Главная Случайная страница


Полезное:

Как сделать разговор полезным и приятным Как сделать объемную звезду своими руками Как сделать то, что делать не хочется? Как сделать погремушку Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами Как сделать идею коммерческой Как сделать хорошую растяжку ног? Как сделать наш разум здоровым? Как сделать, чтобы люди обманывали меньше Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили? Как сделать лучше себе и другим людям Как сделать свидание интересным?


Категории:

АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника






Святии отцы от еретик приемших крещение всячески повелевают покрещевати





Многих убо от святых, в вышних главизнах, иже от еретик крещеных паки крестити повелевают, и священных апостол, тожде повелевающых представихом: но и еще некиих от отец, иже споследствующе оным в тождемудровании повелевают первее от еретик приемших крещение покрещевати, представим. кто же суть сии? слышим. Преподобный Максим Грек в толковании своего толкования Псалтыри, на псалом 96. приводя Дидимово толкование глаголет: сущее. [Господь воцарися, да радуется земля, да веселятся острови мнози. толкование Дидимово: добре же многим островом веселитися, а не всем написа, показуя яко суть острови и еретическия церкви, славящеся и тии водою крещения, но не пристоит им веселитися, зане нечестием еже к Божеству благодать крещения отметают]. псалом 96. И поелику убо еретицы нечестием еже к Божеству благодать крещение отмещут: потолику ни едина от них вера не вмещает Духа Святаго даровании. явственно о сем свидетельствующу Мелетию патриарху Александрийскому сице [Кирилова, лист 501]: [Видяще убо видите вы православнии, елицы еще верою прелести не последуете, и держитеся благочестия, вкратце вам ко утвержению речем, да знаете яко все веры прочии, иже верами зовутся, не суть веры, но прелести, наченше от латинския и до прочих всех. и почто не суть достойны называтися верами? того ради, яко ни едина от них не вмещает Духа Святаго даровании]. послание 10. Сего ради блаженный Иоанн митрополит Никейский, сказуя аще вера еретическая не приятна, всяко и крещение их есть не приятно, вопиет глаголя [Кормчая писменная]: [Темже проявлено, яко крещение их, и вся, яже от них содеваемая, не приятна и непотребна суть, аще и тщатся несмысленнии и неразумнии и неутверженнии, и лживии христиане, яко истинна и благоприятна творят деяния их. аще бо вера их права и благоприятна есть, да будет и крещение их приятно]. в слове обличителном на армены. Виждь рече, аще вера их, (рекше еретическая) не приятна, како крещение их приятно? како убо кто от добре смыслящих попустит новодействуемому крещению быти приятну, егда толикими и толь премногими новинами и ересми, их же от многих малейшая, в вышших главах предпоказахом, богато изобилует? аще бо сие крещение есть приятно, да будут и вся оныя новины и ереси приятны, аще бо оныя не суть приятны, како крещению содержащему я мощно быти приятну. святым отцем иже в Карфагене глаголющым, яко крещение еретическое сквернение паче а не крещение [правило 73, Кормчая лист 140 (149?)]. и непобедимый воин Святыя Троицы, Афанасий глаголю Великий, громогласно о сем вопиет глаголя: [сии же бедствуют прочее о самой полности тайны, глаголю же крещении. (ниже) истинную же ни едину имуще к благочестию помощь. (ниже) аще бо и имя Сына законописанное именовати притворяются. не бо глаголяй просто Господи, сей дает, но со именем и веру имеяй праву. (ниже) и с верою ко крещению совершение приложится. многия убо и иныя ереси глаголющия имена точию, не мудрствующия же право, якоже речеся, ниже веру здравствующую имущыя, неполезну имут от них даемую воду, скудствующую благочестием. якоже и кропящемуся от них паче сквернитися в нечестии]. слово 3, на арианы [лист 40]. Елма же убо еретическое крещение сквернение паче а не крещение. елма еретицы имена глаголющии точию, не мудрствующия же право, ниже веру здравствующу имущия, не полезную имут от них воду даемую, скудствующую благочестием. како от новодействуемое имущих крещение, егда, аще и имя Святыя Троицы глаголю, неправо же мудрствующыя, прилагают к Божеству по арменьски страсть, ниже веру здревствующую имут, не подобает паки крестити? ей подобает. ибо святому Афанасию вопиющу: не бо глаголяй просто Господи, сей дает, но со именем и веру имеяй праву, и с верою ко крещению совершение приложится. Святый Григорий Богослов взывает глаголя: [не терплю вернаго гласом научену быти, и научитися неверну исповедати истину, и быти со лжею, яко совершаем внити, и возъити несовершеннейшии, яко поживущ крестися водою, якоже болезньми вмирающим породом истечну приемшим рождения смерть. что твориши блаженны в сем и окаянна новопросвещенна и непросвещенна, божественна и безбожна]. слово 25, на арианы. и паки: [Не терплю непросвещен быти по просвещении, приначертая что трех, во яже крестихся, и сущно в спогребстися воде, не в возрождение но во умерщвение совершаем]. слово 24, на еретики. И аще убо по Григорию Богослову, крещаяйся от еретик, совершенш входит в воду, восходит же несовершеннейший, аще сотворяется новопросвещен и не просвещен, аще непросвещен по просвещении бывает, аще в спогребайся воде, не в возрождение, но во умерщвение совершается, како не лепотствует от еретик крещеных воскрещевати? всяко. како же и от новодействуемое имущих крещение, иже толь премногими ересми веру окаляша, о них же выше рехом, от них же не просвещается по просвещении, и в спогребаяся воде не возрождается, но умерщвляется, не подобает паки совершенно крестити? ей подобает.

И что много исчитая различие ересей, глаголю, яко таковых и толиких ради, повелевают святии отцы приходящих от еретик ко святей церкви покрещевати. древнейшии бо святии отцы собора, иже в Кархидоне, ему же первоседатель бе священномученик Киприан, всякаго еретика и расколника обращающася к православней вере, повелевают покрещевати. о чесом явственно засвидетелствует Матфей Властарь, сице глаголя: [в Кархидоне бо, ему же епископ бе великии Киприан, собор отец древнейшии всех собрася, им же угодно бысть общим судом, всем еретиком же и расколником покрещеватися. смотряху бо сице, рекше глаголаху, аще и не о вере расколницы погрешают, но понеже убо глава телесе церковнаго Христос, по божественному апостолу, от Него же уди вси живятся, и духовный возраст приемлют. сии же от состава удов телесных отторгошася, не ктому пребывающую в них имут благодать Святаго Духа. еже убо не имут сами, како иным преподадут]. глава 2, перваго состава. Еже утвержает и преподобный Никон Черныя горы, глаголя: [Иже с Киприаном собор повелевает всякаго еретика крещати, и хотящим от ереси обратитися, 10 дней, или 15, поститися, и упражнятися на молитву утро и вечер, и учити псалмы повелевает. и сия убо сии вси тако завещавают]. слово 63. Согласно сему и Тимофей презвитер Великия церкве изъявляет: [А иже с Киприаном собор повелевает всякаго еретика крещати]. Кормчая, лист 636.

Зриши ли яко отцы собора, иже в Кархидоне всякаго еретика и расколника, от еретика и расколника крещенаго, повелевают без изъятия покрещевати. вину же наводят сицеву, яко от состава удов телесных отторгшихся, не ктому пребывающую в себе имут благодать Святаго Духа. еже убо не имут сами, како иным преподадут? сие и Никон преподобный Черныя горы, толкуя правило святаго Василия Великаго первое, утверждает глаголя: [Обаче позволися древним, иже о Киприане глаголю, и Фирмилиане нашем, единем судом облагати чистыя, и воздержники. и воде предстатели, зане же начало раздором бысть. а иже от церкве отступльшии, не ктому имеша благодать Святаго Духа в себе, оскуде бо подаяние, внегда присещися последованию. первии убо отступльшии от отец имеша рукоположение и возложением рук их имяху дарование духовное. отделившиижеся простии людие бывше, ниже крещати, ни рукополагати имеша область ктому, не могуще благодать Святаго Духа инем подати, от нея же тии отпадоша. тем яко от простых людий иже от них крещаемых, повелеша приходящым к церкви истинным крещением церковным очищатися]. слово 63. И аще убо отцы собора, иже в Кархидоне, повелевают всякаго, не токмо от еретика крещенаго, но и от расколника паки крестити. понеже отторгшеся от церковнаго телесе, не имут в себе пребывающыя благодати Святаго Духа, ея же сами не имуще, ниже другим могут преподати. како же убо и от новодействуемое имущих крещение не долженствует, иже сами самохотне, отсупльше от древлеправославныя церкве отдалившеся от древлецерковных догмат, отлучившеся от древлеправославнаго благочестия, впадоша в многоразличныя ереси, их же ради их, якоже выше предъявихом, подобает всячески покрещевати, совершенно святым крещением паки крестити? зело подобает.

Date: 2015-05-22; view: 458; Нарушение авторских прав; Помощь в написании работы --> СЮДА...



mydocx.ru - 2015-2024 year. (0.007 sec.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав - Пожаловаться на публикацию