Главная Случайная страница


Полезное:

Как сделать разговор полезным и приятным Как сделать объемную звезду своими руками Как сделать то, что делать не хочется? Как сделать погремушку Как сделать так чтобы женщины сами знакомились с вами Как сделать идею коммерческой Как сделать хорошую растяжку ног? Как сделать наш разум здоровым? Как сделать, чтобы люди обманывали меньше Вопрос 4. Как сделать так, чтобы вас уважали и ценили? Как сделать лучше себе и другим людям Как сделать свидание интересным?


Категории:

АрхитектураАстрономияБиологияГеографияГеологияИнформатикаИскусствоИсторияКулинарияКультураМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОхрана трудаПравоПроизводствоПсихологияРелигияСоциологияСпортТехникаФизикаФилософияХимияЭкологияЭкономикаЭлектроника






Аще и в три погружения крещени но от еретик, святии отцы повелевают паки крестити





По негли речет кто от нехотящих истине повинутися, глаголя: яко несть леть второе, первое в три погружения крещеных, аще и от еретик крестишася, крестити. понеже Павел апостол изъявляя единость крещения, вопиет глаголя [к ефес. зач. 224]: един Господь, едина вера, едино и крещение. что убо глаголеши? Павел ли очерняющее со очищающим совокупляет? окаляющее со омывающим соравняти? оскверняющее паче со освящающим соединяет? да не будет. он ли еретическое крещение, аще и в три погружения, творимое, со от правоверных творимым соединствует? да не будет. како бо сам он вопиет глаголя: кое сообщение свету ко тме? или кая часть верному с неверными? или кое сочетание Христови к диаволу? и аще тако есть, яве яко Павел святый о едином крещении от правоверных совершаемом глаголет. к сим же едино и тожде определяет быти крещение творимое яко от правоверных тако от еретик, како будет его определение согласовати уставлению всех священных апостол, в нем же повелевают безпрекословно, от еретик приемших крещение, паки второе совершенно святым крещением правоверным покрещевати. сице бо вопиют в 46 своем правиле глаголюще [Кормчая, лист 12 на обор.]: крещение и жертву еретическую прием святитель не священ. коего толкование есть сицево: епископ, или презвитер, или диакон, аще не похуляет ни ругается еретическому крещению, но приемлет крещенаго от сих, или приносимая от них на жертву, сиречь на службу приемлет, таковыи да извержется от сана. откуду явственно видимо есть, яко Павел апостол глаголет о едином от православных совершаемом крещении.

Елма же убо святии апостоли в сем своем правиле, всякаго от еретик, аще в три погружения, аще ли не в три, ничтоже о сем упоминающе, крещенаго, повелевают без изъятия, паки второе святым крещением крестити, полагают вину сицеву, яко от еретик крещении, паче осквернени. Сице бо глаголют в 47 своем правиле: второе крещаяи крещеннаго истинным крещением, и не покрещеваяи оскверненнаго от зловерных, таковыи святитель не священ. от коих святых апостол словес светлее самых солнечных лучь показуется, яко всякаго от еретик крещенаго, аще в три погружения, аще ли не в три, приходящаго к православней вере, безпрекословно подобает второе совершенно святым крещением крестити.

Аще ли убо не подобает второе, первое приемшаго крещение от еретик, святым крещением паки крестити, како святии апостоли глаголют во своем правиле, яко от еретик крещении некрещени? Сице бо вопиют [Кормчая, лист 19; Никон Черныя горы, слово 63]: Аще которыи епископ или презвитер или диакон, второе поставление приемлет от кого, перваго возненавидев, да извержется сам и поставивыи его, аще токмо не прилучится, яко от еретик поставлен бе первее. ибо от тех крещении не крещени, и поставлени не причетницы. правило 68. И понеже по священных апостол гласовом, от еретик крещении не крещени. сего ради священным их правилом споследствующе божественнии отцы, всякаго от еретика и расколника крещенаго, и к соборней церкви приходящаго, повелевают паки второе святым крещением крестити. якоже свидетелствует Матфей Иеросалимский, в книзе своей от счисления по составех, сице глаголя: [Всех убо вселенских и поместных иже Кархидоне собор первейшии написуется, началника убо имуще великаго Киприана, в епископех же множашеся к четыре осмьдесят, иже убо едино токмо изнесоша, аки во образ правила отречения еже весма от всякаго еретика же и расколника крестившихся к соборней приходящих церкви паки крещати.

Сим согласно и прочии священнии отцы, последующе священным священных апостол гласовом, повелевают от еретик крещеных, аще и трипогружателне крещени, паки совершенно святым крещением крестити. якоже абие имать явлено быти, тем и глаголю:

1: Аще не подобает паки первее от еретик треми погруженьми крещеных, таже приходящих к соборней церкви, второе святым крещением крестити; како светилник церковный, святый Василий, глаголю, Великий, наватиан приходящих к православней вере, их же первее в первом своем правиле прия крещение по смотрению. в 47-м исправляя, еже тамо по смотрению прия, повелевает паки крестити, сице глаголя [Кормчая, лист 239]: воздержники и вретищники, и апотактисты, да крестиши, аще бо и глаголют, яко во Отца и Сына и Святаго Духа крестихомся, но понеже злу творца Бога нарицающе, хулят по Маркионову учению, не крещени же не приятни. Толкование: В первом убо правиле своем, по смотрению словесе воздержник и наватиан, глаголемых чистых великий сей светилник церковный, прият крещение, и повеле токмо святым миром помазовати их, егда приходят к соборней церкве вере, и ереси своя прокленут. Зде же исправляя, еже по смотрению онамо прият повелевает воздержники и прочия крестити понеже ересь их отрасль есть маркионския ереси, ненавидят бо сии, якоже они, брака, и отвращаются вина, и тварь Божию скверну быти глаголют. до зде правило. Сей убо Нават не бе еретик, но паче расколник, якоже о нем повествует Матфей Иеросалимский глаголя [глава 1, перваго состава]: [Нават же презвитер сыи стараго Рима глаголемых чистых ересь начат, расколник сыи истее, а не еретик, не бо в чесом от правых предании с верными разньствоваше, но иже в гонение подклонившимся и пожершим, отрицаше покаяние, двоеженцам же не приобщашеся: ихже ради, аще и не о вере погрешаше, но за немилосердие его и братоненавидение собору бывшу в Риме при Корнилии папе, Декию царствующу, извержен бысть и проклят]. От сих словес яве видимо есть, яко сей Нават не о вере погреши что, но ниже о крещении. явственно о сем свидетелствует преподобный Максим Грек сице глаголя [преп. Максим Грек, слово 68, бывый в лета 7029]: [Слыши внятно, и разумей прямо, еретицы, иже от Навата презвитера бывша Римскаго, наватиане нарицаеми, ниже о крещении, ниже о таинстве православныя веры, ниже о ином коем законе церковнем беззаконноваху, но зане точию дарованное от человеколюбия Спаса Христа, грешником покаяние отрицаху, и не приимаху на покаяние обращающыхся, иже в гонении Христа отвергошася]. глава 68. Обаче святый Василий Великий повелевает покрещевати. Сему согласно и Константин Арменополь, в толковании на 47 правило Василия Великаго повелевает глаголя [Кормчая, лист 40]: [Наватиане, аще многих епископ изволися суду, да покрещеваются]. книга 1, севаста Арменополя надписание 8, сечение 3, о людинех.

2: Аще не подобает паки, первее трипогружателне от еретик крещеных, приходящих к соборней церкви крестити; како божественнии отци перваго вселенскаго собора, павликиан повелевают покрещевати? Сице бо глаголют: [Павликиане покрещеваются, и глаголемии от них причетницы, аще без порока обрящутся, по крещении да поставлени будут, аще же порочни будут, да извергутся, и диакониссы прельщенныя от них, понеже поставления не имут, с мирскими человеки да истязани будут. Толкование: от павликианския ереси приходящии к соборней и апостольстей церкви, да покрещеваются второе. первое бо крещение, понеже еретическо бе. крестившежеся, и аще от них неции епископи, или презвитери, или диакони беша в павликианех, аще житие имут непорочно, от соборныя церкве епископа, в ней же крестишася, да поставлени будут кождо в свой чин. аще же недостойни обрящутся, да и от того, в немже беша, отвергутся. сущии же в них диакониссы, понеже никакова поставления не имут, аще к соборней церкви приступят и крестятся, с мирскими человеки да причтени будут]. правило 19. Павликиане же нарицаются, яко от Павла Самосатом бывшаго епископа прияша ересь, иже смиренная о Христе мудрствоваше, и проста Того человека быти проповедаше, и начало не от Отца прежде век но от Марии приемша. якоже поведает Матфей Иеросалимский в счислении по составех. сии убо павликиане по изъявлению осмаго правила, втораго вселенскаго собора. в нем же, кии не в три погружения крещаются, именословне исчисляются, в них же сии не именуются, явственно показуется, яко в три погружения крещаются, обаче не крещения ради, но ересей их ради святии отци повелевают приходящих к соборней церкви покрещевати.

3: Аще не подобает первее, от еретик в три погружения крещеных, покрещевати; како той же Василий Великий повелевает, саватиан еретиков, приходящих к соборней церкви, паки крестити? тако бо глаголет [Кормчая, лист 239]: воздержники, и вретищники, и апотактисты да крестиши, аще бо и глаголют, яко во Отца и Сына и Святаго Духа крестихомся, но понеже злу творца Богу нарицающе хулят по Маркионову учению, не крещени же не приятни. Толкование: В первем убо правиле своем по смотрению словесе воздержник и наватиан, глаголемых чистых, великий сей светилник церковный, прият крещение, и повеле токмо святым миром помазовати их, егда приходят к соборней церкви вере, и ереси своя прокленут. Зде же исправляя, еже по смотрению онамо прият повелевает воздержники и прочия крестити]. Зде возмнится некиим, яко святый Василий Великий не упоминает в сем своем правиле саватиан, сего ради не подобает их паки крестити. обаче аще и не воспоминает, но их же в первом своем правиле, под миро определяет, тех и святаго втораго вселенскаго собора отцы, в 7-м своем правиле, под миро же определяюще, с ними же и саватиан именословне исчисляют, сице: [Четыренадесятницы, иже и средницы глаголются, и ариане, и наватиане, и македониане, и саватиане, и аполинарите, писание вдавше, приятни, помазующе токмо вся чювства]. к сим же ересь сих саватиан есть отрасль ереси Наватовы. о них же повествует Матфей Иеросалимский глаголя: [Саватиане же, их же вождаше некто Саватии презвитер, ереси убо той сыи Наватовы, любочестием же еже на горшая, июдейски суботствовати велит, пост в сию проходя, и иная приискренно о нем, якоже и латини ныне]. глава 2, перваго состава. Темже убо аще наватиан святый Василий Великий повелевает в 47 правиле крестити, безпрекословно яко и саватиан, яко ересь сих прозябение есть ереси оных. не крещения же ради их повелевает сей светилник церковный покрещевати, яко бы они не трипогружателне крещаются, ни, но ересей ради их. ибо они, по свидетелству Матфея Властаря, подобне нам святым крещением просвещаются. сице бо глаголет: [Арианы убо и македонианы, и саватианы, и наватианы, ниже: точно нам божественным совершаются крещением]. Матфей, глава 2-я, перваго состава.

4: Аще не подобает от еретик первее в три погружения крещеных, паки крестити; како Тимофей презвитер, и сосудохранитель пречистыя Богородицы в Халкопратии, на три части разделяя обращающихся от еретик ко святей церкви, на требующих святаго крещения, на некрещаемых, но миром святым помазуемых, на ни крещаемых, ни помазуемых, но проклинающих точию свою и всяку ересь, определяет от маркионския ереси обращающихся покрещевати? глаголет бо [сей бысть до шестаго собора вселенскаго]: [Три чина обретаем приходящих к святей Божией соборней апостольстей церкви, боголюбезныи сослужебниче Иоанне, и от всех мне любезнейшии. и первыи убо чин есть требующих святаго крещения. вторыи же не крещаемых убо, но помазуемых святым миром. третии ни крещаемых, ни помазуемых, но точию проклинающих свою ересь и всяку. и крещаемии убо суть сии, таскудрути, маркионите, рекше артотирите, вретищники, и апотактите]. Кормчая [глава 70], лист 634.

Сих маркионитов, и святый Василий Великий повелевает, в первом своем правиле, обращающихся к православней вере покрещевати. еже явствуется от толкования перваго его правила. идеже пишет тако [Кормчая, лист 225]: [Маркионити же суть мессалиане, иже и молебницы сказуются, иже многоглаватую и многоименитую ересь имеют. сии убо от ереси своя обращающеся, и к непорочней вере приступльше крещаются, понеже отвержено есть нами крещение их]. сих убо маркионит повелевают отцы покрещевати, не того ради, яко бы не исчисляются между еретиками во едино погружение крещающимися, их же исчисляет правило осмое, втораго вселенскаго собора. но яко многоглаватую и многоименитую ересь имеют. якоже той же Тимофей презвитер сказует: [Маркионите, рекше хлебоблюстители, Маркион монтанскии, ученик быв Кедронов четвертыи, нерожденна существа всем сущим полагает, от них же ово убо нарече: ино разумно: ово же содетеля, и праведно и лукавно нарече, и Господа привидением человека быти глаголет, а не по истинне, и тело же зло глаголет, и весь мир лукаваго творения, и душю часть Божия существа мняше, и брань и вражду душю и тело полагает, и змию нарече содетеля блаженнейшую, яко овому убо завистию вкушение древа возбранившу, сия же независтно вкушати совещавши, юже сковавше медяну, друзии же глаголют, яко и живую обилно почитают]. Кормчая писменная от правила 2.

5: Аще не подобает первее от еретик трипогружателне крещеных покрещевати; како паки той же святый Василий Великий повелевает, еретиков воздержников ко святей приходящих вере святым крещением возотрождати? сице бо глаголет в 47 правиле своем: [Воздержники, и вретищники, и апотактисты да крестиши. аще бо глаголют, яко во имя Отца и Сына и Святаго Духа крестихомся, но понеже злу творца нарицающе, хулят по Маркионову учению. не крещени же не приятни]. их же сей святый великий светилник, повелевает покрещевати не крещения их ради, якобы не треми погруженьми крещаются, ни: но ересей их ради. якоже о них изъявляет преподобный Никон Черныя горы сице глаголя: [Сии глаголемии воздержници, брак отметают, сатанин глаголюще его быти, и всякия пищи одушевленных удаляются]. слово 62, великия книги. Сему подобне и Епифаний архиепископ Кипрский поведает глаголя: [Воздержницы, иже отлучени суще Татияна, брак отлагают, сатанин сей глаголюще быти, от всего же отрицающеся душевна ядения]. глава 47. Сей убо Татиан, по сказанию того же Епифания Кипрскаго, растяше со Иустином мучеником философом, по скончании же святаго Иустина, осквернися проповеданием Маркионовым, и равная тому повеле, приложив и другая от него. глава 46. Но Матфей Иеросалимский поведает, яко сих воздержников повелевает святый Василий Великий покрещевати, не крещения ради, но ересей, якоже глаголет: [а еже убо воздержник не достояше, маркионитския бо есть явственно яже в них ереси прозябение. якоже бо они, сице и сии брака гнушаются, сатанин той быти отрицающе, вина отвращающеся, одушевленных отричют снеди и тварь Божию скверну быти блядут. да не глаголют убо яко во Отца и Сына и Святаго Духа крещаются, иже злым творца Бога глаголют, точно Маркиону]. глава 2, перваго состава. Сего ради преподобный Никон Черныя горы, отмеща скверное их крещение, в толковании 47, правила Василия Великаго, вопиет глаголя: [Не приемлем их в церковь, аще не крестятся в наше крещение. да не глаголют убо яко во имя Отца и Сына и Святаго Духа крестихомся, зане злу творца творят Бога, подобне Маркиону]. слово 63, великия книги.

6: Аще не подобает первее от еретик в три погружения крещеных паки крестити; како Тимофей презвитер, великия церкве, определяет еретиков вретищников и апотактитов, приходящих к соборней церкви, покрещевати, сице глаголя [Кормчая, лист 634]: [Три чина обретаем приходящих ко святей Божией соборней и апостольстей церкви. (ниже) и первыи убо чин есть требующих святаго крещения. вторыи же не крещаемых убо, но помазуемых святым миром. и третии ни крещаемых ни помазуемых, но точию проклинающих свою ересь и всякую. и крещаемии суть сии, таскудрути, маркионите, рекше артотирите, вретищники, и апотактите]. их же и святый Василий Великий повелевает покрещевати вопия: [Воздержники вретищники, и апотактиты да крестиши, аще бо и глаголют, яко во Отца и Сына и Святаго Духа крестихомся. но понеже злу творца Бога нарицающе, хулят по Маркионову учению, не крещени же не приятни]. правило 47. Сих убо вретищников, и апотактитов, повелевают покрещевати отцы, не крещения их ради, во еже бы не трипогружателне крещахуся, ни: но ереси их ради. явственно о сем свидетелствующу преподобному Иосифу Волоколамскому сице: [Суть же и друзии еретицы, аще и зле мудрствуют, но не тако, якоже первии, иже суть наватиане, и донатиане и средницы, и четыренадесятницы, и воздержницы и инии таковии. сии убо исповедуют Святую Троицу, и Господа нашего Iсуса Христа истиннаго Бога нарицают, и плотскому Его смотрению веруют, имут же некоторыя иныя ереси в себе]. слово 15. Доволно яве и преподобному Никону Черныя горы научающу, яко вретищницы не крещения ради покрещеваеми бывают, но ересей. Сице светлым гласом в толковании на 47 правило, Василия Великаго, вопиет сице: [Воздержники и вретищники, и апотактите, томуже слову подлежат, емуже и наватиане, яко о онех убо правило изложено бысть. аще и различне, якоже о сих умолчана быша. мы же единем словом покрещеваем таковыя, аще ли от вас отречено бысть, еже покрещевати, но наше слово крепость да имать, яко понеже маркионитския отрасль тех ересь, гнушающихся брака, и отвергающихся вина, и создание Божие осквернено быти глаголющих. не приемлем их в церквь, аще не крестятся в наше крещение]. слово 63, великия книги.

7: Аще несть лепо первее от еретик, трипогружательне крещеных, покрещевати; чесо ради паки той же святый Василий Великий, повелевает еретиков водопредстателей обращающихся к соборней церкви святым крещением возрождати? якоже видимо есть от 47 его правила, в нем же глаголет тако: [Воздержники, и вретищники, и апотактиты, да крестиши. Аще бо и глаголют, яко во Отца и Сына и Святаго Духа крестихомся. но понеже злу творца Бога нарицающе, хулят по Маркионову учению, не крещени же не приятни]. Негли речет кто от зде сущих, како убо глаголеши, яко Василий Великий повелевает, в сем своем 47 правиле, покрещевати водопредстателей, их же в нем не воспоминает. ведый убо буди, аще бо в сем правиле и не воспоминает их сей великий светилник, обаче в толковании перваго его правила, с прочими еретиками, их же всем повелевает покрещевати, именословне воспоминаеми суть, в нем же пишет тако: [Наватиан же, рекше чистых, и воде предстоящих, и воздержащихся крещение, аще и не приятно есть, понеже оставляет сих Дух Святыи, но смотрения ради будет приятно]. зде же исправляя (сиречь в 47 правиле), еже по смотрению онамо прият, повелевает воздержники и прочия крестити. воднии же предстатели того ради нарицаются, яко во священнодействе святыя чаши воду едину токмо приносят, не смешающе с вином. о чесом явственно свидетелствует Матфей Иеросалимский сице: [воднии предстателие же суть, иже точию воду во священнодейство святыя приносяще чаши, с вином же сию сопримесити не приемлюще, и законному браку ничтоже разнствовати блуда непщующе]. глава 2, перваго состава. Сих убо водопредстателей святый сей светилник повелевает покрещевати, не крещения их ради, яко бы не трипогружателне крещаются, никако, но ересей. понеже ересь их есть маркионитския ереси отрасль. якоже о сем свидетелствует Тимофей презвитер великия церкви, рекий: [Вретищницы и отрочницы мира, и воздержницы, и иже суть воде предстатели, сии в вина место Богови воду приносят, сего ради и воде предстатели нарицаются, сии брак блудодеяния нарицают, и яже от Бога сотворена, яко лукава ненавидят]. Кормчая писменная.

8: Аще не подобает первее от еретик треми погруженьми крещеных паки крестити; како паки той же Тимофей презвитер великия церкве, повелевает еретиков уалентиан, приходящих к христианстей вере, покрещевати, не крещения ради, во еже бы не треми погруженьми крестишася, ни, но ересей их ради. еже явственно показуется от толкования на первое правило Василия Великаго, в нем же тако глаголет: [Уалентиане же телесем отрицают воскресение, и ветхий завет отмещут, пророки же почитающе, и на свою ересь тех пророчества толкующе, баснословия некая слагают, яко сквозе трубу прошедша святую Деву, и ина некая такова хулная блядут]. их же и святый Василий Великий, повелевает в первом своем правиле, ересей их ради покрещевати. якоже явствует Алексий Аристин, в толковании его правила, сице глаголя: [Сии убо от ереси своей обращающеся, и к непорочней вере приступльше крещаются, понеже отвержено есть нами крещение их]. Кормчая, лист 235.

9: Аще не подобает первее от еретик, в три погружения крещеных, покрещевати; како святии отцы собора поместнаго, иже в Лаодикии, повелевают фотиан еретиков, обращающихся к непорочней вере, святым крещением возотрождати. Сице бо в 7 своем правиле глаголют [Кормчая, лист 73]: [наватиане, и фотиане, и четыренадесятники, сии еретицы, аще и иных ереси не прокленут, (ниже) помазани миром да приобщатся]. Зде от сих словес священных отец не показуется, яко их подобает покрещевати: но миром токмо помазовати. обаче Алексий Аристин толкуя оное правило, явственно показует, яко фотиан лепотствует покрещевати, в нем же тако глаголет: [Сии преждереченнии еретицы с инеми ересми и свою прокленше, прияти да будут церковию, и токмо святым миром помазани бывше да причастятся, но токмо наватиане, и четыренадесятницы. фотиане же святаго и спасеннаго крещения требуют, рекше да крестятся]. Сих убо фотиан повелевают святии отцы покрещевати, не крещения их ради, якобы не трипогружателне крещаются, но ересей их ради. еже явственно видимо есть от толкования тогожде правила. первее бо рече [Кормчая печат. в толк. на прав. 7, лист 73]: [Фотиане же святаго и спасенаго крещения требуют, рекше да крестятся (таже вину навед, чесо ради рече:) началник бо их Фотин, многи ереси обнови, и Павла Самосатскаго ересь, и Савелия Ливийскаго, и Монтанову, ни безначална бо глаголаше Божия Слова, ни Творца веком всем, ни первейша всея твари суща, но млада и нова, и начало бытию приемша, от плотскаго рожества, еже от девы]. Кормчая печатная. Подобне и Тимофей презвитер великия церкве изявляет глаголя: [Фотин епископ Сремскии, бысть в царство Константия, Павла Самосатскаго, и Савелия Ливийскаго, и Монтанову ересь обнови, ни безначална, ни всех творца, ни прежде суща всея твари, Бога Слова проповеда, но млада и нова нарица и, и начало приимша от плотскаго, иже от девы рожества]. Кормчая писменная, написание ко Иоанну презвитеру. Сим всем согласно и Матфей Иеросалимский поведает глаголя: [Фотиниане же от Фотия влечаху звание, от Сирмия убо суща, и тамо епископа бывша, тождереченному Павлу мудрствовавша Самосатскому]. глава 2, перваго состава. Его же, Фотина, (по сказанию Тимофея презвитера великия церкве), [иже в Сирмии бывший собор, не токмо от сана обнажи, но и чюжда от греческаго жития осуди. тем и сущии от тоя ереси святаго и спасеннаго крещения требуют]. Кормчая писменная [в чине о ересех].

10: Аще не подобает первее от еретик, трипогружателне крещеных, паки крестити; како паки той же Тимофей презвитер и сосудохранитель великия церкве, еретиков келестиан, иже от Пелагия и Келестина, приходящих к соборней церкви, повелевает покрещевати? о них же пиша в различии о приходящих от ересей, к благочестивей вере, сице глаголет: [И крещаемии убо сии, таскудрути, маркионисте артотирите, вретищники, и апотактите, валентини, и ермеи зовомии, (ниже) и иже от Пелагия и Келестина]. Кормчая, лист 634. Сим последующих повелевает покрещевати, не того ради, якобы не треми погружении крещаются, но ересей их ради. якоже свидетельствует Матфей Властарь, глаголюще сице: [Келестий же ученик Пелагия, некоего мниха, беста же и оба Карфагена, якоже Константина града Фотий исповедует, новейшая привождаху предания, смертна бо создана быти в начале Адама прилежаста, а не преступления сего осудися, новорожденным младенцем не требовати крещения, не бо обносят прадедняго еже от Адама греха, место же быти посреде рая и муки, в нем же просветитися недоспевшим младенцем преставляемым блаженне жити, сия и иныя шесть приискренния сим главизнам сущии о Пелагии и Келестине вероваху, их же и сей вселенскии (третий) собор, анафеме предаде, но убо и в Карфагене собор]. глава 2, перваго состава.

11: Аще не годствует первее от еретик в три погружения крещеных покрещевати; како святый Василий Великий повелевает, еретиков четыренадесятников, обращающихся к православней вере, в 47 своем правиле святым крещением очищати от скверн их еретических. сице бо взывает глаголя: [Воздержники, и вретищники, и апотактиты да крестиши. Аще бо и глаголют, яко во Отца и Сына и Святаго Духа крестихомся, но понеже злу творца Бога нарицающе, хулят по Маркионову учению, не крещени же не приятни. еже истолковано сице: в первом убо правиле своем по смотрению словесе воздержник, и наватиан, глаголемых чистых, великий сей светилник прият крещение, и повеле святым миром помазовати их, егда приходят к соборней церкве вере, и ереси своя прокленут. зде же исправляя, еже по смотрению онамо прият, повелевает воздержники и прочая крестити]. Кормчая, лист 232. Но речет ли кто от зде присудствующих, како глаголеши, повелевает Василий в своем правиле, еретиков четыренадесятников покрещевати, их же ни мало не воспомяну именословне, обаче общим именем сокращенне рече: и прочия крестити. понеже сии еретицы четыренадесятницы, от иных святых отец купно с наватианами исчисляеми суть. якоже в правиле 7, втораго вселенскаго собора отцы, вкупе с наватианами исчисляют сице: [Четыренадесятницы, и средницы, и ариане, и наватиане]. тем же аще именословне не воспомяну, обаче сокращенне упомяну, сего ради тому же правилу подлежат. ихже святый Василий Великий повелевает якоже наватиан покрещевати, не крещения их ради, яко бы не трипогружателне крещаются, ни, но ересей их ради. ибо ересь их есть ереси наватовы еже явственно видимо есть от толкования правила 7, собора иже в Лаодикии, поместнаго, в нем же пишет тако: [Четыренадесятницы нарицаются, в четвертый бо надесять день луны, егда полна будет, и аще прилучится день той в понеделник, или во вторник, или в среду, тогда тии и Спаса нашего празднуют воскресение. не приемлют же якоже и наватиане, обращающихся и кающихся грех своих. да держат же и почитают отверженныя книги, и ина многа таковая мудрствуют]. Кормчая, лист 73.

12: Аще не подобает первее от еретик треми погружении крещеных, паки крестити; како паки той же Тимофей сосудохранитель великия церкве еретиков евтихиан и диоскорян, приходящих к благочестивей вере, повелевает покрещевати, сице глаголющь: [Несторианы же, и евтихианы, и северианы, и иже от подобных им ересей, подобает им творити записания, и проклинати свою ересь, и Нестория, и Евтиха, и Диоскора, и Севира, и прочия началники таковым ересем, иже тех мудрствующыя, и вся яже прежде воспомянутыя ереси, и тако восприимати им святое крещение]. Кормчая, лист 635. Сих убо евтихиан и диоскорян повелевает сей Тимофей покрещевати, не крещения их ради, якобы не трипогружателне крещаются но ересей их ради. но показуется сие от надписания, четвертаго вселенскаго собора, идеже пишет тако [Матфей Властарь]: [Диоскор убо сей словущаго града Александрии, священная на священне правяше кормила, Евтихий же сущих в царьствующем граде священных обителей архиманрит бяше [Кормчая в надписании четвертаго собора] та бо Господа нашего Iсуса Христа, единосущна убо Отцу исповедаста, о вочеловечении же Его глаголаста: и бежаста Несториева разделения, два сына глаголющаго, и во ино зло от разделения впадоста: иже двема естествома божеству же и человечеству, по совокуплени убо смеситися и во едино сотворитися естество, нечестиво проповедаста: имже и к Божеству страсти прилагаста: но и плоть не единосущну нам Господь прият глаголаста, ни от девических кровей совокупльшуся: но неизреченне некако и божественне воплотитися Ему глаголаста, и иная многа блядословяста]. Кормчая, лист 93.

13: Аще не лепотствует первее от еретик трипогружателне крещеных воспокрещевати, како святый Григорий Богослов тезоименитый, еретиков ариан, обращающихся к соборней церкви, повевает покрещевати? сице светлым гласом вопиет глаголя: [Ныне же кая лесть благодати, паче же дающих благодать, яко в Бога уверити, и возъити безбожну, иному исповестися, и иному учитися, никаковы словес татьбы, и льсти, иным вопрошением, и исповеданием во оно не сущыя, увы светлости, аще по бани очерневаются, аще светльшыя зрю, не у очищенныя, аще крестителя злославием коварствуюся, аще ищу лучшаго духа и не обретаю, даждь ми баню вторую, и о первой зле помысли]. слово 24. на еретики. Сих убо ариан повелевает святый Григорий покрещевати, не крещения ради, понеже убо они, по сказанию Матфея Иеросалимскаго [глава 2, перваго состава], точно нам божественным совершаются крещением, но ереси их. ибо ересеначалник их Арий, сый презвитер иже во Александрии церкве, Сына Божия и Святаго Духа единосущна Отцу, создание всескверный предаваше. Но и сам Григорий явственно сказует. яко ариане погружающеся крещаются, сице глаголя: [Что глаголете погружающии, или возгружающии, есть ли быти духовным без Духа, причащается ли Духу, нечествуя Духа? чювствует ли, воздание и единоравное крещаяся? несть.] слово 25, ко арианом.

14: Аще несть лепо первее от еретик треми погруженьми крещенных покрещевати: како паки Тимофей презвитер, в различии о приходящих от ересей, еретиков несториан, приходящих к православнокафоличестей вере, повелевает покрещевати. идеже тако глаголет: [И несторианы же, и евтихианы, и северианы, и иже от подобных им ересей, подобает им творити записания, и проклинати свою ересь, и Нестория, и Евтиха, и Диоскора, и Севира, и прочия началники таковым ересем, иже тех мудрствующыя, и вся яже прежде воспомянутыя ереси, и тако восприимати им святое крещение]. Кормчая, лист 635. их же несториан еретиков повелевает Тимофей презвитер покрещевати, не крещения их ради, яко бы не трипогружателне крещаются: но ересей их ради. о них же поведает Матфей Властарь, глаголя: [Несторий убо патриарх Константина града, проста человека глаголаше Христа, соединитися Ему по любовному одержанию Сыну Божию, Егоже ради, ниже Богородицу святую Деву именоваше]. глава 2, перваго состава.

15: Аще не подобает первее от еретик, в три погружения крещеных покрещевати. како святыи Василий Великий, еретиков средников, обращающихся к соборней церкви повелевает паки крестити? о них же в 47-м своем правиле сице глаголет: [Воздержники, и вретищники, и апотактиты, да крестиши. аще бо и глаголют, яко во Отца и Сына и Святаго Духа крестихомся, но понеже злу творца Бога нарицающе хулят, по Маркионову учению, не крещени же не приятни. Толкование: В первем убо правиле своем, воздержник, и наватиан, глаголемых чистых, великии сей светилник церковныи прият крещение, и повеле святым миром токмо помазовати их, егда приходят к соборней церкве вере, и ереси своя проклинают. зде же исправляя, еже по смотрению онамо прият, повелевает воздержники, и прочия крестити]. Кормчая, лист 232. Зде мнитмися, яко возглаголет некто от ссутствующих, како ты глаголеши на сего светилника великаго, яко он повелевает еретиков средников покрещевати, о них же нимало не воспомяну. обаче аще и не воспомянул есть зде в правиле, но в толковании краткословия ради, по изречении еретиков, общим именем рече, и прочия крестити. понеже сии средницы подобни суть своими ересми, еретиком четыренадесятником, и наватианом. их же и прочии святии отцы купно с сими, и прочими сим подобными, их же повелевает святый Василий Великий покрещевати, именословне исчисляюще полагают. Сице преподобный Иосиф Волоколамский: [Суть же и друзии еретицы, аще и зле мудрствуют, но не тако якоже первии, иже суть наватиане, и донатиане и средницы, и четыренадесятницы, и воздержницы, и инии таковии. сии убо Святую Троицу, и Господа нашего Iсуса Христа истиннаго Бога нарицают, и плотскому смотрению Его веруют, имут же некоторыя ереси в себе]. слово 15. Повелевает же их святый Василий покрещевати, не крещения ради. понеже бо сии точно нам погружателне крещаются. явственно о сем свидетелствующу Матфею Иеросалимскому сице: [Арианы убо и македонианы, и саватианы, и наватианы, глаголющих себе чистых, и левыя, и четыренадесятники, и средники, и аполинарианы, (ниже) точно нам божественным совершаются крещением]. глава 2, перваго состава. Якоже той же Матфей изъявляет глаголя: [Тии же средницы, яко пасху празднующе, не разрешати но постити велят, якоже в среду, июдеом и в сем подобящеся, иже по пасце опресноки и горчицы ядущим]. глава 2, перваго состава. Откуду: [и средницы нарицаются, понеже (по сказанию святых отец втораго вселенскаго собора) в среду мяса ядят, а в суботу постятся]. правило 7 [втораго вселенскаго собора].

16: Аще не лепотствует первее от еретик трипогружателне крещеных покрещевати. како Тимофей презвитер, еретиков севериан прибегающих ко благочестивей вере, повелевает святым крещением возотрождати, сице глаголя: [и несторианы же, и евтихианы, и северианы, и иже от подобных им ересей подобает им творити записания, и проклинати свою ересь, и Нестория, и Евтихия, и Диоскора, и Севира, и прочия началники таковым ересем, иже тех мудрствующыя, и вся яже прежде воспомянутыя ереси, и тако восприимати им святое крещение]. Кормчая, лист 635. Их же повелевает Тимофей покрещевати, не того ради, якобы не трипогружателне крещаются, ни, но ересей их ради. понеже ересь их есть отрасль ереси Евтиховы и Диоскоровы. о чесом свидетельствует Матфей Властарь, сице глаголя: [Севир же Антиохийский епископ бе, не по чесому же менший в нечестии Диоскора и Евтиха. сего ради и от православных от престола вкупе и из града изгнан бысть, Александрии же достиже, идеже и книгу списа, всякаго исполнену нечестия, в ней же отметаше убо иже в Халкиндоне четвертый собор, укрепити же покушашеся предающую ересь, едино естество на Господне совокупление]. глава 2, перваго состава.

17: Аще несть лепо первее от еретик в три погружения крещеных покрещевати; чесо ради Иоанн митрополит Никейский, еретиков армен, приходящих к соборней церкви, повелевает паки крестити? иже глаголет тако: [Темже проявлено, яко крещение их, и вся яже от них содеваемая не приятна и не потребна суть, аще и тщатся несмысленнии и неразумнии, и не утверженнии, и лживии христиане, яко истинна и благоприятна творят деяния их. аще бо вера их права и благоприятна есть, да будет и крещение их приятно, аще же вера их не прятна есть, како крещение их приятно?]. в слове обличителном на армены. Обаче повелевает их блаженныи Иоанн покрещевати, не крещения их ради, яко бы не трипогружателне крещаются, но ересей их ради. понеже ересь их есть порождение ереси Евтиховы и Диоскоровы. якоже пишет в книзе Кирилове: [Исперва убо армени бяху с нами в соединении и в праволсавней вере, до святаго четвертаго собора вселенскаго, иже в Халкидоне святых собравшихся, 630, потом же отвергошася от святыя соборныя церкве, и от православныя веры, впадше в ересь Евтихиеву и Диоскорову]. О арменской ереси, глава 30. И во иныя тмищныя. о чесом засвидетелствует Тимофей презвитер великия церкве сице глаголя: [Тии же тмами в ереси впадше, и от соборныя церкве отчюждившеся, и от кесарийския церкве поставления не приемлюще, како не суть всячески не священнии и без рукопоставления? и иже от них крещаемии отнюд язычницы некрещении]. Кормчая, лист 636.

Зриши ли, коликих и каковых еретиков, от ересей своих обращающихся, ко истинней христианстей вере, треми погружении крещеных, священнии отцы священными своими правилы, и поучителными словесы, повелевают второе святым крещением от скверн еретических очищати. и не токмо сих: но и агарянских детей, иже от православных священников, святогреческаго закона трипогружателне крещени быша, яко не благ залог имущих, прибегающих от агарянскаго своего их нечестия. ко святей соборней апостольстей церкви, повелевают паки совершенно святым крещением крестити. явственно о сем свидетелствует севаст Константин Арменополь номофилакт и судия Фессалонитский, сице.

18: Знамение синодалное, в царство Комнина господина Мануила, патриарху сущу Луце. (ниже) во дни же святейшаго патриарха господина Луки, предсташа агаряне синодално, и спрошаеми креститися, яко предваривша в страх их креститися, и вопрошаеми, како? отвещаша: обычай есть всем младенцем агарянским крещатися от православных иерей, но не прияшася. услыша бо, яко от неверных искомое от христиан крещение, не залог благ и произволение православное ищется, но лечбу телесную. возмнися убо у агарян чадом их бесноватися, и потом смердствовати, аще не крещение получат христианское. и оттуду не яко чистителя всякия скверны дешевныя, и света божественнаго, и святьбы подателя воспрошают но токмо бальство, или напевание. неции же из них матери реша имети православныя, и от тщания сих креститися им от православных. но ниже сии услышашася, яко не предсташа свидетели, сие самое свидетелствующии. паче убо и осудишася, яко не благое предприятие дающе на себе, во еже приходити к вере православней, темже и попустися всячески сим креститися. книга 1, надпись 8.

Согласно сему и Матфей Иеросалимский, о агарянских детех поведает, глаголя: видети есть и во глубоцей тме агарянскаго злочестия свет насилуем благодатный, и от тоя не объемлем или убежаем. понеже знамение ниже верным возбранено бысть, возводяще сих к божественому помазанию. обычай бо есть от агарян многим не первее обрезовати своя младенцы, прежде даже убо под властию их христианстии священницы и неволею понуждени будут сия крестити. взыскание убо бысть о сем на соборе, иже в царствующем граде Луце божественному патриаршеский правяще престол, аще подобает таковая истинней христианстей вере приступающих покрещевати? или токмо миром помазовати? и суждено бысть сих непрекословно паки крещати. имже бо измышася крещением, не мыслию благочестивою, но яко чарование или обаяние некое сия прияша. глава 3, втораго состава. Сим споследствующе и святии отцы афонстии, повелевают агарянских детей, первее приемших крещение, от христианских священников, не с благою мыслию, всячески покрещевати, сице взывающе: аще же агарянския дети крещени бывше по времени от кого, паки крещаются и тии послежде, аще от произволения обратятся ко истинне. Номоканон, правило 202.

19: Не токмо же божественнии отцы, агарянских детей, прежде крещенных от благочестивых священников: но и от неосвященных ложне сотворившихся священниками крещеных, повелевают отнюд покрещевати, сице глаголет Матфей Иеросалимский в книзе своей: [взыскано бысть и се Ираклийскому вопрошающу Мануилу, аще подобает приимати яко верна, его же не священ крестил есть, священник ложно сотворився? се бо в пределе его тогда приключися. и суди собор и сим покрещеватися. понеже бо, рече, по священных апостольских правилех, 46, и 47. единем епископом дается и священником, еже святаго крещения совершение. показуется же и от 26, и 47, иже в Лаодикии собора, овому убо не оглашевати, сиречь поучевати оглашенныя, не поставлену от епископа, овому же просвещаемым веру возвещати. не точию: но и реченнаго шестаго собора, и Карфагенскаго, иже сомнение имущих, аще и крестишася, неразложне крещати повелевают. ни убо несть преподобно, ниже непогрешно, ни без соблазна крестившемуся, от не приемшаго власть крещати. и прощением оставление даровати согрешением. чистително бо сим крещение, божественному сопримешати лику, не мала убо беда, да не когда от такова сомнения, тии убо еже святаго крещения очищения лишатся, и мы со некрещеным предваримся причащающеся. аще ли же кто судит глаголя, бывших ради от людин молитв, и помазание мира святаго истинно подобает быти, еже от несвященнаго даемое вменяти крещение. сице убо рещи имать и хиротонисанных от некоего не священна, епископом лицемерящеся, подобает быти причетником. и повнегда уведано будет, еже есть безместно, и сопротивно четвертому правилу втораго собора, еже о Максиме кинице повелевающее, ниже тому быти епископу, и иже от него хиротонисанным ничтоже множае от него ползоватися. в сем убо нетвердым бывшим, яже чрез устав он содея; еще и 20-му, иже в Средце, иже от Моисея и Евтихиана, не священным сущим хиротонисанных от причта совершенне изгнавше, и в людских сведшуся место. яко же бо они не хиротонисаны, сице и сии не крещени вменяются. и яко же агарянская крещаемая отрочата, еже не злосмрадием воняти, христиане не вменяется: сице и иже миром помазуемии от несвященных, яко не дано бысть сицевым от крещения коего отнюд подавати]. глава 3, втораго состава. Согласно сему и кир Симеон Солунский от неосвященных лицемерящыхжеся священниками быти, крещеных повелевает покрещевати, сице вопия: [аще ли неции попущением Божиим, в толикое приидоша дерзнутие яко еже неверне и злочестивне, [неверие бо вещь таковая, еже кроме священства прияти хиротонию] священная действовати, несть слово рещи о осуждении сицевых: сие бо дело горше есть и самех тех нечестивых бесов, во аггела светла претворяющихся, но не сущих, и Божие убо лицемерствующих, безбожных сущих и противных Богу. таковии не токмо велие и неисчетное томление подъимут, на божественная сице зле похуливше, ниже бо гласи божественнии от них, ниже божественная дела, понеже благодати рукоположения не имут, но и месть приимут иную за прелстившихся от них, или негде крещеных, или рукоположеных. сии бо не хиротонисаны, ни крещени суть, ничто бо дает не имеяй, и никтоже приемлет что от неимущаго, аще и мнится. темже и прелщен бысть, веруяй быти священник, или крещен, несть. и погибели сих крестивыи повинен. не может бо человек имети не прием от Бога. кроме бо Мене, рече, не можете творити ничтоже [Ин. 15, зач. 8]. Номоканон, лист [ответ кир Симеона Солунскаго].

Сего ради и святии отцы афонстии, от неосвященных, сотворившихжеся ложне священными, крещеных повелевают покрещевати, сице вопиюще: [Второкрещаются паки, иже ложне творящеся, поистинне же не суще священницы, крестиша]. правило 203.

20: Но что много глаголю; что много исчисляю; не токмо бо священнии священными своими правилы отцы, от еретик первее крещеных трипогружателне приходящих к соборней церкви повелевают паки крестити: не токмо агарянских детей в начале от православных священников крещеных, таже живших в своем махометском законе, и паки обращающихся ко истинней вере, определяют покрещевати: не токмо от ложне лице приемших на ся священства, крещеных законополагают воскрещевати: но и тех самех, иже во младенчестве от православных священников крещени быша, младенческаго же ради возраста недоведят, аще крещени быша, или ни, ниже имут извествующаго им яко крещени быша, повелевают всячески второе крестити, да не како недоведения ради нази будут божественнаго просвещения. сице божественнии отцы собора иже в Карфагене, священным своим правилом вопиюще, повелевают: [Неразумевающих, аще крещени быша, или ни, ни сам того свесть, младенческаго ради возраста, и инаго не имать извествующа ему, и свидетелствующа воистину, яко крещен есть, таковаго без сомнения крестити подобает, да не размышления ради лишится божественнаго очищения]. правило 73. Подобне и шестаго вселенскаго собора отцы повелевают глаголюще: [иже не ведят, ни послух же не имут, аще крещени быша, да крестятся. Толкование: Елицы не ведят, аще во младенчестем возрасте, крещени быша, не обретаютсяжеся ни послухи неции достовернии, безизвеста тех извествующе, аще крещени суть, без всякаго претыкания да крестятся]. правило 85. Но и Матфей Иеросалимский, приводя правило шестаго вселенскаго собора 85, и Карфагенскаго 73, повелевает сомнение имущих, аще крещени быша, или ни, паки крестити, сице глаголя: [осмьдесят и пятое правило шестаго собора, еще же и 73, Карфагенскаго, сомнящыяся младенцы, аще божественнаго получиша крещения, ниже сим ведущим возраста нечювствием, ниже иных известне свидетелствующих, без сомнения повелевают крестити. аще бо едино исповедати крещение, от божественаго изображения научили быхом. Но понеже Господь рече: Аще кто не родится водою и Духом, не может внити в царство небесное, убоимся, да не лишимся божественнаго крещения, прикладным к духовному браку не облечен одеянием, чертога вкупе и брака извержен будет. лепо есть во имущих сомнение, побеждати человеколюбне несомненное]. глава 1, втораго состава. Сим всем согласно и святии отцы афонстии повелевают сомнение имущих, аще крещени быша, или ни, покрещевати, вопиюще сице: [Елицы не знают, аще крестишася от пленении негли, или от инаго недоумения, и никтоже да известит их опасно, да крещаются паки, по 73-му правилу, иже в Карфагене святаго собора]. Номоканон, правило 201.

Видиши ли убо колицы и каковы светила церковная, забрала православия, божественнии, глаголю, отцы живописателными своими гласы вопиюще, в священных своих правилех, первее от еретик трипогружателне крещеных, приходящих ко истинней христианстей вере, и не токмо от еретик: но и от православных священник агарянских детей не с благочестивою мыслию крестившихся; к сим и несвященных, ложне священниками сотворившихся крещенных; еще же и от благочестивых иерей крещеных, не сведящих же совершенно, аще крещени быша, или ни, ниже имущих свидетелствующих, яко крещени суть, повелевают безпрекословно второе яко некрещенных суще крестити; како убо глаголеши, яко не подобает второе, первее треми погруженьми крещеных, аще и от еретик крестишася, крестити.

Аще бы не подобало второе, первее трипогружателне от еретик крещеных, приходящих ко святей соборней церкви, крестити: не бы божественнии апостоли во своих священных правилех, 46 и 47, всякаго от еретика крещенаго покрещевати повелевали, приемлющаго же от еретик крещенаго яко крещенаго епископа или презвитера не бы из сана извергали.

Аще бы не подобало второе первее треми погруженьми от еретик крещеных, приходящих ко благочестивей вере, крестити: не бы святии отцы поместнаго собора иже в Харкидоне, повелевали от всякаго еретика и расколника крестившихся, святым крещением очищати.

Аще бы не подобало второе, первее в три погружения от еретик крещеных, обращающихся ко истинней вере, крестити: не бы святый Василий Великий повелевал, еретиков воздержников, вретищников, апотактитов, наватиан, саватиан, водопредстателей, четыренадесятников, средников, и прочих сим подобных покрещевати.

Аще бы не подобало второе, первее трипогружательне от еретик крещеных, прибегающих к православней вере, крестити: не бы святии отцы перваго вселенскаго собора, повелевали павликиан еретиков паки крестити.

Аще бы не подобало второе, первее в три погружения от еретик крещеных, прилагающихся к части православных, крестити: не бы священнии отцы, собора иже в Лаодикии, повелевали фотиан еретиков святым крещением просвещати.

Аще бы не подобало второе, первее трипогружательне от еретик крещеных, прибегающих к православию, крестити: не бы богословию верх святый Григорий повелевал еретиков ариан совершенно святым крещением крестити.

Аще бы не подобало второе, первее треми погружении от еретик крещеных, обращающихся ко благочестию, крестити: не бы Никон Черныя горы, еретиков вретищников и апотактитов повелевал паки крестити.

Аще бы не подобало второе, первее в три погружения от еретик крещеных, приходящих ко святей кафоличестей вере, крестити: не бы Тимофей презвитер, еретиков манихеян, уалентиан, маркионитян, пелагиан, несториан, евтихиан, севериан, и прочих сим подобных повелевал святым крещением просвещати.

Аще бы не подобало второе, первее трипогружателне от еретик крещеных, обращающихся к соборней церкви, крестити: не бы Иоанн митрополит Никейский, повелевал еретиков армен покрещевати. но понеже божественнии апостоли повелевают всякаго от еретик крещенаго, аще трипогружателне, аще ни, ничтоже упоминающе, без изъятия, приходящаго к соборней церкви, покрещевати; како от никонопоследствующих священников, толь многобогатящихся различием ересей, их же выше изъявихом, крещеных обращающихся к православней вере, не подобает паки крестити? ей подобает.

Понеже святии отцы собора, иже в Халкидоне, всякаго от еретика и расколника, крещенаго, повелевают воскрещевати: како не подобает от новодействуемое имущих крещение, не от в расколе, но от в ересех состоящаго священника, крещеных, приходящих к части православных, паки крестити? воистинну подобает. Понеже священнии отцы перваго вселенскаго собора, повелевают от павликиан крещеных, неотложне крестити: како не подобает от новодействуемое имущих крещение, иже павликианом смудрствуют, паки крестити? зело подобает.

Понеже отцы собора, иже в Карфагене, от донатския ереси, иже во время причащения, кость некую целуют, обращающихся повелевают покрещевати: како не подобает от новодействуемое имущих крещение, в толь множайших ересех погрязших, паки крестити? поистинне подобает.

Понеже святый Василий Великий повелевает еретиков воздержников, вретищников, апотактитов, водопредстателей, четыренадесятников, средников, саватиан, и наватиан, иже аще и право мудрствоваху о Святей Троице, и о воплощении Сына Божия, и трипогружателне крещахуся, но иныя ереси в себе содержаху, воскрещевати: како не подобает от новодействуемое имущих крещение, иже в пятиперстном своем благословении, неправо мудрствующе о Святей Троице, не изображают треми персты триех божественных ипостасей, и в воплощении Сына Божия не изъявляют двема персты дву естеству во Христе Бозе, паки крестити? всячески подобает.

Понеже Тимофей презвитер великия церкве повелевает еретиков, мессалиан, несториан, евтихиан, севериан, яковитов, единоволников, и прочих сим подобных, покрещевати: како не подобает от новодействуемое имущих крещение, иже и мессалианствуют, и евтихианствуют, и яковитианствуют, и единоволствуют о чесом во вторей главе явлено, паки крестити? неотрочне подобает.

Понеже блаженный Иоанн митрополит Никейский, повелевает еретиков армен, яко во тмищныя ереси впадоша, святым крещением очищати: како не подобает от новодействуемое имущих крещение, в толь премного безчисленныя ереси впадших, их же от многих малая во вторей главе предложихом, паки крестити? ей ей подобает. Темже убо аще божественнии апостоли повелевают от еретиков крещеных, аще и в три погружения крещени, крестити: аще святии отцы перваго вселенскаго собора, и поместных, иже в Кархидоне, иже в Карфагене, и иже в Лаодикии, и святый Василий Великий, и Тимофей презвитер, и Никон Черныя горы, и Иоанн Никейский, повелевают еретиков, их же выше именословне изъявихом, иже аще и трипогружателне крещени быша, обращающихся к соборней церкви, покрещевати. убо безпрекословне подобает, и от новодействуемое имущих крещение, приходящих к православней вере, аще и трипогружателне крещаются, но ересей их ради, паки крестити.

Date: 2015-05-22; view: 476; Нарушение авторских прав; Помощь в написании работы --> СЮДА...



mydocx.ru - 2015-2024 year. (0.006 sec.) Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав - Пожаловаться на публикацию