивныя Твоя очи обрати, и благослови е в тех водах омыти купелию отрождения и усыновления, нашествием Святаго Твоего Духа, да всякия ветхаго человека омывше скверны, будут причастницы наследия, от века Тебе благоугодивших. связаным же им бывшим, и в воду верженным, абие разрешишася их узы, и стояху в воде лицем светлым радующеся о крещении своем [Минея новопечатная].

Месяца октября в 4 день: святая мученика Евсевий и Хиримон диакон, многия от еллин участа, и крестиша я, овогда тай, овогда же яве. Тогожде месяца, в 14 день: святый мученик Назарий, бывш во граде нарицаемем Мелия, тамо от некия благородныя и верныя жены, прият отроча в триех летех сущо, именем Келсия, крести е. потом Назария и Келсий ученик его приидоша во град Тимир, и тамо во обычной упражняющеся проповеди евангельской множество душ Христови приобретоша. чесого не терпяще зрети идолопоклонницы, яша их и к нечестивому царю Нерону отслаша. их же царь по различных муках, повеле воврещи в море. они же по водам аки по злачном поле поидоша, еже видевше слуги царевы вероваша во Христа, и крещение от святаго Назария прияша [Минея новопечатная, св. Амвросий слово 14. о святых мучениках]. Тогожде месяца, в 17 день: святый мученик Хрисанф крести Клавдия, и жену, и чад, и всех домашних его [Пролог]. Тогожде месяца, в 27 день: святый мученки Марк, и иже с ним, Христа всем проповедающе, и многия неверныя ко Господу обращающе, крещаху во имя Отца и Сына и Святаго Духа [Пролог].

Месяца ноемврия, в 5 день: Святый мученик Галактион, иже бе от еллинских родителей, его же некий мних именем Онуфрий, благочестию научив, купно со отцем и материю его крести, потом сам жену свою Епистимию крести. таже обрати Галактион единаго от раб тестя своего, ему же имя Евтолмий, к вере Христове, и крести его яко и супружницу свою, иже бысть последи черноризец, и списатель жития его [Минея новопечатная, четия]. Тогожде месяца в 24 день: мних некий крести девицу, жидовину сущу, во святом, Авварике, о нем же Иоанн Милостивый откровение получи [Пролог].

Месяца декабря, в 10 день: Святый мученик Мина Ермогена епарха к вере Христове привед крести. Тогожде месяца в 14 день: Святый мученик Филимон сам ся крести.

Месяца генваря в 4 день: Святый мученик Зосима, Афанасия коментарисия, от еллинства к вере Христове обратив крести.

Месяца февраля в 3 день: Святый мученик Власий, иже и Вукул именовася дващи посылаемых от игемона воинов, вере Христове научив, всех крести. Тогожде месяца в 23 день: преподобный Александр мних, иже бе от асийския страны, научивжеся книгам в Константине граде, и пришед в страны асийския, отъиде в пустыню. слышав же о некоем граде, яко кумирослужителев есть, и препоясав ся иде вон, и запали кумирницу их, и пришедше претяху ему смертию. он же препрев всех о имене Христове, крести старейшину града. и посем много множество того народа.

Месяца марта в 5 день: Святый мученик Конон крещен бысть со женою своею архистратигом Михаилом, последи же сам научив родителя своя вере Христове крести. Тогожде месяца в 13 день: Святый мученик Александр, в Панде граде многия от еллин обратив к вере Христове крести. Тогожде месяца в 19 день: Святый мученик Хрисанф, иже бе сын некоего Полемона синклита александрийскаго, научен бе вере Христове некиим христианином благочестивым, и крещен им.

Месяца апреля в 15 день: Святый мученик Сава, иже бе от страны готфския, издетска христианин сый, многих обращая от идолопоклонения к вере Христове крещаше.

Месяца маия во 2 день: Святый Афанасий Великий, еще отрок сый, многия отроки крести, его же крещение иже во святых Александр папа Александрийский за истинное вмени. Тогожде месяца в 10 день: Святии мученицы Алфий, и Филаделф, и Кирил, и иже с ними, крещени быша некиим Онисимом христианином, их же он научи вере Христове. Тогожде месяца в 14 день: Святый мученик Максим, многия от еллин от идолослужения обратив крести. Тогожде месяца в 22 день: Святый мученик Василиск, 13 воинов емшых его на мучение крести, купно с женою, ея же бяше дом, и со всею ея челядию, потом многия недужныя и бесныя уврачевав крести.

Месяца июня в 7 день: Святый Сисиний диакон сый римския церкве, егда ят бысть от идолослужителей, и представлен Апрониану коментарию, нань же возрев Апрониан, узре его светом пречюдным с небесе облистаема, еще же и глас услыша глаголющь: приидите благословеннии Отца Моего, приимите уготованное вам царство от сложения мира. исполнися убо Апрониан ужаса, и трепета, паде на ногу святому Сисинию, глаголя: заклинаю тя Христом, Его же исповедуеши, да немедля крестиши мя, и сотвориши обещника венца твоего. и того часа принесена бысть вода, святый же Сисиний огласив Апрониана, благослови воду, и крести его [Минея четия новопечатная]. В той же день: Святый Кириак диакон сый римския церкве, крести Артемию девицу, дщерь Диоклитиана царя, потом крести дщерь персскаго царя Иовию, и прочих царева двора, до четырех сот крести. Тогожде месяца в 10 день: преподобный Феофил, иже бе от Антиохии, сый от неверну родителю, пришед в совершенный возраст, сам себе крести, посем блудницу некую нарицаемую честная умоли отступити от блуда, крести ю [Пролог].

Месяца июля в 1 день: Святый мученик Потит, отрок сый тринадесяти лет, пришед во град Валерия именуемый, в нем же некую жену именем Кириакию, супругу сенатора Агафония, прокаженную велми, юже никтоже от врачев исцелити можаше, научив вере, яже во Христа Бога крести, яже абие очистися от проказы своея, и изыде здрава, имущи плоть яко младаго отрочате. то виде муж ея Агафон, и вси домашнии, вероваша во Христа, и крестишася от него. посем дщерь Антонина царя римскаго Агнию, (среди позорища) пред всеми крести. понеже невозможно бяше в то время обрести иерея, всем крыющимся гонения ради [Минея четия новопечатная].

Месяца августа в 10 день: Святый мученик архидиакон Лаврений, егда ввержен бысть в темницу, в ней же бе некий еллин именем Кукиллос, его же святый научив вере в Господа нашего Iсуса Христа, крести. потом стража темнична, именем Ипполита научив вере Христове крести. таже по умолению Ипполитову весь дом его крести, в нем же бе обоего пола душ 19 [Минея четия новопечатная].

И сия убо о мужех, иже не имуще рукоположения, многих от еллин в веру Христову обративше крестиша: прочее да видим яко и жены учаще крещаху. иже на среду предлагаем.

Святая великомученица прехвалная и равноапостолная Фекла, ученица святаго апостола Павла, по нужде сама себе крестила. потом же послана святым апостолом Павлом учити люди, и многия научивши вере Христове, крести. таже вшедши в гору, и обретши пещеру, живяше в ней лета многа. жены же етеры добра рода уведевше святую деву, хождаху к ней, и учахуся словеси Божию от нея. (ниже) прииде же и жена некая со дщерию, и отрекшися диавола, и обещастеся Господу нашему Iсусу Христу, она же молитву сотвори има, и научи я евангелию Божию, и помазавши елеом веселия, и крести я во имя Отца и Сына и Святаго Духа. о чесом в житии ея повествуется. сентября в 24 день [Пролог, Минея четия писменная].

Святая Мариамия, сестра благовестника Филиппа, ходящи со апостолом Филиппом и Варфоломеем, посем в Ликаонию шедши, проповедаше слово Божие, многия крестила, о ней же в житии ея февраля, в 17 день явствует.

Святая мученица Дросида, дщи Трояна царя римскаго, самя ся крестила, якоже в житии ея марта в 22 день повествуется.

Святая мученица Фотиния самаряныня, в темнице сущи сто человек крестила, и дщерь царя Нерона. еже в житии ея показуется.

Сии убо вси и множайшии мужие и жены, не священнии суще, якоже при апостолех, такожде и по них, в прилучающихся гонениях в неприсудствии священников, учаще крещаху понеже безчисленная места, безчисленнии гради, без священников обретахуся. и толико оскудение священников бе, яко святому Галактиону крестившему святую Епистимию рещи: священство погибе от рода христианска. Минея четия, ноября в 5 день, в житии его. И святый мученик Потий цареву дщерь крести, понеже невозможно бяше в то время обрести иерея. Минея четия новопечатная, июля в 1 день, в страдании его. Еда убо сим действием, еже крещаху, несвященнии суще, святую веру повредиша? еда благочестие умалиша? еда православную церковь поколебаша? никакоже никако. ибо святая церковь крещение их, якоже и священиков крещение, за равносилно и равночестно приемши почте.

Темже убо аще святый Филипп не священник сый, крестивый Самарию, и евнуха, не повреди церкве, не повреди священства; но едина бе церковь, едина и тажде вера, и во апостолех во Иеросалиме, и в Филиппе крестившем, и в самарянех и каженице крестившихся. Аще святый Анания не священник сый крестивый Павла не повреди веры, не повреди апостольства, ниже Павел крестивыйся от несвященнаго умали благодать крещения? но паче умножи.

Аще якоже в самая времена святых апостол, тако и по отшествии их сего света, якоже священницы несвященнии сущи мужие и жены, в неприсудствии священников, крещающе, не повредиша святыя веры, не умалиша благочестия, не поколебаша православныя церкве: но паче умноживше утвердиша. Аще святии апостоли Филиппа крестившаго Самарию и евнуха, и Анании крестившаго Павла, не потязаша за сие, ниже самарян и евнуха, ниже Павла апостола, яко от несвященных крещеных паки воскрестиша: но яко от сущих священников крещеных прияша. Аще православнокафолическая церковь, не священных сущих мужей и жен крестивших, не присудствующым священником, безчисленных от неверных, не поносила за сие, ниже судом отлучения или клятвы облагала, ниже от них крестившихся, яко некрещеных паки крестила: но яко от самых сущих священников крещеных, крещение их приемши имела. Чесо ради убо ныне в толь оскудителнейшее время, в толь нужнейшия случаи, егда благочестивосиятелных архиереов не видим, егда православнии священницы не ссудствуют, сущым христианом, не имущим рукоположения, не подобает хотящых креститися крестити. Что убо, еда крестящии сущии христиане, не имущии рукоположения, сим своим действием, вере святей повреждение творят? и аще сии творят, убо и они не имущии рукоположения крестившии сотвориша. ащели они не сотвориша: убо ниже сии, еда благочестие умаляют? и аще сии умаляют: убо и древле не священнии крестившии умаляху. аще ли они не умалиша, но паче умножиша: убо ниже сии. еда православную церковь разрушают? и аще сии разрушают: убо и в первенствующей церкви нерукоположеннии крестившии разрушаху. аще ли они не разрушаху, но паче утвержаху: убо и сии. ибо святая древлеправославная церковь якоже оных, в нужныя случаи крестивших, не священных сущых, крещение прияла: сице и ныне крещающих не имущих рукоположения, сущых же христиан, крещение, якоже и от священников совершаемое, за равночестно и равносилно приемлет. темже убо, аще отреваеши ныне, не присудствующым священником, крещение совершаемое не священными сущими. всяко долженствуеши соотринути и древлее, якоже при апостолех, сице и по них действуемое крещение не имущими же священства. и тако обрящешися и нехотящь, возносящься над всех святых апостол, и богоносных отец, приемшых их крещение, противоборствуя всей православнокафоличестей церкви. аще ли же оных приемлеши, якоже и годе есть, убо и ныне крещающих, не имущих рукоположения, сущих же христиан, крещение неотрочне должен еси восприяти. убо годствует во время нужднаго случая, не сущу священнику, и не могущему рукоположения, сущему христианину крещати.

Date: 2015-05-22; view: 466; Нарушение авторских прав; Помощь в написании работы --> СЮДА...



mydocx.ru - 2015-2024 year. (0.006 sec.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав - Пожаловаться на публикацию